Weiss961 Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Witam, Mam problem w swoim A4 B5 1.8t AJL 132kW (ośka). Zacznę od tego, że są dni, kiedy auto działa bez zarzutu. Jest moc, auto normalnie przyspiesza i nie sprawia żadnych problemów. Zdarza się jednak bardzo często, że przy próbie dodawania gazu auto mocno szarpie i nie da się zupełnie przyspieszyć. Po zatrzymaniu się obroty utrzymują się za nisko, jakoś na 100-200. Problemu nie da się inaczej rozwiązać, jak tylko wyłączyć i ponownie włączyć silnik. Wtedy jakimś cudem wszystkie problemy ustępują i auto znowu działa normalnie, aż do pewnej chwili nawrotu tych objawów lub też nie i można dokończyć jazdę bezproblemowo. Zdarza się, że silnik trzeba wyłączać i włączać po kilka razy zanim ,,załapie" i będzie chodził prawidłowo na jałowym biegu (900obr.) Wtedy dopiero można spokojnie jechać dalej. Najczęściej zauważyłem, że problem niskich obrotów pojawia się, gdy auto jest rozgrzane i odpalane po postoju. Nigdy z rana, po nocy stania pod domem problem ten się nie pojawił i autem można normalnie jeździć. Ale wystarczy przejechać 10km, wyłączyć silnik i odpalić go ponownie, a wtedy loteria - albo będzie śmigał dalej prawidłowo, albo znowu będzie problem ze zbyt niskimi obrotami - a wtedy jest mułowaty i bez mocy. Auto jest w gazie BRC, jeszcze na gwarancji, ale problem pojawia się zarówno na gazie jak i na benzynie, także nie brałbym jakoś szczególnie instalacji LPG za winowajcę. Wydaje mi się że spalanie jest również zbyt wysokie. Niby fis pokazuje w trasie 6,5l/100km, ale w mieście pali około 13-14l benzyny. Bardzo proszę o pomoc. Nie mam już sił do tego auta. Przeczytałem setki tematów i przejrzałem mnóstwo forów... wiem że może to być wina przepustnicy, przepłwki, n75, pękniętego przewodu turbo, cewek itd.. ale co Wy byście obstawiali jako pierwsze i od czego zacząć bo szlag mnie już trafia. Pozdrawiam
przem8 Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Zacznij od odczytania błędów i zrobienia logów.
Weiss961 Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Niestety logów zrobić nie potrafię. Z błędów jest: 01165 -sterowanie przepustnicą ze sterowanika -poniżej dolnego dopuszczalnego progu regulacji -nieciągły 00561 -wartość adaptacji regulacji mieszanki -górny dodatkowy próg przystosowania przekroczony -stały 01262 -elektrozawór ograniczenia ciśnienia doładowania -sygnał wyjściowy, obwód przerwany -nieciągły 00544 -turbodoładowanie poza zakresem -brak objawu -nieciągły 16487 -sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki -nieciagły 16514 -obwód sondy Lambda -nieprawidłowe działanie (Bank 1 Sonda 1) -nieciagły
przem8 Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Nic trudnego, są nawet filmiki na youtubie i pełno instrukcji co i jak, tylko trochę chęci żeby samemu poszukać. Tak to można wymieniać w ciemno i majątek stracić nie usuwając usterki.
Weiss961 Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2018 A z tych błędów można coś odczytać, co mogłoby być przyczyną?
przem8 Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Sprawdź okolice n75, coś z przepływką i lambdą ale jeden błąd może mieć wpływ na występowanie kolejnych.
Weiss961 Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Okej, tak zrobię. A jeszcze dopytam, czy pęknięty przewód powietrza doładowujacego (link) może powodować takie zachowanie auta? Bo mam go do wymiany https://m.czesciauto24.pl/bugiad/7912645#
przem8 Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Może się okazać, że to jest główna przyczyna problemów
Weiss961 Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2018 I oby tak było. Odezwę się po majówce. Miłego weekendu, pozdrawiam
Weiss961 Opublikowano 4 Maja 2018 Autor Opublikowano 4 Maja 2018 Mając do wyboru używaną oryginalną część za 100zł (mam możliwość odbioru osobistego) a nową lecz zamiennik za 140zł, którą byś wybrał?
oooo AEB oooo Opublikowano 4 Maja 2018 Opublikowano 4 Maja 2018 Zawsze lepszy oryginał tylko niech gostek udzieli Ci jakąś gwarancję, że część jest sprawna
Weiss961 Opublikowano 5 Maja 2018 Autor Opublikowano 5 Maja 2018 Przewód wymieniony. Teraz wciska w fotel w porównaniu z tym było. Auto mam od 2 miesięcy tekże nie wiedziałem nawet jakie to auto może mieć przyspieszenie ? Teraz pozostaje czekać czy problem powróci czy ustąpi. Zdjęcia przewodu po zdemontowaniu. Ktoś miał fantazję naprawiając taką rurę szmatą i taśmą klejącą..
Weiss961 Opublikowano 11 Maja 2018 Autor Opublikowano 11 Maja 2018 Minęło trochę czasu, natomiast problem nie ustąpił Po wymianie przewodu błędy zostały wykasowane. Dzisiaj ponownie po podłączeniu komp wykazał następujące błędy: 0231 Adaptacja lambda / Adaptacja addytywna za wysoka 048D Jednostka sterująca przepustnicą / Poniżej granicy regulacji Cała reszta błędów już się nie pojawia i zostały tylko te dwa... Mechanik proponuje dokładne czyszczenie przepustnicy i adaptacje i sugeruje że to powinno problem rozwiązać. Co Wy o tym sądzicie?
przem8 Opublikowano 11 Maja 2018 Opublikowano 11 Maja 2018 Spróbuj zrobić log dynamiczny na pb 002+007, oczywiście wcześniej skasuj błędy
Weiss961 Opublikowano 9 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2018 Problem rozwiązany. Napiszę dla kogoś kto tu kiedyś trafi. Winnym wszystkich problemów okazał się nieszczęsny przepływomierz. Po wymianie na nowy (używany) wszystkie objawy ustąpiły
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się