Nie pali na PB
0

    21 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam wszystkich.

    Opiszę po krótce mój problem, może ktoś poradzi co można sprawdzić lub jeśli ktoś miał podobnie proszę o opinię.

    A więc od niedawna auto na zimnym silniku coraz ciężej zapalało. Gdy już zapalił dławił się i gdy tylko dodałem gazu obroty spadały i auto ledwo się toczyło. Słychać też było jakieś wystrzały spod maski. Po kilkudziesięciu sekundach obroty się normowały i autko normalnie funkcjonowało. Parę dni temu auto już w ogóle nie odpala na PB jak jest zimny silnik lub po kilku godzinnym postoju nawet w dzień gdy jest cholernie ciepło.  Na LPG autko zapala za bez różnicy czy jest zimne czy nie i tak zawsze odpalam rano. Po chwili gaszę auto i odpalam jeszcze raz na benzynie i już też nie ma problemu. Więc co to może być. Jakby nie dostawał paliwa to chyba nie mógłbym w ogóle jeździć na PB prawda? A od czasu do czasu przełączam na benzynę i jeżdżę.

    Ktoś coś?

    Pozdrawiam wszystkich.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Być może reduktor albo wtryskiwacze LPG puszczają gaz do układu kolektora ssącego i stąd będziesz miał ciężkie odpalanie, jak auto ma za bogatą dawkę paliwa i go zalewa to musisz chwilę poczekać aż przepali tą dawkę i się unormuje.

    Polecam zrobić test:

    Przejedź się gdzieś na LPG z 10 km, wróć do domu, i jak zgasisz auto od razu idź ściągnij wężyk podciśnienia z reduktora i zostaw ten wężyk niech sobie wisi, po nocy załóż wężyk i odpal auto, jeżeli auto dobrze odpali to masz reduktor do wymiany. Jeżeli ten test nic nie pokaże to na drugi dzień zrób tak samo z wtryskiwaczami LPG.

    Daj znać jakie efekty.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    To może zakręcę butlę, wyjeżdżę gaz w układzie i rano sprawdzę czy odpala. Czy to nie to samo co ściągnąć wężyk?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    1 godzinę temu, DefSquad napisał:

    To może zakręcę butlę, wyjeżdżę gaz w układzie i rano sprawdzę czy odpala. Czy to nie to samo co ściągnąć wężyk?

    A po co bawić się z butlą? Jeżeli będzie gdzieś nieszczelność to wyjdzie przez ściągnięty wężyk.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A przewód podciśnienia to ten malutki wężyk prawie na środku reduktora tak?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    12 minut temu, DefSquad napisał:

    A przewód podciśnienia to ten malutki wężyk prawie na środku reduktora tak?

    Tak ☺️

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No więc wracając do tematu nic nie dało odpięcie tego wężyka. Od trzech dni jeżdżę na benzynie i nadal rano jak już odpali to muł jest straszny i przez kilkadziesiąt sekund nie mogę dodawać gazu bo się dławi. Jak zatem sprawdzić wtryskiwacze gazowe czy nie puszczają gazu?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Przejedź kilka km na LPG, wróć do domu, zdejmij szybko po przyjeździe wężyk przed wtryskiwaczami LPG i zostaw tak na noc, rano zapnij wężyk, odpal i zobacz.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Miałem takie objawy w a8, jak dla mnie to może być problem z pompa paliwa. Dobrze byłoby zmierzyć jakie ciśnienie jest na listwie wtryskiwaczy benzyny.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No właśnie muszę szukać dalej bo odłączenie wtryskiwaczy gazowych nic nie dało. W końcu zakręciłem butle odłączyłem całkowicie instalację i dalej takie same objawy. Dodam iż bardzo śmierdzi paliwem jak już odpali. Na zewnątrz oczywiście, bo jak odpalę to wyjdę na chwilę i zaczynam jazdę dopiero jak się unormuje bo tak to się jechać nie da.

    Jak mogę sprawdzić ciśnienie?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A może by tak podpiąć pod komputer, jakieś błędy może są? Co tam czujnik temp. pokazuje sprawdzić.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Nie ma żadnych błędów, sprawdzane już kilkakrotnie.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A czujnik temperatury dobrze pokazuje? Nie zalewa go?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Co masz na myśli czy go nie zalewa?

    Mówisz o czujniku temp z tyłu silnika?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No jak czujnik temperatury, ten z tyłu silnika, pokazuje cuda to i dawka paliwa może być zła. Tak zgaduje, bo nie napisałeś co sprawdziłeś. 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Czujnik był wymieniany bo jakiś czas temu łapał lewe powietrze w kolektorze ale czy jest sprawny to nie wiem...a jak mogę go sprawdzić?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jak masz vcds to podłącz się na zimnym silniku i sprawdź ile pokazuje czujnik na vcds a ile masz stopni na zewnątrz, przyjmuj że maksymalnie może być 5 stopni różnicy.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
     

    No właśnie muszę szukać dalej bo odłączenie wtryskiwaczy gazowych nic nie dało. W końcu zakręciłem butle odłączyłem całkowicie instalację i dalej takie same objawy. Dodam iż bardzo śmierdzi paliwem jak już odpali. Na zewnątrz oczywiście, bo jak odpalę to wyjdę na chwilę i zaczynam jazdę dopiero jak się unormuje bo tak to się jechać nie da.

    Jak mogę sprawdzić ciśnienie?

    Na listwie wtryskowej powinien być zaworek, podobny trochę do wentyla w kole, tam możesz podpiąć manometr.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Poczekajcie bo jestem w trakcie wymiany czujnika...już widzę, że jest inny niż kupiłem...zamontowany jest płaski na dole a nowy ma taki dinks na dole. Dam znać co i jak po wymianie. Pozdrawiam

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No i czujnik wymieniony. Prawdopodobnie to była jego wina. Narazie odpala od kopa. Zobaczymy rano i napiszę czy wszystko ok.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    I tyle w temacie. Autko odpaliło bez żadnych problemów dziś rano. Więc pomyłka w doborze czujnika przez mechanika. Taka mała rzecz a tak może uprzykrzyć życie 😑

    Tak czy siak dziękuję za porady i nakierowanie na usterkę.

    Pozdrawiam 👋

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.