Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0tdi CAGA slabo na pomiarze


Kozak677

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wczoraj dokonywalem chiptuningu w kreator mocy.

Audi a4 b8 2.0tdi silnik CAGA 143km automat.

 pierwszy pomiar wyszdl bardzo nizej niz seria bo 127km i 280momentu, przed rolkami sprawdzali czy sterownik silnika ma jakies bledy, nic nie wyskoczylo, wszytko git, po mapie wyskoczylo 166km i 330momentu, po rozmowie z tunerem mowil, zeby przejechac autem z 1000km bo cos jest nie tak, przeplywka jakas dziura a dolecie dpf zatkany. Ze trzeba sprawdzic :/ i po rozwiazaniu problemu moc sama sie podniesie do 185/380

Wszystkie filtry, oleje przed hamownia byly wymieniane. Co moze byc nie tak w kompie brak usterek, a w bloki pomiarowe w audi a4 b8  nieaktywne :/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę zaczęli od d*py strony. Najpierw trzeba doprowadzić samochód do ładu i pełnej sprawności, a potem brać się za strojenie. Tu masz odnośnie braku bloków pomiarowych http://www.ross-tech.com/vcds/tour/adv-meas-blocks.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem wlasnie sam bylem zdziwiony ze tak zrobili, moze po prostu ta usterka nie skresla go calkowocie.  Nie wiem za co w pierwszej kolejnosci mozna bylo by sie zabrac, sprawdzic w tych blokach pomiarowych jest inaczej niz zawsze ze pokazuje wartosci optymalnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomoże mi ktoś, co mogę sprawdzić na Vcds  jakie bloki i jakie ewentualnie wartości powinny być, i jakie logi mógłbym  wrzucić do sprawdzenia ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko o czym piszesz widać gołym okiem i wyjdzie na podstawowym pomiarze. Dałeś się zrobić w wała i tyle.

Diagnostykę masz opisaną w innych działach.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałem się zrobić w wała ?

Ze niby coś jest nie tak? A zaczęli robić?  No żadnych błędów nie było to zaczęli pierwszy pomiar który wyszedł dość słabo.

Nie wiem czy to wina multitronika? 

Po wyjęciu sterownika i wrzuceniu ponownie,  auto na rolki i wynik tak jak wyżej. Błędów nadal brak jeśli chodzi o Vcds a mocy moim zdaniem wciąż mało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.05.2018 o 17:42, Kozak677 napisał:

Witam, wczoraj dokonywalem chiptuningu w kreator mocy.

Audi a4 b8 2.0tdi silnik CAGA 143km automat.

 pierwszy pomiar wyszdl bardzo nizej niz seria bo 127km i 280momentu, przed rolkami sprawdzali czy sterownik silnika ma jakies bledy, nic nie wyskoczylo, wszytko git, po mapie wyskoczylo 166km i 330momentu, po rozmowie z tunerem mowil, zeby przejechac autem z 1000km bo cos jest nie tak, przeplywka jakas dziura a dolecie dpf zatkany. Ze trzeba sprawdzic ? i po rozwiazaniu problemu moc sama sie podniesie do 185/380

Wszystkie filtry, oleje przed hamownia byly wymieniane. Co moze byc nie tak w kompie brak usterek, a w bloki pomiarowe w audi a4 b8  nieaktywne ?

kolego masz wszystko ok multi tak oszukuje miałem to samo zwiedziłem chyba wszystkich naj naj w 3 miescie auto było rozbierane i składane  i dalej program był jota w jote taki sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brak błędów != sprawny silnik

MAF, DPF, jakaś dziura.. i co nie umieli tego sprawdzić ?

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy mówi co innego.

ja już,dziury w całym nie szukam, Dziwni mnie najbardziej ten brak nN bo czuć jakby go naprawdę nie było... 

Edytowane przez Kozak677
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem. Silnik CAGA + multi. Silnik bez błędów, DPF czysty, przebieg auta 90tys oryginalny, skrzynia w idealnym stanie. Wynik przed programem 134KM oraz 297NM. To jest normalny prawidłowy wynik na multi w serii. Po programie doszło tylko zaledwie 20NM. Po dwóch dniach analizy tunera z kolegami po fachu, dopiero ogarneli temat i wyszło prawie 360NM. Okazało się że niektóre komputery tych silników mają dodatkowe limitery które ograniczają moment obrotowy. Rzadko spotykane dlatego nie kazdy tuner o tym wie.

Edytowane przez zieli_84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowe ograniczenia nie są żadną nowością i występują od lat, EDC16 (b7) ma nawet dodatkowy kaganiec na 5 i 6 bieg w manualu. 

 na forum są auta z wyższym niutem w multi, osobiście jeździłem 450+ i nie powiem by tam "czegoś brakowało".

 

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.08.2018 o 22:35, marcin4x4 napisał:

Dodatkowe ograniczenia nie są żadną nowością i występują od lat, EDC16 (b7) ma nawet dodatkowy kaganiec na 5 i 6 bieg w manualu. 

 na forum są auta z wyższym niutem w multi, osobiście jeździłem 450+ i nie powiem by tam "czegoś brakowało".

 

450NM w multi? I to jeszcze jeździ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...