Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3.0 V6 ASN - Proszę o analizę błędów silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Od jakiegoś czasu borykam się z około 60 błędami silnika, które nie pojawiają się na liczniku jako check engine. Mam zrobione zdjęcia błędów przy użyciu skanera VAG 5053 ITS. Auto w gazie, skrzynia TipTronic. Poprzedni właściciel zaniedbał strasznie cały samochód. Robione miałem płukanie silnika. Wymiana uszczelek pod głowicą oraz planowanie głowic. Ustawianie rozrządu oraz podstawowe rzeczy po kupnie auta tj, rozrząd, świece, tarcze, klocki, płyny, olej oraz filtry. Auto odebrał od mechanika pod koniec grudnia. Dopiero na wiosnę zaczęły wyskakiwać błędy. Na początku wykasowałem i był spokój na jakiś czas. Teraz ciężko je nawet wykasować z pamięci.

Oto lista błędów pokazanych przez skaner:

14405 - Nie znaleziono opisu. Zasilanie

14640 - Nie znaleziono opisu. Błąd w obwodzie elektrycznym

13621 - Nie znaleziono opisu. Błąd w obwodzie elektrycznym

19477 - Nie znaleziono opisu. Zbyt duża wartość rezystancji

012336 - Czujnik kąta przepustnicy 2 (Praca2) (G298) - Za wysoki sygnał. Brak połączenia

012291 - Przekaźnik niskiego ogrzewania wstępnego cieczy chłodzącej (J359) - Zwarcie do plusa

11751 - Nie znaleziono opisu. Sygnał na plusie

23561 - Nie znaleziono opisu. Sporadyczny - Brak lub nieprawidłowe ustawienie

00710 - Nie znaleziono opisu. Pozycja późna nieosiągnięta

11824 - Nie znaleziono opisu. Brak zacisku 30

008278 - SAE - Wtryskiwacz reduktora 2 (Blok 2) - Obieg otwarty. Nieprawidłowy osprzęt 

12085 - Nie znaleziono opisu.

008224 - Czujnik położenia kapy kolektora dolotowego (Blok 2) - Niewiarygodny sygnał. Sporadyczny - Zasilanie

61712 - Nie znaleziono opisu.

39736 - Nie znaleziono opisu. Cylinder 2

012344 - Sterownik przepustnicy 2 (J544) - Nieosiągnięcie dolnej wartości granicznej. Cylinder 2

13625 - Nie znaleziono opisu. Wewnętrzne napięcie zasilania.

012337 - Czujnik pracy przepustnicy 2 (G296) - Błąd elektryczny. Zasilanie

000768 - Wykrycie przerywania zapłonu przy losowym/wielu cylindrach. Wtyk

02480 - Nie znaleziono opisu. Sporadyczny

04186 - Nie znaleziono opisu. Sporadyczny - Niewiarygodny sygnał

61747 - Nie znaleziono opisu. Sporadyczny - Zasilanie

17712 - Nie znaleziono opisu. Błąd w obwodzie elektrycznym 

012345 - Polecenie skrzyni biegów - Zredukowany moment obrotowy - Niewiarygodny sygnał. Zbyt małe zasilanie

02494 - Nie znaleziono opisu. Sygnał na masie

50864 - Nie znaleziono opisu. Sporadyczny

45297 - Nie znaleziono opisu. Sygnał poza zakresem tolerancji

23195 - Nie znaleziono opisu. W trybie awaryjnym

23097 - Nie znaleziono opisu. Wewnętrzne napięcie zasilania 

00688 - Nie znaleziono opisu. Sporadyczny 

39712 - Nie znaleziono opisu. Zasilanie 

008192 - Katalizator/filtr NOx (Blok 1) - Wydajność poniżej wartości granicznej 

14645 - Nie znaleziono opisu. Zbyt małe zasilanie

14669 - Nie znaleziono opisu. Zbyt duża wartość rezystancji

008240 - SAE - Nagrzewnica paliwa - Wydajność. Zasilanie 

012592 - System EGR - Przekroczenie zakresu regulacji. Brak sygnału 

00045 - Nie znaleziono opisu. Sporadyczny

00348 - Nie znaleziono opisu. Granica adaptacji przekroczona 

48642 - Nie znaleziono opisu. Sporadyczny - Cylinder 3

13102 - Nie znaleziono opisu. Sporadyczny - Zasilanie

39870 - Nie znaleziono opisu. Sygnał na masie 

012320 - Zawór klapy wylotowej 1 (N322) - Błąd elektryczny. Zbyt duża wartość rezystancji

48816 - Nie znaleziono opisu. Sporadyczny

59193 - Nie znaleziono opisu. Wewnętrzne napięcie zasilania

000800 - Czujnik prędkości silnika (G28) - Uszkodzenie. Zasilanie

14592 - Nie znaleziono opisu.

17739 - Nie znaleziono opisu.

14411 - Nie znaleziono opisu.

000301 - Czujnik ciśnienia na wlocie turbosprężarki - Zwarcie do plusa. Sporadyczny

17737 - Nie znaleziono opisu.

002313 - SAE - Błąd sterowania dźwigni wybieraka. Sporadyczny - Brak lub nieprawidłowe ustawienie 

50739 - Nie znaleziono opisu. Sporadyczny - Zasilanie

012363 - Czujnik położenia nagrzewnicy - Błąd elektryczny 

000563 - SAE - Dodatkowa pompa paliwa - Przerwanie obwodu. Sporadyczny - Zasilanie

000904 - SAE - Czujnik pozycji wału korbowego B - Za wysoki sygnał. Brak zacisku 30

61696 - Nie znaleziono opisu.

23040 - Nie znaleziono opisu. Zbyt duża wartość rezystancji

23728 - Nie znaleziono opisu. Sporadyczny

17744 - Nie znaleziono opisu.

39755 - Nie znaleziono opisu.

39681 - Nie znaleziono opisu.

59168 - Nie znaleziono opisu. Granica regulacji przekroczona 

 

Wiem, że mam do wymiany sterownik od skrzyni biegów. Czekam w kolejce do mechanika. Jest możliwe, że ECU dostaje świra? Ma ktoś pomysł czemu tyle błędów? Ostatnio wyskoczyło 70, ale już nawet ich nie czytałem. 

Opublikowano

Sprawdź czy ECU jest zalane wodą. Na bank gdzieś zwarcie robi bo to jest niemożliwe stary : D D

Opublikowano
49 minut temu, patryk.92 napisał:

000301 - Czujnik ciśnienia na wlocie turbosprężarki - Zwarcie do plusa. Sporadyczny

Błędy z kosmosu,jak poprzednik napisał sprawdź ECU i wtyczkę od niego czy nie zgniła. 

Opublikowano

Jest troszkę syfu koło obudowy, od strony nadkola. Ale w środku wszystko wygląda dobrze. Wtyczka ładna ta szersza, piny też wyglądają ok. Tej drugiej zdjąć nie mogę. 

Opublikowano

Pomocy. Nikt już nie ma innego pomysłu? 

Opublikowano

Szukaj ECU na podmiankę

Opublikowano (edytowane)

Nie szukaj na razie żadnego sterownika -  bzdura kompletna...

Po pierwsze jedna usterka może generować kilka błędów

Po drugie błędy które podałeś to jakiś bełkot... 

Podepnij się pod normalnego VCDSa  lub VAGA i te błędy wklej a nie z jakichś skanera  co nie potrafi zidentyfikować błędów..

Błędy te mogą wynikać ze słabego zasilania. jest info coś o terminalu 30 znajduje się on pod kierownicą nad pedałami jak tam bedziesz miał słabyy kotakt to  jest równoznaczne z litanią błedów.

Jeden z błędów mówi również o problemach z podciśnieniem możliwe że trzeba je przejrzeć i ewntualnie powymieniać wężyki miałem kiedyś wiele problemów przez to łacznie ze sporą utrata mocy.

Gazownik dał du*y i zakładając gaz nie podpiął prawidłowo podciśnień a jednego w ogóle nie wpiął = litania błędów..

Rozrząd również do sprawdzenia.... możliwe że fazatory trzeba sprawdzić + odma i kąty w 93 grupie

Błędy dotyczące skrzyni również nie wskazują że jest problem ze sterownikiem a z wybierakiem i zasilaniem...

 

Jest na forum kilku speców od tego silnika skontaktuj się z nimi i umów na wizytę .....  bo tak jak bedziesz słuchał rad z kosmosu to popłyniesz z kasą ...

Edytowane przez Robero321
Opublikowano

Jeśli chodzi zaś o sterownik to rozbierz obudowę od kompa w podszybiu  i sprawdź czy się nie dostała woda tam sprawdź też czy "fachowiec" zakładając gaz i wpinając się w instalacje co robią najczęściej właśnie przy kompie nie po nadcinał przewodów (nagminne) za bardzo i te nie skorodowały  niestety trzeba pewnie będzie zdjąć sporo izolacji.. (odłącz aku przy tym aby nie narobić większej kiszki)

Opublikowano
13 godzin temu, Robero321 napisał:

Jest na forum kilku speców od tego silnika skontaktuj się z nimi i umów na wizytę .....  bo tak jak bedziesz słuchał rad z kosmosu to popłyniesz z kasą ...

Możesz mi podać tych fachowców? Albo gdzie mogę ich szukać?

Opublikowano

Dziekuję bardzo za pomoc. Jak kupie kabel pod VAGa to będę się kontaktować z kolegą waskivw. A w międzyczasie popatrzę co ewentualnie mógł gazownik zepsuć

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...