aprox99 Opublikowano 27 Maja 2018 Opublikowano 27 Maja 2018 (edytowane) Witam ,po roku Audi A4 b8 avant,rocznik 2013, 136Km diesel ,przebieg 112 tys.przyszedł czas na bmw 320D 184Km kombi rocznik 2014 przebieg 108tys.Chciałem podzielić się obserwacjami i odczuciami dotyczącymi te dwa samochody. Silnik,skrzynia biegów: Fenomenalny silnik w BMW przy takiej samej jeździe na autostradzie pali litr mniej od Audi.Jestem kierowcą defensywnym i jeżdżę tak pomiędzy 130-140.Zużycie paliwa w Audi 6,3L w Bmw 5,2L. Niektórzy piszą że BMW jest głośniejszy,ja tego nie zauważyłem ,w przeciwieństwie do Audi mniej szumów wiatru. Silnik Audi po przejechaniu 40 km w zimie nadal nie osiągał temperatury,o niemożliwości ciągnięcia przyczepy nie wspomnę(trzeba przebudować wentylatory i chłodnicę)Do skrzyni trzeba się przyzwyczaić,biegi wchodzą idealnie lecz trzeba większej siły żeby je wrzucić.W Audi wchodziły lekko ale niekiedy czułem leciutkie haczenie.Olej mierzę m.innymi też bagnetem Karoseria: Troszkę więcej miejsca w BMW,z przodu siedzi kierowca mnie zabudowany niż w Audi,jadąc opieram łokieć koło uchwytu w dzwiach w audi było mi za daleko.Nad lewym kolanem schowek jak też w Mondeo,w Audi twardy plastik i nic.Kanapa dzieli się potrójnie 40,20,40.Roleta z bagażnika po opuszczeniu i zwinięciu wisi z tyłu sztywno i nie lata jak w Audi.W Audi za 38 tys.euro siedzenie kierowcy bez ustawiania lędźwi.W audi ciągle coś lekko trzeszczało w słupkach i bagażniku,musiałem podkleić w bagażniku po lewej i prawej te osłony schowków bo były luźne.Trzeszczenie było jak stałem na światłach i po zmianie temperatury na dworze.Na szybę tylną leci w BMW woda z góry,cała szyba jest mokra i wycieraczka jednym ruchem robi błysk,w Audi woda leci z ramienia wycieraczki na dolną część szyby i pióro ślizga się po suchej szybie,trzeba wiele razy naciskać żeby woda była na górze szyby.Klapa w BMW seryjnie elektryczna ale cukierkiem jest otwierana tylna szyba też seryjnie która umożliwia po zamknięciu klapy doładowanoe bagażnika bez obawy że coś wypadnie.Przy jeździe autostradowej mało szumów wiatru,słychać niekiedy opony bo są to te Runflat z grubymi bokamina których można jechać nawet z dziurą.Zagłówki można w Bmw pochylać i wygodnie oprzeć głowę w Audi nie.Ogólnie BMW n jest nowocześniejsze w środku.Po 4 latach wymiana anteny na dachu w Audi,korozja -woda w środku.Widoczność w obu dobra ,w Audi chyba trochę lepsza do tyłu. Ergonomia; Tutaj nokautuje BMW Audi.Wsiadłem do Bmw i niczego nie musiałem szukać,wszystko intuicyjnie obsługuję,w Audi obsługa MMI z czternastoma przyciskami wokół lewarka jest chora.Ustawienie temp.czy kierunku wiania robię jednym ruchem ,nie trzeba wchodzić do Menu i kombinować.Tempomat na kierownicy włącza się jednym przyciskiem.Obsługa radia,klimy,dmuchawy jest nieporównywalnie prostsza.Mam tak samo kółko z przyciskami wokoło ale one mają różne wysokości i można je wyczuć palcami.Audo chciało skopiować Bmw i jest do d*py.Słuchanie CD w Audi jest niemożliwe,trzeba skopiować dane na kartę SD i wtedy jest wole miejsce w Cd na medium.Ręczny w BMW jest tradycyjny i według mnie to lepsze od elektrycznego Zawieszeniei, komfort: W Audi miałem zawieszenie 1 BE obniżone o 20 mm ,auto było twarde ale jechało jak po szynach bez jakiegoś bujania,dużo ludzi skarży się że jest za twardo.Na autostradzie albo dobrej drodze super zawieszenie ,na nierównościach gorzej. W Bmw normalne zawieszenie ,bardziej komfortowe niż w Audi ale lekko buja i mnie to przeszkadza.Audi jakby było bardzie stabilne,ale porównuję zawieszenie obniżone z normalnym.Twarde zawieszenie z Audi pasowało mi lepiej i jest to jedyny punkt w którym Audi było według mnie lepsze od BMW.Oczekiwałem po BMW większej sztywności.W obu cicho,w Audi większe szumy wiatru.Siedzenia w BMW sportowe ,w Audi standart czyli nie ma co porównywać.W testach chwalą układ kierowniczy BMW że jest lepszy itd.Ja tego nie mogę potwierdzić,nie wyczułem różnicy na korzyść BMW.W BMW tylny napęd,dla mnie bez różnicy nie czuję tego zobaczymy zimą.Radio gra o niebo lepiej w BMW Podsumowanie: Oprócz zawieszenia ,które dla mnie było w Audi lepsze bije BMW audi we wszystkich kategoriach.Proszę nie zjedzcie mnie ale tak jest,jest to oczywiście moje subiektywne odczucie.,każdemu pasuje coś innego.Pozd.jak sobie coś przypomnę to dopiszę Edytowane 27 Maja 2018 przez aprox99
jedrekx Opublikowano 29 Maja 2018 Opublikowano 29 Maja 2018 no i fajnie.. ale to tak nie do końca dział do porównywania poza tym... F31 to konkurent raczej B8 czy B9?
aprox99 Opublikowano 29 Maja 2018 Autor Opublikowano 29 Maja 2018 Przeciwnik Audi b9 dopiero wyjdzie w tym roku a silniki VW zawsze brały paliwo,Miałem też Passata b5 z Tdi 105KM i brał 0,8L więcej od Mondeo Tdci.W testach miał brać mój skonstruowany na oszczędność Audi B8 tdi rocznik 2013 136KM(oszczędny silnik)4.6 L w jeździe miejskiej????zapomnieli napisać że na 50km Dzisiaj rano jazda do pracy 3,3 km i z powrotem o 14 :00.Zużycie BMW 6,2L.Audi brał powyżej 8 W Audi jest super zawieszenie przednie na wielowahaczu a nie tania kolumna Mc Phersona
Damian Opublikowano 29 Maja 2018 Opublikowano 29 Maja 2018 7 godzin temu, jedrekx napisał: no i fajnie.. ale to tak nie do końca dział do porównywania poza tym... F31 to konkurent raczej B8 czy B9? B8
Ogi Opublikowano 29 Maja 2018 Opublikowano 29 Maja 2018 F31 to konkurent B8 po lifcie. Jako posiadacz f31 335xd z 2014 roku powiem ci ze f31 jest duzo slabiej wygluszone niz Audi i nie wiem czemu tego nie slyszysz, ale to co jest w boczkach drzwi ( a raczej ze niczego nie ma ) zakrawa na skandal i dopiero dobre wyciszenie ich dodatkowo powoduje ze jest ok. To samo tyczy sie plastikow, jakkolwiek naprawde lubie ten samochod to jakosc plastikow i ich spasowanie jest jednak gorsze niz w Audi. Generlanie czytajac to porownanie wydaje mi sie ze miales jakis strasznye egzemplarz tej B8, albo ktos go rozbieral z jakieos powodu i nieudolni zlozyl albo bylo po jakis przejsciach bo czesc tych zarzutów do B8 jest niespotykana. Zeby byla jasnosc uwazam ze F31 jest duzo lepszym samochodem niz B8 ( zwlasza w kategoriach silnik/prowadzenia/przestronność ) ale ciezko mi sie zgodzic z wieloma argumentami ktore tu podales. Ps. pierwsze co zrob to wywal runflaty to jest straszny syf i zło .
aprox99 Opublikowano 30 Maja 2018 Autor Opublikowano 30 Maja 2018 (edytowane) Witam,czytałem na niemieckim forum o tej ,,głośności" i że są wielkie różnice pomiędzy takimi samymi autami.U mnie jest cicho i drzwi tak samo głucho wpadają w zamek.Wkategori prowadzenie jest F 31 za miękki i o tym wszędzie piszą,ty piszesz że prowadzi się lepiej od audi?Plastiku u mnie też nie trzeszczą w przeciwieństwie do audi.Te runflaty w niczym mi nie przeszkadzają.A coś to tam tak wygłuszył że teraz jedzie jak s-klasa?Tak z ciekawości pytam,bo jak przed kupnem się na niemieckim forum naczytałem o głośności to też zabierałem się do tego,niestety mój jest cichy.Robiłem też jazdę próbną c klasą rocznik 2014.Auto jechało super tylko właśnie tam było bardzo głośno,potem po przesiadce do Mondeo Tdci Mk4 cisza zupełna .Problem u Mercedesa znany,silnik o symbolu OM651 tak wariuje,chociaż jest ponoć wielka rozbieżność i niektóre są ciche Edytowane 30 Maja 2018 przez aprox99
Ogi Opublikowano 30 Maja 2018 Opublikowano 30 Maja 2018 18 godzin temu, aprox99 napisał: Witam,czytałem na niemieckim forum o tej ,,głośności" i że są wielkie różnice pomiędzy takimi samymi autami.U mnie jest cicho i drzwi tak samo głucho wpadają w zamek.Wkategori prowadzenie jest F 31 za miękki i o tym wszędzie piszą,ty piszesz że prowadzi się lepiej od audi?Plastiku u mnie też nie trzeszczą w przeciwieństwie do audi.Te runflaty w niczym mi nie przeszkadzają.A coś to tam tak wygłuszył że teraz jedzie jak s-klasa?Tak z ciekawości pytam,bo jak przed kupnem się na niemieckim forum naczytałem o głośności to też zabierałem się do tego,niestety mój jest cichy.Robiłem też jazdę próbną c klasą rocznik 2014.Auto jechało super tylko właśnie tam było bardzo głośno,potem po przesiadce do Mondeo Tdci Mk4 cisza zupełna .Problem u Mercedesa znany,silnik o symbolu OM651 tak wariuje,chociaż jest ponoć wielka rozbieżność i niektóre są ciche Najbardziej uciążliwy hałas jest z okolic nadkoli. Nie wiem jak miękkie jest "standardowe" zawieszenie u siebie mam z regulacją twardości, dla mnie prowadzenie nie ogranicza się do zawieszenia ale tego w jaki sposób prowadząc samochód czuje go poprzez układ kierowniczy itp. w tym temacie Audi jest za BMW czy ze sportowym czy zwykłym układem kierowniczym. Ja nie pisałem że w f31 plastiki trzeszczą, są one po prostu gorszej jakości niż w Audi jak i ich spasowanie pod względem dokładności też odstaje. F31 nigdy nie będzie s-klasa nawet do BMW serii 5 czy Audi A6 się nie zbliży ale wygłuszenie go matami butylowymi i piankami gumowymi wyraźnie poprawia komfort, zwłaszcza przy przelotach autostradowych. W temacie Mercedesa sie nie wypowiem bo testowałem E-klasy z silnikami o dużych pojemnościach.
aprox99 Opublikowano 31 Maja 2018 Autor Opublikowano 31 Maja 2018 Witam,hałasu od nadkoli nie znam,to dla mnie nowość,ludzie piszą o wymienie uszczelek w drzwiach itp.Wierz mi jestem bardzo czuły na wszelkiego rodzaju cykanie,trzeszczenie i szumy wiatru.Tutaj A4 nie ma szans z F31.W a4 dolna część deski ,np.przy lewym kolanie to tani ,cienki plastyk,spróbuj go postukać,o łuszczeniu podsufitki nie wspomnę.Dla mnie komfort to wyciszenie;ergonomia(obsluga klimy,radia ,tempomatu,itd)siedzenia mają być twarde i zachowanie na drodze.Jeździłem 16 lat F.Mondeo,wszystkimi modelami,samochód dobry oprócz zawieszenia.po prostu bujanie i kładzenie się w zakrętach szło mi na nerwy.Po przejechani 1000km w audi ,gdzie nic nie buja moglem jechać nastężne tysiąc bez zmęczenia.Apropo rozważałem kupno BMW 5 od 2014r.ale kolega ma i po pierwszej jeździe jako pasażer wyczułem zaraz jego miękkość.To nie dla mnie.Wydaje mi się że każdy patrzy na coś innego i inaczej definiuje komfort czy własności jezdne.Po przejechaniu Laguną II 500km wychodziłem z niego chory i zmęczony.Miękkie siedzenia i bujanie robi swoje.Na Autocentrum.pl są opinie wielu użytkowników i jeden np.pisze że A4b8 bije na głowę F31 .Skarży się na układ kierowniczy że coś tam nie tak,u mnie wszystko ok.Pozdr.
l.e.s.t.e.r Opublikowano 1 Czerwca 2018 Opublikowano 1 Czerwca 2018 Myślę że nie masz największego atutu tego auta czyli skrzyni automatycznej. Tylna szyba może i spryskuje się lepiej ale przez jej kąt jest notorycznie upie.... na maxa. Co do spalania to ja tam nie zauważyłem większej różnicy pomiędzy B8 a F31, pali to w mieście koło 10l. W trasie też bardzo podobnie. Seryjne hamulce w F3x to dramat chyba gorszy niż niż seryjne hamulce w B8. Zwykłe zawieszenie jest mega komfortowe, ale w zakrętach to tragedia na szczęście tanio ten problem można rozwiązać sprężynami Eibach - praktycznie bez utraty komfortu. Zawieszenie mpakiet +19 runflat skutecznie pozbawią Cię wszystkich plomb w zębach, totalnie nie na nasze drogi. Seryjny sound system gra lepiej w B8. Ceny części 20-30% droższe niż do B8, dużo mnie zamienników. F3x jest nowsze konstrukcyjnie i to czuć. Ja bym na pewno już nie wrócił do B8. Żeby nie było że tylko narzekam - jestem MEGA zadowolony z mojego F31 i uważam że dobrze zrobiłem kupując BMW (odpukać w nie malowane)
aprox99 Opublikowano 2 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2018 Witam,chciałem automat,ponoć najlepsza skrzynia na rynku ale przeszedł mi koło nosa.do zawieszenia powoli się przyzwyczajam,tak jak piszesz .Audi B8 też już bym nie chciał .Mam kumpla co pracuje w BMW i ma wszystkie programy i 30 letnie doświadczenie tak że nie ma problemu,poza tym sam kręcę przy samochodach tak że warsztatu właściwie nie znam
granatowy Opublikowano 2 Czerwca 2018 Opublikowano 2 Czerwca 2018 Wbrew pozorom trochę ciężko porównywać A4 z serią 3 bo nowe modele nie wychodzą w przybliżonym czasie. Jak produkowano jeszcze B6/B7 to było już e90. Jak było już f30 to produkowano jeszcze B8 ( lift nic tu nie zmienia) itd. Teraz jeszcze produkują f30, ale jest już najnowsze B9 itd. Wrzuć zdjęcia tego konkretnego egzemplarza.
l.e.s.t.e.r Opublikowano 16 Lipca 2018 Opublikowano 16 Lipca 2018 W dniu 2.06.2018 o 15:31, granatowy napisał: Wbrew pozorom trochę ciężko porównywać A4 z serią 3 bo nowe modele nie wychodzą w przybliżonym czasie. Jak produkowano jeszcze B6/B7 to było już e90. Jak było już f30 to produkowano jeszcze B8 ( lift nic tu nie zmienia) itd. Teraz jeszcze produkują f30, ale jest już najnowsze B9 itd. Wrzuć zdjęcia tego konkretnego egzemplarza. A w tym roku wchodzi G3x Bmw jest jakby trochę przed Audi, zawsze tak 2-3 lata.
Korton555 Opublikowano 16 Lipca 2018 Opublikowano 16 Lipca 2018 38 minut temu, l.e.s.t.e.r napisał: Bmw jest jakby trochę przed Audi, zawsze tak 2-3 lata. Fakty: BMW E39 1996r vs Audi A6 C5 1997r BMW E60 2003 vs Audi A6 C6 2004r BMW F10 2010r vs Audi A6 C7 2011r BMW G30 2017r vs Audi A6 C8 2018r
l.e.s.t.e.r Opublikowano 17 Lipca 2018 Opublikowano 17 Lipca 2018 8 godzin temu, Korton555 napisał: Fakty: BMW E39 1996r vs Audi A6 C5 1997r BMW E60 2003 vs Audi A6 C6 2004r BMW F10 2010r vs Audi A6 C7 2011r BMW G30 2017r vs Audi A6 C8 2018r Bmw f3x 2012 vs Audi A4 B8 2008
granatowy Opublikowano 19 Lipca 2018 Opublikowano 19 Lipca 2018 W dniu 2018-07-16 o 23:45, Korton555 napisał: Fakty: BMW E39 1996r vs Audi A6 C5 1997r BMW E60 2003 vs Audi A6 C6 2004r BMW F10 2010r vs Audi A6 C7 2011r BMW G30 2017r vs Audi A6 C8 2018r Porównujemy A4 z serią 3 a nie A6 z serią 5. W przypadku klasy wyższej porównanie jest faktycznie zdecydowanie łatwiejsze.
Korton555 Opublikowano 19 Lipca 2018 Opublikowano 19 Lipca 2018 3 godziny temu, granatowy napisał: Porównujemy A4 z serią 3 a nie A6 z serią 5. W przypadku klasy wyższej porównanie jest faktycznie zdecydowanie łatwiejsze. Serie 3 i A4 cieżko porownać, bo totalnie poszczególne modele totalnie sie rozjechały, bmw BMW E36 wyszlo 1991, a a4 pierwszej generacji w 94, bmw 4 generacje do dzis, a audi 4.5 (B6 i B7( zaliczaja do jednej generacji, jako duzy lift)
Picknick Opublikowano 2 Października 2018 Opublikowano 2 Października 2018 (edytowane) W dniu 17.07.2018 o 07:51, l.e.s.t.e.r napisał: Bmw f3x 2012 vs Audi A4 B8 2008 A4 B8 z 2007 roku jest bezpośrednim konkurentem E90 z 2005 roku. Ich cykl produkcyjny to 2005-2012 vs 2007-2015. E46 jest bezpośrednim konkurentem B6. Ich cykl produkcyjny to 1998-2005 vs 2000-2007. Siłą rzeczy producenci nie wchodzą sobie premierami w drogę, maksymalizując swoją sprzedaż. Tak F30 jest konkurentem B9, ale modele rozlazły się produkcyjnie. Cytat (B6 i B7( zaliczaja do jednej generacji, jako duzy lift) Czy ja wiem, czy to duży lift? Podobny do liftingu, jaki przeszło E46, nic się nie zmieniło, oprócz kształtu kilku elementów. Edytowane 2 Października 2018 przez Picknick
aprox99 Opublikowano 10 Lutego 2019 Autor Opublikowano 10 Lutego 2019 (edytowane) A ja po nieudanej próbie z F 31 znów mam A4 od 5 miesięcy i się cieszę.Moje wrażenia dotyczące F31 były pisane zaraz po kupnie a po kilku miesiącach musiałem je zrewidować.Samochodem trzeba trochę pojeździć żeby go ocenić.F 31ma dużo rzeczy które mi pasują ale sama jazda,wyciszenie i zawieszenie nie dorasta do a4 b8 dlatego kupiłem a4 z zawieszeniem o 20 mm obniżonym i jestem super zadowolony.Zawieszenie f 31 bujało ,było za miękkie,silnik 184KM był super ale tylko do 160km/h potem zawieszenie myszkowało i samochód nie jechał spokojnie po autostradzie.BMW prowadziło się ociężale jakbym miał pełny bagażnik,moja żona sama stwierdziła że A4 prowadzi się tak lekko.Po 500km w F 31 byłem zmęczony jazdą.Dlatego zadałem sobie pytanie co chcesz mieć?wybrałem ciszę,super zawieszenie i same uczucie prowadzenia.Audi pali więcej,ergonomia jest gorsza ale jazda nie do pobicia.Próbowałem tez BMW 5 F11 i też nie był to odjazd .Z silnikiem 184KM diesel po prostu głośne,datego zostaję przy a4 chociaż jest dużo rzeczy które w f 31 były logiczniej zrobione ale widocznie wszystkiego nie można mieć.Bujanie F31 i problemy z prowadzeniem są opisane na BMW forum.Jak sprzedałem F31 i kupiłem A4 b8 to jakbym był w innym świecie o prowadzeniu ,wyciszeniu i trzymaniu sę drogi nie wspomnę.Dlatego wybaczam audi większe spalanie,złą ergonomię,zimny silnik nawet po przejechaniu 30 km w zimie i parę innych drobnostek Edytowane 10 Lutego 2019 przez aprox99
aprox99 Opublikowano 14 Lutego 2019 Autor Opublikowano 14 Lutego 2019 Audi z przodu wielowahacz, F31 tania i biedna kolumna Mc Phersona, co tu porównywać,normalnie bida. Dopiero model G20 który w marcu wejdzie do sprzedaży oferuje taki zawieszenie. Jeśli było tak dobrze to po co sięgają do wyższej półki?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się