Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Problem ze zbieżnością AUDI A4 B7 3.0TDI Quattro


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam problem z ustawieniem zbieżności w audi A4 B7 3.0 TDI Quattro 2005 rok, mianowicie, problem zaczął się od przedniej osi w której ścina mi opony, prawa strona jest w miarę, ale lewa wygląda strasznie. Zacznę od tego, że miałem założone opony 235/40/18 - zimówki, podczas jazdy auto zjeżdżało na prawą stronę, dodatkowo kierownica auta jest przekrzywiona delikatnie w prawo, opona z lewej strony jest na tyle ścięta, że powstał na niej stopień od wewnętrznej strony, prawa wygląda w miarę. Jeśli chodzi o tylną oś wszystko jest okej. Byłem 2 razy ustawiać zbieżność, za każdym razem to samo, dalej ściąga, a wartości zbieżności przestawiają się i nie mieszczą się w normach. Wykryłem luzy w lewych wahaczach, wymieniłem komplet wahaczy w lewym kole firmy FIBO, amortyzatory sportowe 80% zmieniłem opony na letnie rozmiar ten sam 235/40/18 - opony nowe, i udałem się na geometrie 3d, mechanik ustawił mi zbieżność, wszystko wyglądało dobrze, aż do momentu kiedy wyjechałem z warsztatu, po paru kilometrach kierownica była ponownie skrzywiona w prawą stronę i ponownie auto zjeżdżało na prawą stronę, więc udałem się raz jeszcze do warsztatu, po sprawdzeniu zbieżności okazało się, że wszystko co mechanik ustawił wcześniej zupełnie się zmieniło do stanu z przed ustawiania zbieżności, więc ustawił zbieżność raz jeszcze, po czym kolejny raz było to samo, tyczy się to tylko przedniej osi, tył jest w porządku. W czym może tkwić problem? bo aktualnie słyszałem już kilka wersji, problem z maglownica, drążki i końcówki drążków - lecz przy wymianie kompletu wahaczy mechanik zapewnił mnie, że drążki i końcówki drążków są w bardzo dobrym stanie i nie trzeba wymieniać, i kolejną wersją był czujnik skrętu. Proszę o pomoc. Pozdrawiam!

Edytowane przez irokeez
Opublikowano (edytowane)

Mi to ewidentnie wygląda, ze winne są końcówki drążków kierowniczych a dokładniej wyrobiony gwint. Skoro piszesz że geometria zaraz sie rozjeżdża po chwili to znaczy że gwint w końcówkach drążków jest zrąbany i pod wplywem naprężenia po wyjechaniu na drogę, puszcza i wraca do poprzedniej pozycji w której sie blokuje. Do wymiany końcówki drążków kierowniczych lub po ich ściągnięciu może się okazać ze nagwintowane drążki które idą do maglownicy i na które nakręcasz końcówki drążków mają zrąbany gwint. Jedno albo drugie, po zdjęciu końcówek drążków będzie wszystko jasne, na pewno do wymiany końcówki i od tego zacznij bo to najtańsza rzecz. I zmień mechanika bo jak za przedstawianie sie geometrii w aucie obwinia czujnik skrętu to nie mam pytań...

Edytowane przez siaj
Opublikowano
Godzinę temu, irokeez napisał:

wymieniłem komplet wahaczy w lewym kole firmy FIBO

Kolego to jest jakaś paranoja, kto Ci tak doradził? Takie rzeczy wymienia się PARAMI! tj Lewa-prawa strona samochodu.

Teoria kolegi wyżej z gwintem jakiś sens ma, ale jest tam jeszcze nakrętka kontrująca, która też musiała by być zerwana. Ogólnie odstaw auto do kogoś kto je dokładnie przejrzy, a nie do kogoś kto chce wziąć kase za ponowne ustawienei zbieżności czy też wymiane kolejnych elementów. Może to być wiele rzeczy, zawieszenie w tych autach jest bardzo kłopotliwe w diagnozie

Opublikowano

To co piszesz to tak jak i Michał, proponuję zacząć od zmiany mechanika. Podjedź do kogoś kto na tym się zna bo znachorów nie brakuje.

Byłem kiedyś u jednego mechanika, który miał super sprzęt ale nie potrafił go obsługiwać - po wyjeżdzie z garażu auto ściągało (po 2 takich samych naprawach pożegnałem go i pojechałem do innego mechanika, ale już znającego się na rzeczy). Pół godziny i po problemie.

Opublikowano

Sprawdź tuleje sanek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...