semir22 Opublikowano 12 Czerwca 2018 Opublikowano 12 Czerwca 2018 Witam Panowie (tudzież Panie). Otóż od 2 miesięcy jestem szczęśliwym (zasadniczo) posiadaczem AUDI A6 c7 2.0 TDi (CGLC). PIERWSZY OBJAW: Jakiś tydzień temu po przejechaniu szybkiej trasy na drugi dzień poczułem pojedyncze szarpnięcie przy obrotach około 1600 przy lekkim przyspieszaniu. Pojedyncze szarpniecie najbardziej odczuwalne wg mnie jest jak przyspieszam lekko jednostajnie, jak jadąc bez gazu wcisne pedał to potrafi raz lekko szarpnąć. Od razu pomyślałem, że może to coś z multitronickem, chociaż do tego momentu spisywał się bez zarzutu. DRUGI OBJAW: Potem okazało się również, że auto szarpie jak wcisnę pedał "do dechy) jak chce przyspieszyć na wikszych prędkościach ok 120-160 km/h. Jakby przerywał silnik, jakby mocy przy przyspieszaniu nie wystarczało. Z mego odczucia szarpanie jest jakby większe przy zimnym silniku, im bardziej rozgrzany tym mniej telepie przy przyspieszaniu na większych prędkościach. I zastanawiam się co może być przyczyną. Do diagnozy dodam: -przebieg 160 tyś (udokumentowany, sprawdzony w ASO) - filtry wymienione jakies 2 tyś km temu - olej w skrzyni wymieniany przy 60 tyś i 120 tyś - multitronic przy zmianie biegów (Z Rna P, Z R na D i inne konfiguracje) nie szarpie, nie czuć żadnych niepokojących odgłosów ze szkrzyni, z górki się nie stacza) - korekcja dawek wtryskiwaczy sprawdzona vcds i odchylenia od zera na jednym o 0,5 (czytałem, że +- 1,5 to jakby dobrze) Zwracam się do Was o pomoc, co i w jaki sposób sprawdzić, żeby wykluczyć skrzynie lub silnik?
golfagn Opublikowano 12 Czerwca 2018 Opublikowano 12 Czerwca 2018 Jakie błędy? Olej zmieniany w skrzyni?
semir22 Opublikowano 12 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2018 Brak błędów w skrzyni i silniku, ilej w szkrzyni zmieniany w ASO przy 60 i 120 tys km
semir22 Opublikowano 15 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2018 Dalej potrzebuję Waszej pomocy. Po dalszej obserwacji zachowania drgań, wnioskuje że to jednak coś z silnikiem. Wczoraj silnik po zapaleniu i na pozycji P (jeszcze nie dotykałem skrzyni) przerwał (jakby nie na wszystkich cylindrach chodził) i cały czas czuć przerywanie podczas mocnego przyspieszania od 120 km/h. Sprawdziłem jeszcze raz wtryski po rozgrzaniu i wyszło ze 3 są na niewielkim minusie (ok -0,03, -0,06 - 0, 18) a jeden na plusie ok 0,3. Czy wtryski to może być przyczyna? Czuć nierówna pracę i lekkie szarpnięcia przy lekkim dodaniu gazu.
golfagn Opublikowano 16 Czerwca 2018 Opublikowano 16 Czerwca 2018 Filtr paliwa też wymieniony? Nie masz mułu w baku? Paliwo nigdzie nie kapie lub układ się nie zapowietrza? Dolot szczelny?
semir22 Opublikowano 16 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2018 filtr paliwa zmieniony 2000 km temu. Wczoraj jak dotankowałem paliwa do pełna od razu silnik przestał szarpać (przerywać) na niskich obrotach, pozostało jedynie szarpanie na pełnym przyspieszaniu przy większych prędkościach (ale szarpie mniej niż wcześniej) Więc wydaje mi się, że przyczyna w podawaniu paliwa. Dziś podczas sprawdzania przewodów na pracującym silniku podczas dociskania wtyczki od czujnika na szynie cr auto zatelepało na wolnych obrotach. Czy ktoś wie jak sprawdzić ten czujnik (VCDSem? jakie wartości powienien podawać) , bo jak go odłączyłem to zapalała sie kontrolka (sprężynka na desce) po podłączeniu czujnika kontrolka zgasła..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się