denveco Opublikowano 14 Lutego 2009 Opublikowano 14 Lutego 2009 Witam serdecznie. Wymieniłem sobie termostat co przyznam łatwe nie było. Zalałem borygiem układ i pierwsze pytanie jak go odpowietrzyć?? Jest jakaś śruba na metalowej róże typu imbus tak jakby pod zbiorniczkiem za prawą głowicą ale ruszyć jej nie idzie o ile to o tą śrubę chodzi. Z nawiewów leci chłodne powietrze mimo że silnik ma temp 90 stopni. chłodnica jest ciepła. I kolejna sprawa, nie wiem czemu ale przy odkręcownym korku zbiorniczka wyrównawczego w pewnym momencie poziom wody sie podnosi i wylewa się woda?? Co jest nie tak?? Z góy dziękuję za pomoc
SZYCHA Opublikowano 14 Lutego 2009 Opublikowano 14 Lutego 2009 Wylewa się bo w układzie musi powstać ciśnienie w korku jest zawór. Sprawdz twardość przewodów idących od i z chodnicy. Sprawdz oring w korku od zbiorniczka wyrównawczego. Pozdrawia SZYCHA
maniek598 Opublikowano 14 Lutego 2009 Opublikowano 14 Lutego 2009 użyj tej opcji a napewno znajdziesz . ps. nawiew na full, odpal fure odkręć korek wlewu płynu i uciskaj pulsacyjnie wąż który idzie do chłodnicy . jak zacznie lecić ciepłe powietrze z nawiewu to oznaka że układ odpowietrzony
czaja77 Opublikowano 14 Lutego 2009 Opublikowano 14 Lutego 2009 witam i u mnie po wymianie termostatu na ori w pewnym momencie na rozgrzanym silniku przy odkręconym korku zbiorniczka wywala mi płyn,co mnie nie pokoi to tem na klimie kanał 51 dochodzi do 106c po miescie ,a odpowietrzany układ z 10 razy.ogrzewanie mi dziala super. co to moze byc?
czaki22 Opublikowano 14 Lutego 2009 Opublikowano 14 Lutego 2009 a po co odkrecach korek ? normlane ze płyn wyleci. to jak gazowana woda
denveco Opublikowano 15 Lutego 2009 Autor Opublikowano 15 Lutego 2009 Ehhhh no ale lepiej odkręcić korek niż żeby rozsadziło przewód jakiś. Po drugie jakoś odpowietrzyć układ trzeba. Czyli jeszcze raz od początku. Odpalam silnik i czekam aż nabierze temperatury na zakręconym korku wlewu do zbiorniczka. A co jeśli nie mogę ruszyć tej śruby imbusowej na metalowym przewodzie za prawą głowicą pod zbiorniczkiem?? Ja mam dwa węże które idą do wewnątrz auta i to są one do ogrzewania auta. Te dwa węże są nasunięte na króćce metalowe i zaciśnięte opaskami. na lewym węzu gumowym jest mały otworek. Czy jeśli nie mogę ruszyć tej śruby pod zbiorniczkiem to czy mam ten wężyk zsunąć z tego kr€ćca tak aby powietrze miało ujście?? I czy jest konieczność podnoszenia zbiorniczka wyrównawczego wyrzej o 10-15cm?? W trakcie próbowania odpowietrzania i kilkukrotnym wywaleniu wody ze zbiorniczka (na odkręconym korku) chłodnica była mocno ciepła na całej plaszczyźnie i wąż który idzie od chłodnicy w stronę termostatu był także ciepły. Powietrze z ogrzewania było ciepłe ale nie tak jak by się można spodziewać przy temp 90 stopni. Po wywaleniu wody ze zbiorniczka powietrze z dmuchawy znowu leciało chłodne. Jak teraz mi wywala wodę co jakiś czas to nie chciał bym żeby po zamknięciu auta i wyjechaniu na miasto także mi wywaliło tym bardziej jak auto poddawane jest przeciążeniom i temp staję sie napewno troszke więkrza.
SYKET Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 http://www.a4-klub.pl/smf/b5_abc_problem_z_termostatem_do_26_v6-t17911.0.html Tu jest krok po kroku opisane jak odpowietrzyć.
SZYCHA Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 Denvco: Ehhhh no ale lepiej odkręcić korek niż żeby rozsadziło przewód jakiś Panowie .... pisałem korek ma zawór gdy ciśnienie przekroczy poziom dopuszczalny (temp. ok 100 oC), chłodziwo będzie uciekać przez cienką mała rurkę pod zbiorniczkiem. Podstawa ....termostat (tylko ORI), czujnik i oring w korku, warto również sparwdzić wisko. Ale te wątki już były opisywane .... 1
samuray Opublikowano 16 Lutego 2009 Opublikowano 16 Lutego 2009 Odnośnie wypływu płynu: im wyższa temperatura tym wyższe ciśnienie w przewodach, około 90st.C jest już na tyle duże ciśnienie, że rozszczelniając układ (otwarcie zbiorniczka) borygo wypływa samo. To jest normalne, po prostu nie powinno się odkręcać przy takiej temp. zbiorniczka, tylko poczekać, aż wystygnie. Jeżeli chodzi o odpowietrzanie, są dwa przewody prowadzące do nagrzewnicy, lewy ściągamy tak, żeby dziurka w przewodzie nie była zaślepiona metalowym króćcem, tylko żeby była wolna. Włączamy silnik i ogrzewanie na max. Przy 60st.C powinno już być ogrzewanie. Cały czas patrzymy na dziurkę w przewodzie, w pewnym momencie powinien zacząć wypływać płyn z bąbelkami, czekamy jeszcze chwilę i zakładamy przewód z powrotem na swoje miejsce. Robimy przejażdzkę jakiś 1 km z nagrzewaniem na maxa, powinno lecieć już ciepłe powietrze. Zostawiamy samochód i jak trochę ostygnie to dolewamy płynu do zbiorniczka. PS. W przypadku wymiany termostatu brakuje więcej płynu i powyższe czynności musiałem powtórzyć (należy doprowadzić silnik do 90st.C, żeby termostat się otworzył)
ALBINEK Opublikowano 16 Lutego 2009 Opublikowano 16 Lutego 2009 Idziesz w dobrym kierunku,Zdejmij opaskę z węża który jest nałożony na rurkę od nagrzewnicy (ten który ma dziurkę)Zsuń ten wąż z rurki do momentu w którym zacznie uchodzić przez tą dziurke.Możesz wtedy pogazować troche jak będzie leciał tylko płyn to masz odpowietrzony układ i powinno lecieć ciepłe powietrze przez nawiewy.Z tyłu głowicy nie ma nic do odpowietrzania nie ruszaj tej śruby.
kris_kilt Opublikowano 16 Lutego 2009 Opublikowano 16 Lutego 2009 Witam mam podobny problem do poruszanego tematu , kilka dni temu zmienilem rozdzad i termostat.po odebraniu auta (i do tej pory) jak juz mi sie zagrzeje do 90 stopni cieple powietrze leci tylko jak jade i najlepiej jak mam ponad 2tys obrotow , jak staje na swiatlach z nawiewow zaczyna leciec strasznie letnie powietrze. czego to moze byc przyczyna - odpowietrzenia ?? (przed wymiana bylo wszytsko wporzadku - ukrop w srodku) Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się