Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Przepływka, temperatura dolotu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Od pewnego czasu mam problem z rozruchem silnika. Długo kręci i w zależności od temperatury otoczenia zapala różnie (raz bardzo długo kręci i zaskakuje od razu; przy wysokiej temperaturze długo kręci i nie chcę skoczyć na wszystkie gary). W książce serwisowej rozwiązanie wskazuje na czujnik temp. wody oraz dolotu. Czujnik temperatury wody wymieniłem, a czujnik dolotu nie ma w silniku ADP 1.6 96r. Z tego co przeczytałem rolę czujnika temp. dolotu pełni przepływomierz. Po przejrzeniu na VAG w grupie 003 pojawia się non-stop temperatura 19,5 stopnia niezależnie od temperatury otoczenia i silnika. Nawet po podmianie przepływki nie znika . Pytanie do brzmi czy taka temperatura faktycznie musi być na stale ustawiona czy też może to wynikać z jakiegoś innego czujnika, o którym nie mam pojęcia. Czy na wartość temperatury dolotu ma w tym przypadku wpływ na pewno przepływka???

Czy też wynika to z zwarcia przewodu w instalacji, na wtyczce?

vag zdjecie.jpg

vag zdjecie2.jpg

vag zdjecie3.jpg

Edytowane przez abx85
korekta
Opublikowano

Jaki tam masz czujnik temperatury u Siebie? Jeden czujnik na 4 piny czy dwa czujniki po 2 piny ?

Ta temperatura jest za duża, masz jakieś błędy?

Opublikowano

temperatury wody 4 (2+2 do sterownika i zegara) pinowy, przepływka 3 pinowa.

Opublikowano
9 minut temu, abx85 napisał:

temperatury wody 4 (2+2 do sterownika i zegara) pinowy, przepływka 3 pinowa.

Oba zmieniałeś ?

102 to jest za dużo, czujnik któryś przekłamuje.

Opublikowano
1 godzinę temu, k232 napisał:

Oba zmieniałeś ?

102 to jest za dużo, czujnik któryś przekłamuje.

to jest temperatura bezpośrednio po dłuższej jeździe zaraz po zatrzymaniu. Wymieniłem tylko temperatury cieczy na oryginalny VAG. Przepływkę podmieniałem i nic nie dało. Dalej nie wiem co z blokiem 19,5 stopnia, bo nie wiem czy to przepływka daje takie wartości? Bo samego czujnika tempartury na dolocie w ADP nie ma (sprawdzałem rurę od przepływki do przepustnicy i pusto) w innych wersjach nowszych było na rurze dolotowej przy przepustnicy (zapewne u ciebie w ADR tak jest).

Opublikowano

U Ciebie nie ma czujnika i ta wartość jest zawsze taka sama, czyli 19,5.

Opublikowano (edytowane)

Dzięki za odpowiedź. Idę szukać dalej... błędów innych na VAG nie ma. Jutro muszę przeanalizować dlaczego pompa paliwa przy samym zapłonie się nie włącza tylko w momencie kręcenia rozrusznikiem (czujnik temperatury wykluczony oraz temp. na dolocie - temp. 19,5 const.).  Do sprawdzenia jeszcze przekaźnik pompy:)

Edytowane przez abx85
Opublikowano

To czujnik dalej walnięty skoro po jeździe masz 102 stopnie, 97 stopni to powinno być max.

Opublikowano

Sprawdź jaką masz temperaturę po nocy przed odpaleniem. U mnie też pompa działa z rozrusznikiem i tak ma być. U Ciebie pewnie tak samo.

Opublikowano (edytowane)

Rano nie dałem rady sprawdzić temperatury, ale po jeździe wartość w Instrumets na zegary jest 97 stopni. Dzisiaj rano znowu nie odpala równo na wszystkie gary tak jakby ssanie się spóźniało o 1-2 sekundy, a potem nagle wszystko wskakuje na obroty i jest ok. Czy trop przepustnicy-ssania jest zasadny?, biorąc pod uwagę, że jak już ruszy to obroty prawie idealnie się trzymają zakresu 840-860 rpm? Adaptacje przepustnicy wykonywałem wiele razy na rozgrzanym silniku. Może twardy reset przepustnicy i od nowa zaadaptować tylko jak?? słyszałem, że da się to zrobić gdzieś w VAG.

Powoli tracę cierpliwość do tego auta:/...

 

Edytowane przez abx85
Opublikowano

Teraz w lecie ciężko o ssanie bo jest za ciepło. Musiałbyś dobrze auto wychłodzić to wtedy ssanie będzie. Na ssanie też ma wpływ czujnik temperatury, co Ci przeszkadza to , że się ssanie spóźnia 2 sekundy ? Taki problem to nie problem?

Opublikowano
Cytat

K232 - i ludzie pomyślą, że odpalam traktor, a nie samochód:D Sprawdziłem rano temperaturę: temperatura otoczenia taka sama jak płynu chłodzącego 21 stopni na zegarach 30 stopni i pewnie taki dolny limit ustawiony już jest na stałe. Ktoś ma jakiś pomysł czy zostaje tylko kupić używaną przepustnicę? ?

Nie wiem czy jest sens kupywać nową za 350 zł firmy SKV  lub Getz .

 

Opublikowano

A czemu się przepustnicy uczepiłeś? Cewka, świece, kable wn, szczelność dolotu, ciśnienie paliwa, masz lpg może w tym kierunku sprawdzić.

Opublikowano

Cewka, świece, kable, kopułka i palec nawet regulator ciśnienia wymieniony bo już siatka była skruszała od dotknięcia. LPG sprawdzałem objaw podobny co na pb (butla zakrecona na noc) i to samo z rozruchem:/ Szukam...

Opublikowano

@abx85 jak Ty naprawiasz auto tylko dlatego żeby ludzie widzieli to k**wa gz ??

Opublikowano

1. Problem rozwiązany:) Jeżeli chodzi o temperaturę czujnika to powodem było zapowietrzony obieg wody przez korek w zbiorniku, który już nie regulował ciśnienia. Po wymianie temperatura pokazuje maksymalnie 97 stopni (nawet silnik przy prędkości 150-160 stopni jest o 10-20 stopni chłodniejszy na wskaźniku temp. oleju).

2. Przy starcie długo kręcił. Problem rozwiązny:) Powodem był przewód od pompy paliwa do pokrywy zbiornika (nawet minimalna dziurka często niewidoczna na pierwszy rzut oka powoduje taki objaw długiego kręcenia (czasami łapał od strzała, czasami zapalał na dwa cylindry i dopiero wchodził na ssanie itp. ). Tu należy zwrócić uwagę przy okazji na ten 20 cm przewód, bo u mnie za pierwszym razem mechanik go wymienił, ale w ciągu dwóch odpaleń już zdążył się zniszczyć co spowodowało, że szukałem przyczyn gdzie indziej. W końcu u innego mechanika dowiedziałem się, że musi to być specjalny przewód paliwowy zanurzeniowy (jedyny taki dostępny to gates 20793 30cm koszt około 50 zł - ciężko dostępny). Niestety z powodu jego dostępnością i wyjazdem na wakacje założył zwykły wąż paliwowo - olejowy uprzedzając mnie wcześniej, że długo nie wytrzyma. Po dwóch dniach było już po nim...

 

Opublikowano
2 godziny temu, abx85 napisał:

korek w zbiorniku,

Czyli w tym przypadku wystarczyło zmienić korek od zbiorniczka tak ?

Opublikowano
21 minut temu, k232 napisał:

Czyli w tym przypadku wystarczyło zmienić korek od zbiorniczka tak ?

Dokładnie tak, korek zbiornika wyrównawczego 1,4 - 1,6 bar. Wcześniej miałem 3 sytuacje gdzie w słabych punktach puszczał już stary sparciały wąż właśnie przez głupi korekt zbiornika:) Tworzy się pod wpływem temperatury większe ciśnienie w układzie (korek ciężko odkręcić) i temperatura przez to też się zmienia. Jak obserwujesz temp. w układzie chłodzenia i silnika przy większym obciążeniu to widać zasadniczą różnicę.

Opublikowano

Podaj numer korka jaki kupiłeś do Siebie .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...