Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bujanie drganie silnikiem 2.0 CAGA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po to stworzyli blokady zęby na nie ostawiać.  Na każdym autoryzowanym warsztacie audi ustawiają a na zwykłych nie bo szkoda im czasu. Tak jesli różnica jest pera milimetrów to nie będzie różnicy w pracy silnika ale jak ty masz przestawioną bardziej to będzie wpływ na stabilną prace na wolnych obrotach. Pompa jest pulsacyjna to przez to jest ważne zęby była ustawiona na blokadę. Ale to twój wybór jak chcesz to słuchaj tam twoich mechaników. Ja ci radze jak to powinno być zrobione a nie jak można to zrobić.

Opublikowano

Najtaniej wyjdzie ci sprawdzić tym płynem do paliwa co ci proponowałem na początku bo na sto procent poprawi się kultura pracy na biegu jałowym jeśli nigdy nie stosowałeś tego.

Opublikowano

Na początku jak chcesz to ustaw na jednym wałku tym dużym. jest to bardzo proste naj lepsze ustawienie to -0.5 do max -1.0.

Opublikowano

Mamy to koledzy po 3 h spędzonych przy aucie w koncu ustawiłem ten wałek na wartość 0.04 czyli prawie idealnie i efekt tej pracy jest bardzo zadowalający bo juz tak nie buja jak na filmiku. Sa drgniecia ale to naprawde minimalne prawie niewyczuwalne takze tym ktorzy maja podobny problem polecam najpierw ustawić ten kat synchronizacji. Dziekuje wszystkim za zaangażowanie i pomoc ?

Opublikowano

To cieszę się że Ci pomogłem. Ludzie wtapiają tysiące złotych w pompki, poduszki silnika, egr, zaworki, cuda wianki...

Po czym po ustawieniu kąta szczęka im opada do samej ziemi ? widok bezcenny ;)

Opublikowano (edytowane)

Witam ponownie (niestety) bo znów z problemem drgania silnika. Problem pojawia sie za rozgrzanym silniku jest wyczuwalne szczególnie gdy na biegu jałowym dodam gazu w przedziale 1100 -1500 obr/min. Zaczyna wtedy bardziej drgać całym samochodem. Zauważyłem rowniez ze gdy wcisnę delikatnie pedał sprzęgła zaczyna on strasznie wibrować. Czy to normalne? A i gdy dodam lekko gaz i szybko puszczę to trzęsie jednorazowo mocniej buda. Czy to moze byc wina zle zamontowanego kompletu koła dwumasowego? Jeżdżę na nowym komplecie 3000 km.

Dodaje jeszcze filmik z charakterystycznym cykaniem (trytyyty) slychac to w tle. Co to może być? Drga karoseria tak jak na filmiku ręka z tel przy karoseri. Prosze o porady 

 

Edytowane przez Kosa64
Opublikowano
18 godzin temu, Kosa64 napisał:

Witam ponownie (niestety) bo znów z problemem drgania silnika. Problem pojawia sie za rozgrzanym silniku jest wyczuwalne szczególnie gdy na biegu jałowym dodam gazu w przedziale 1100 -1500 obr/min. Zaczyna wtedy bardziej drgać całym samochodem. Zauważyłem rowniez ze gdy wcisnę delikatnie pedał sprzęgła zaczyna on strasznie wibrować. Czy to normalne? A i gdy dodam lekko gaz i szybko puszczę to trzęsie jednorazowo mocniej buda. Czy to moze byc wina zle zamontowanego kompletu koła dwumasowego? Jeżdżę na nowym komplecie 3000 km.

Dodaje jeszcze filmik z charakterystycznym cykaniem (trytyyty) slychac to w tle. Co to może być? Drga karoseria tak jak na filmiku ręka z tel przy karoseri. Prosze o porady 

 

Ten dźwięk to napinacz paska od alternatora, klimy i wspomagania.

Opublikowano

kosa zobacz czy bujanie się zmienia na wciśniętym i puszczonym sprzęgle. Jeśli się zmienia to dwu-mas. Dla mnie to jak pisałem wcześniej ze to wina układu wtryskowego, to norma przy silniku CAGA .

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, arek252525 napisał:

kosa zobacz czy bujanie się zmienia na wciśniętym i puszczonym sprzęgle. Jeśli się zmienia to dwu-mas. Dla mnie to jak pisałem wcześniej ze to wina układu wtryskowego, to norma przy silniku CAGA .

A jak to sprawdzić ktory wyrysk pada? To fakt napinacz nie pracuje równo, on tez moze powodować drganie? Przy wciśniętym sprzęgle bujanie nie ustępuje 

Edytowane przez Kosa64
Opublikowano

Kosa masz dwu mas w porządku, a wtryski demontaż i na stół do sprawdzenia na maszynie z bosch-a. poszuka se w twoim regionie specjalisty od regeneracji wtrysków i daj do sprawdzenia czy nie leją lub się nie zacinają. To jeden dokładny sposób zęby mieć pewność który jest nie tak. A czy sprawdzałeś czy nie masz w układzie opiłków z pompy wysokiego ciśnienia? bo to tez powód uszkodzenia wtrysków i bujania.

Opublikowano
19 minut temu, arek252525 napisał:

Kosa masz dwu mas w porządku, a wtryski demontaż i na stół do sprawdzenia na maszynie z bosch-a. poszuka se w twoim regionie specjalisty od regeneracji wtrysków i daj do sprawdzenia czy nie leją lub się nie zacinają. To jeden dokładny sposób zęby mieć pewność który jest nie tak. A czy sprawdzałeś czy nie masz w układzie opiłków z pompy wysokiego ciśnienia? bo to tez powód uszkodzenia wtrysków i bujania.

A jak to spr? Co trzeba demontować?

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Kosa64 napisał:

A jak to spr? Co trzeba demontować?

Zdemontuj ten zawór na pompie z kablem i na dwie śruby. Tylko delikatnie zęby ci tam żaden brud się niedostał. Po demontazu od środka masz sitko sprawdź czy jest coś na nim, pamiętaj ze opiłki są bardzo małe i trudno je zauważyć. No i sprawdz tez w pompie tam gdzie był zawur czy w paliwie tez nic nie pływa najlepiej zrób zdjęcia i zamieść je tu . Jak możesz.pompe-haute-pression-pour-2l-tdi-ref-03l130755-03l130755a-03l130755ax-03l130851x-ref-bosch-0445010507-0-445-010-507.jpg

Edytowane przez arek252525
Opublikowano

Witam, mam dokładnie ten sam problem co Ty. Wymienione: pompa WC, wszystkie wtryski, filtry, olej, przepłukany cały układ paliwowy i nadal to samo. Nawet korekcje wtrysków się zgadzają z Twoimi, 2 i 3 ma ujemną dawkę. Dziś był wypalany DPF i także nic nie pomogło. Powoli zaczynam rozkładać ręce, bo kasa włożona, a żadnej poprawy nie ma :( 

Opublikowano
9 godzin temu, Grubychudas napisał:

Witam, mam dokładnie ten sam problem co Ty. Wymienione: pompa WC, wszystkie wtryski, filtry, olej, przepłukany cały układ paliwowy i nadal to samo. Nawet korekcje wtrysków się zgadzają z Twoimi, 2 i 3 ma ujemną dawkę. Dziś był wypalany DPF i także nic nie pomogło. Powoli zaczynam rozkładać ręce, bo kasa włożona, a żadnej poprawy nie ma :(

Wczoraj czyściłem przepustnice i egr był troche zasyfiony ale nie duzo przeczyscilem ładnie jak z fabryki, założyłem i po przejechaniu 100km zauważyłem ze mniej drga choc dalej to występuje. 

Zauwazylem rowniez ze poprzedni właściciel przy wymianie rozrządu wymienili pasek wielorowkowy na długość 1583mm a ma byc 1580mm. Czekam na przesyłkę bo zamówiłem ten pasek napinacz (skacze troche) i rolke prowadząca. Jak to nie pomoze to po prostu koncze z szukaniem przyczyny bo musiał pol auta wymienic a nie mam na to ochoty ani pieniędzy ? 

O rezultatach poinformuje na forum gdy założę?

Opublikowano (edytowane)

Brak mi słów z waszego nie słuchania rad co trzeba i warto zrobić. Koniec pomocy w tym temacie z mojej strony.

Edytowane przez arek252525
Opublikowano
8 godzin temu, arek252525 napisał:

Brak mi słów z waszego nie słuchania rad co trzeba i warto zrobić. Koniec pomocy w tym temacie z mojej strony.

Proponowałeś mi wtryski Ok zgodzę ale widzisz kolega wyzej dał do regeneracji i nic z tego nie wyszło czyli kasa w błoto, dlatego zaczynam od najmniej kosztownych usterkach jesli to nie pomoze nic nie bede z tym robił uznam ze tak ma byc. Nie musisz sie od razu gniewać kazdy tu respektuje twoja pomoc. Pozdawiam 

Opublikowano

A nie zauważyłeś czegoś takiego u siebie, że po bardziej dynamicznej jeździe drgania się nasilają? U mnie tak właśnie jest, a jak jeżdżę spokojnie, to drgania są odczuwalnie mniejsze

Opublikowano
10 godzin temu, Grubychudas napisał:

A nie zauważyłeś czegoś takiego u siebie, że po bardziej dynamicznej jeździe drgania się nasilają? U mnie tak właśnie jest, a jak jeżdżę spokojnie, to drgania są odczuwalnie mniejsze

Nie u mnie to o obojetne po prostu jak sie nagrzeje silnik po dluzej jeździe to zaczyna glupawki dostawać i drga ?

Opublikowano

Z tego co czytam to mamy na 99% ten sam problem. Dziś wyczyściłem EGR i jest już poprawa, ale nadal telepie. Sprawdziłem pasek- firma Gates czyli 1583 mm. Oby to był nasz problem. Jednak przed zamówieniem chciałbym się upewnić, czy coś pomoże jego wymiana. Liczę na Twoją odpowiedź w tej kwestii. 

Opublikowano

Mi telepie tylko jak jest gorąco. Przy 20°C na dworze nie telepie. Nie mam pojęcia co to może być. Myślałem że może kompresor klimy lub jej sprzęgło ale jak wyłączę klimatyzację to nic to nie zmienia w ten upalny dzień. Dalej telepie. Myślę czy nie zacząć od zaworu na listwie CR. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...