Gornano Opublikowano 16 Lutego 2009 Opublikowano 16 Lutego 2009 Problem polega na tym że auto jak jest zimne dajmy na to (60st.) to zapitala jak glupie ale po chwili jak sie nagrzeje do (90st) juz słabnie jakby wóz z węglem nagle ktoś podczepił :gwizdanie: . Przejrzałem wartości statyczne statyczne kazdej grupy i co mi sie rzucilo najbardziej w oczy to grupa 008 kolumna 3 (lambda) powinna sie zawierac w przedziale od -12% do +12% a u mnie pkazuje 29,7%. Co to oznacza? aaa i w grupie 000 kolumna 10 powinna byc wartość od 118 do 138 a u mnie jest 166.Ktoś wie o co chodzi?? Czyżby coś lambda niedomagała?? Logi dynamiczne jakie sa kazdy widzi, niestety warunki nie pozwalały na zrobienie innych.Mam nadzieje ze jutro uda mi sie je poproawic. Głównie chodzilo mi o sprawdzenie przepływki, sondy i n75 (duty cycle). Jeśli jeszcze mozna cos sprawdzic to prosze o radę.
mateogda Opublikowano 17 Lutego 2009 Opublikowano 17 Lutego 2009 Problem występuje na gazie czy na benzynie? i na czym robiłeś logi? Wstępnie wygląda to tak, że masz źle wyregulowaną gazownie i rozjeżdżają się korektory strojenia mieszanki...
mstan Opublikowano 17 Lutego 2009 Opublikowano 17 Lutego 2009 Witam Jest to ta sama wartość(pamięć długofalowa sondy lambda-Mateusz to jakoś fachowo nazywał) Mówiąc krótko masz wzbogaconą mieszankę o taką wartość. Ja mam lub miałem odwrotny problem (wartość ta dochodziła do -25)Strasznie mi silnikiem szarpało na BP.Teraz jest na -18 /-20.Nie jest żle. Czy masz oryginalną przepływkę Boscha. Pozdrawiam
Gornano Opublikowano 17 Lutego 2009 Autor Opublikowano 17 Lutego 2009 Problem występuje na gazie czy na benzynie? i na czym robiłeś logi? Wstępnie wygląda to tak, że masz źle wyregulowaną gazownie i rozjeżdżają się korektory strojenia mieszanki... Problem występuje na benzynie a o gazie juz nie wspomne.. Logi zrobione na benzynie. Witam Jest to ta sama wartość(pamięć długofalowa sondy lambda-Mateusz to jakoś fachowo nazywał) Mówiąc krótko masz wzbogaconą mieszankę o taką wartość. Ja mam lub miałem odwrotny problem (wartość ta dochodziła do -25)Strasznie mi silnikiem szarpało na BP.Teraz jest na -18 /-20.Nie jest żle. Czy masz oryginalną przepływkę Boscha. Pozdrawiam Ps. Może by było warto sprawdzić czujnik temperatury, ten 4-pinowy ma zakresy temperatury do 50*C i od 50*C wzwyż i ma wpływ na ilość paliwa. Też mi sie wydaje że to jest wartość wyuczona sondy (może sie myle). Z wczoraj na dzisiaj odpiąłem aku i zwarłem klemy + - celem skasowania ECU. Dzisiaj podepne kompa i zobacze, może to coś zmieni. Gazu nie ruszam póki co. Oczywiście przepływka orginalna Boscha i to już druga. Na poprzedniej tak samo sie zachowaywał. Czujnik temp 4pinowy wymieniany już 2 razy (wywalało błąd). Najpierw tańszy który padł po tyg a potem droższy który trzyma już rok i błędów nie wywala. Auto grzeje się dość szybko i tzyma temp. Wskazówka zatrzymuje się na milimetr przed 90st na blacie i ani drgnie podczas postoju czy jazdy. Chociaż sprawdzając na VAG-u po rozgrzaniu pokazuje 81st Ale to chyba tak musi być, prawda?? Propo wzbogaconej mieszanki - to by sie zgadzało bo wachą czuć jakby jej nie spalał ale świeczki sprawdzałem i są ok (orginał platynowe).
mstan Opublikowano 17 Lutego 2009 Opublikowano 17 Lutego 2009 Witam Na VAG-u na 3 bloku masz temperaturę płynu oraz temperaturę powietrza w kolektorze dolotowym. Temperatura płynu powinna być powyżej 90*C do 95. Temperatura na zegarze jest ustawiona z tolerancją by niepotrzebnie nie odwracała uwagi kierowcy. Chyba musisz się przyjrzeć termostatowi.10-15 stopni to dużo. Pozdrawiam Ps. u siebie po resecie ECU muszę regulować LPG.
Gornano Opublikowano 18 Lutego 2009 Autor Opublikowano 18 Lutego 2009 Wiec tak. Po 3 probnych jazdach moge śmiało powiedziec ze reset ECU przyniósł poprawe. Przede wszystkim auto lepiej przyspiesza juz od niskich obrotow i nie przerywa w przedziale 3000-4000obr Bede mogl cos wiecej powiedziec jak troche pojezdze bo wydaje mi sie ze silnik jest troche jakby nerwowy i jeszcze idealnie nie jest. Komp zadnych bledow nie zapisał. W grupie 8 kolumna 3 póki co jest wartość 0. Ponizej wkleiłem grupy w których pewne wartości mnie zaciekawiły. Na czerwono moje wyniki po jazdach próbnych czyli silnik rozgrzany i bieg jałowy. Tam gdzie znaki zapytania to wg mnie wartości odbiegające od normy. Reszta grup mieściła się w normie.Proszę o weryfikacje. Poniżej logi po resecie ECU. Próba nr 1. Próba nr 2. (Przy tej próbie odczułem jakby lekki spadek mocy. Być może to przez seryjny IC ?) Ps. W piatek jade do gazownika na regulacje a do tego czasu gazu nie ruszam.
mstan Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 Witam Wyślę Ci cyferki żebyś się nie nudził.To statyczne -nie mam możliwości zrobienia dynamicznych. Pozdrawiam
Gornano Opublikowano 19 Lutego 2009 Autor Opublikowano 19 Lutego 2009 Tak patrze na grupe 009 w moich logach i zastanawia mnie dlaczego w kolumnie 2 (obr/min) obroty kończą się na wartości 2550 choć widać (obok) w grupie 002 że obroty wzrastają do 6520 i pozniej maleją. Moze tu jest jakis blad? Wie ktos czemu tak jest? Witam Na VAG-u na 3 bloku masz temperaturę płynu oraz temperaturę powietrza w kolektorze dolotowym. Temperatura płynu powinna być powyżej 90*C do 95. Temperatura na zegarze jest ustawiona z tolerancją by niepotrzebnie nie odwracała uwagi kierowcy. Chyba musisz się przyjrzeć termostatowi.10-15 stopni to dużo. Pozdrawiam Ps. u siebie po resecie ECU muszę regulować LPG. Zauważyłem że gdy troche przypałuje auto to temp. potrafi wzrosnąć do 84st ale gdy wlacze ogrzewanie na postoju to potrafi spasc do 79st. Wskazówka na blacie stoi jak wryta. Z samego rana podlaczylem auto pod kompa i w grupie 003 porównałem temp. płynu =0*C (kolumna 3) i temp. zewnętrzną =1,5*C (kol. 4) i wygląda na to że czujnik ten 4 pinowy jest sprawny. Czy oby napewno termostat jest do wymiany? Pozdro. [br]Dopisany: 19 Luty 2009, 15:09_________________________________________________Szkoda kolego mstan ze nie masz logow dynamicznych. Widac delikatne roznice w grupie 000 oprocz sondy gdzie roznice jest duza. Nie wiem z czego to wynika. Moze z kondycji silnika a moze dlatego ze mam auto po programie? Poza tym widac ze u Ciebie pokazuje inna temp cieczy (96*C) . Reszta grup w normie, podobnie jak u mnie.
fend18 Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 Panowie, powiedzcie jak prawidlowo i skutecznie zrobic reset ECU i czy rzeczywiscie to moze pomoc w niektorych sytuacjach?
Gornano Opublikowano 19 Lutego 2009 Autor Opublikowano 19 Lutego 2009 bylo wiele razy :gwizdanie: http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t59179.0.html;highlight=reset+ecu
mstan Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 Witam Termostat jest sprawny tyle że temperatura otwarcia jest niższa i mieści się w dolnej granicy. Pozdrawiam
Gornano Opublikowano 20 Lutego 2009 Autor Opublikowano 20 Lutego 2009 Zdziwiła mnie jeszcze jedna rzecz, że nie musiałem robić adaptacji przepustnicy po zresetowaniu ECU. Tylko kluczyk przekręciłem i po chiwli patrze w grupe 098 a tam ADAP. OK. W sumie to dobrze. Czy jest sens na robienie adap. vag-iem? No dobra i co dalej? Jakies pomysły? Mateusz może by się jeszcze wypowiedział? P.s. Jestem ciekaw jak u Ciebie kolego mstan wygląda grupa 009,czy też ucina obroty na poziomie 2550obr/min??
mstan Opublikowano 20 Lutego 2009 Opublikowano 20 Lutego 2009 Witam Z adaptacją wszystko jest w porządku. Z logami nić nie mogę zrobić. Pozdrawiam
mateogda Opublikowano 21 Lutego 2009 Opublikowano 21 Lutego 2009 P.s. Jestem ciekaw jak u Ciebie kolego mstan wygląda grupa 009,czy też ucina obroty na poziomie 2550obr/min?? W niektórych sterownikach tak wychodzi przy logowaniu.... Jak po resecie wyglądają wartości wyuczone w grupie 008 ?? (Rozumiem, że narazie jeździsz na benzynie).
fend18 Opublikowano 21 Lutego 2009 Opublikowano 21 Lutego 2009 sorry za OT ktory blok w AEB odpowiada za wskazania kata otwarcia przepustnicy? oraz jaki powinien byc prawidlowy kat otwarcia gdy silnik pracuje na wolnych obrotach chodzi mi o vag 311 oraz co moze byc przyczyna ze nie mozna zaadaptowac przepustnicy vagiem tylko poprzez kluczyk? winna jest przepustnica czy ECU?
mstan Opublikowano 22 Lutego 2009 Opublikowano 22 Lutego 2009 Witam Widzę że Gornano nie odpowiada, ale normalnie w grupie 008 cyfra wynosi 0 natomiast w grupie 000 ostatnia pozycja wynosi 128. W przypadku Gornano ta cyfra będzie wynosić 143 taką wartość dopisał w tabelach wartości mierzonych. Pozdrawiam
Gornano Opublikowano 22 Lutego 2009 Autor Opublikowano 22 Lutego 2009 Jestem, jestem. Wiec tak. Przelatałem troche km i od wczora jezdze na gazie. Wlasnie przed chwila sprawdzalem i w grupie 008 kanał 3 jest wartość 22,7% a w grupie 000 kanał 10 jest teraz 157. Czyli do du**. Jakby tego było mało powrócił stary znajomy tzn. błąd 16505 . Co jest do jasnej cholery z tą przepustnicą? przeciez jest nowa!!
fend18 Opublikowano 22 Lutego 2009 Opublikowano 22 Lutego 2009 Witam Widzę że Gornano nie odpowiada, ale normalnie w grupie 008 cyfra wynosi 0 natomiast w grupie 000 ostatnia pozycja wynosi 128. W przypadku Gornano ta cyfra będzie wynosić 143 taką wartość dopisał w tabelach wartości mierzonych. Pozdrawiam Blok 008? wydaje mi sie ze on jest od lambdy, mam log z grupy 008 i tam z tego co widze jest tylko lambda. 8,0,Lambda learnt values 8,1,Inj period corrected,1-3 ms 8,2,L learnt value idle,(add) -10-10 % 8,3,L learnt val part thr,(mult) -8-8 % 8,4,Fuel tank venting,ON/OFF/adapt Jestem, jestem. Wiec tak. Przelatałem troche km i od wczora jezdze na gazie. Wlasnie przed chwila sprawdzalem i w grupie 008 kanał 3 jest wartość 22,7% a w grupie 000 kanał 10 jest teraz 157. Czyli do du**. Jakby tego było mało powrócił stary znajomy tzn. błąd 16505 . Co jest do jasnej cholery z tą przepustnicą? przeciez jest nowa!! Moze sie zamienimy? moja nie wyrzuca juz bledow tyle ze nie trzyma obrotow po nagrzaniu, jak Twoja trzyma a wyrzuca blad to nei bedzie mi przeszkadzac
Gornano Opublikowano 23 Lutego 2009 Autor Opublikowano 23 Lutego 2009 Ja myśle ze to jest jakiś ciąg przyczynowo skutkowy i żeby wyelyminować błąd przepustnicy trzeba pozbyc się innego problemu, w moim przypadku np. sonda lambda lub czegoś innego które powoduje ze przepustnica głupieje i wywala błąd. Ja już odchodze od zmysłów. Ten silnik to jakas jedna wielka zagadka.
fend18 Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 Ja myśle ze to jest jakiś ciąg przyczynowo skutkowy i żeby wyelyminować błąd przepustnicy trzeba pozbyc się innego problemu, w moim przypadku np. sonda lambda lub czegoś innego które powoduje ze przepustnica głupieje i wywala błąd. Ja już odchodze od zmysłów. Ten silnik to jakas jedna wielka zagadka. nie wiem czy sonda by powodowala blad przepustnicy, u mnie odlaczalem sonde zeby sprawdzic czy ona nie jest przyczyna nieschodzenia z obrotow i po odlaczeniu bylo tak samo, wsadziles oryginal czy jakis zamiennik?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się