Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] gasnacy silnik i falujace obroty


Jerzy T.

Rekomendowane odpowiedzi

witam i prosze o pomoc!w moim furaku ostatnio cos swiruje serduszko(1.8 ADR)a mianowicie gdy zapalam silnik to zaskoczy i natychmiast gasnie tak jakby nie bylo wogole wolnych obrotow,(stalo sie to nagle podczas porannego wyjazdu do pracy)jezeli po zapaleniu trzymam lekko gaz to sinik pracuje jezeli puszcze to natychmiast gasnie!dzieje sie tak do chwili gdy sie troszke zagrzeje!pozniej juz obroty sa prawidlowe!jednak gdy po rozgrzaniu dodam gazu i puszcze obroty wahna sie od 500 do 1100 i sa juz poprawne!dodam ze nie mam instalacji gazowej!to dziwne ale jednoczesnie auto zrobilo sie szybsze.Drazni mnie to gdy zanim sie rozgrzeje to gasnie!pomozcie a moze jest ktos z lublina kto dysponuje vag'iem???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak się rozgrzeje to jaką trzyma temperaturę ?

Wiesz... termostat jest u nas niezmiernie popularny :rotfl: (taki niewinny żart).

Ale zobacz jak temperatura wygląda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temperatura ok.jak sie zagrzeje to trzyma temperature 90'C!termostat wymienilem jakis miesiac i wszystko bylo oki do tej pory!

swoja droga watpie aby termostat mial cos wspolnego z obrotami!mysle o przepustnicy!jest wilgotna i przykurzona troche!

[ Dodano: 13-03-2007, 20:45 ]

dziwne jest to ze jak jest zimny to nie trzyma wolnych obrotow i gasnie a jak sie rozgrzeje to chodzi oki!

[ Dodano: 13-03-2007, 20:52 ]

sprawdzilem wszystkie czujniki miernikiem!przeplywomierz tez oki!wymiekam nie wiem co mam robic!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to odkręć przepustnicę i wyczyść ją na błysk. Później zaadaptuj ją VAGiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze tak zrobie!czytalem wiele postow na forum i wszystka wskazuje na brudna przepustnice!tylko musze poczekac na wolny dzien i bede dzialal!musze adaptowac ja vagiem?czy wystarczy autoadaptacja?(brak funduszy i czasu)do tego od niedawna mieszkam w lublinie i dopiero sie tu rozkrecam!jak juz to zrobie to opisze wyniki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura
musze adaptowac ja vagiem?czy wystarczy autoadaptacja?

W dziale Warsztat - Zrób to sam masz instrukcje jak przeprowadzić 2 rodzaje adaptacji.

Masz problem ze ssaniem, przynajmniej tak mi się wydaje. Niezwłocznie przydałoby się sprawdzić Vagiem błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam od pewnego czasu mam ten sam problem co kolega zakrece kluczykiem auto odpala i po chwili gasnie, zakrece 2 raz odpala i gasnie i tak sie powtarza co jakis czas:/. Więc musze na VAG podjechac radzicie z tego co widze??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda to tak gdy go chce rozpalic no to za 3 czasami za 4 razem dopiero zapali (wchodzi na obroty ok 2400obr/min i odrazu gasnie, znów odpale i znow to samo az zapali) i gdy przejade np 5km i zgasze silnik to odpalam ponownie bez zadnego problemu ale jak zostawie np na 30 min lub wiecej to znow to samo 3-4razy musze zakrecic zanim zapali.i to mnie denerwuje musze na VAG z tego co mowią a dzis nawt slyszalem ze to moze byc silniczek krokowy czy jakos tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura
na to wychodzi ze to ssanie!ale jak mozna to zdiagnozowac oprocz vaga?co jest odpowiedzialne za ssanie!jakis czujnik?przepustnica?

tak na chłopski rozum to sterownik silnika analizuje sygnał z czujnika temp. i decyduje czy włączyć ssanie czy nie. Jednym z bezpośrednich wykonawców procesu ssania jest przepustnica.

Czujnik można sprawdzić m.in. obserwując na klimatroniku kanał 49 lub 51 (zalezy od wersji sterownika klimatronika)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem i okazało sie ze to był tylko bezpiecznik............ a sie naszukalismy z moim znajomym dużo........... :lol:

[ Komentarz dodany przez: piotr1602: 21-03-2007, 14:55 ]

twój problem to pisanie postow nie znajac regulaminu a wiec zapraszam do lektury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem wątek w pośpiechu więc proszę zrobić co następuje bo 2 dni temu miałem ten sam problem i go rozwiązałem - owszem przepustnica do wymiany prawdopodobnie ALE - do Jerzego-T i mokom69 : zrobcie dokładnie tak jak opisał to szogun0 TUTAJ

Ja mój problem opisałem TUTAJ

Odłączcie aku, zrobi się reset komputera, auto powinno palić i trzymać obroty... chyba, że sprawa poważniejsza.

Ten problem nie musi wynikać z nieczystości przepustnicy - raczej z jej zużycia - chodzi o starte "ślizgi"... Prawdopodobnie jej wyczyszczenie nie pomoże - to pomaga na falowanie - chodzi raczej o reset komputera.

Nie wiem czy w przypadku czyszczenia przepustnicy nie jest tak, że w gruncie rzeczy nie pomaga jej czyszczenie lecz samo jej odłaczenie i reset kompa. Ale ta teza nie jest jeszcze sprawdzona... Po prostu często się zdarzało, że dopiero czyszczenie z jej pełnym wyciągnięciem z auta pomagało.

Jeśli wymienicie przepustnicę napiszcie co , gdzie i za ile... też mnie to czeka - pozdrawiam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B5 1,8 1997.MAM PYTANIE CZY TO NORMALNE ŻE CZUJNIK TEMP.ZACZYNA SIE WYCHYLAC DOPIERO PO PRZEJECHANIU OK 6KM,POZNIEJ JUZ NORMALNIE DOCHODZI DO 90 STOPNI I TRZYMA

[ Komentarz dodany przez: piotr1602: 10-04-2007, 11:24 ]

ja tez mam pytanie dlaczego piszesz na forum nie znajac regulaminu i do tego jeszcze krzycząc??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...