ChrisFalcon Opublikowano 28 Lipca 2018 Opublikowano 28 Lipca 2018 Witam co może być przyczyną takiego dźwięk i przy odpaleniu auta. Wydobywa się z komory silnika. Pozdrawiam i życzę miłego weekendu 20180727_160305.mp4
przem8 Opublikowano 28 Lipca 2018 Opublikowano 28 Lipca 2018 Napinacz łańcuszka rozrządu. Jak to trwa tyle co u Ciebie to norma. Zapewne masz to tylko z rana po nocnym postoju.
ChrisFalcon Opublikowano 28 Lipca 2018 Autor Opublikowano 28 Lipca 2018 Powinienem to wymienić, żeby nie stało się coś gorszego? Mam tak rano i po pracy. Można powiedzieć, że po dłuższym postoju.
przem8 Opublikowano 28 Lipca 2018 Opublikowano 28 Lipca 2018 Ten typ tak ma, poczytaj wątek o napinaczu to się dowiesz Jak masz vaga to sprawdź grupę 93 w blokach pomiarowych. Da pogląd jak tam się ma rozrząd. Jak auto kiedyś jeździło w longlajfie, co jest zabójstwem dla sinika, i nie czyściłeś smoka olejowego to warto o tym pomyśleć. Takie terkotanie 2-3s po dłuższym postoju to norma i dopuszcza to nawet producent. Pytanie jeszcze jaki olej lejesz (chodzi o lepkość)?
ChrisFalcon Opublikowano 28 Lipca 2018 Autor Opublikowano 28 Lipca 2018 Nie mam vaga i w sumie nie znam się na autach. Auto jeździło na longlife. Jestem w Anglii, a tu mówią zupełnie co innego jak w Polsce z tego co zauważyłem i ciężko jest przekonać warsztat. Nie chcą zrobić czegoś po mojemu, bo taka polityka firmy. 5w40 Rockoil longlife Nie czyściłem smoka, bo życzą sobie 150 funtów za to, bo dużo roboty jest. Za sam serwis prawie 200 poszło to już nie chciałem dodawać kolejnych kosztów. Choć będę musiał wydać, żeby doprowadzić silnik do ładu.
przem8 Opublikowano 29 Lipca 2018 Opublikowano 29 Lipca 2018 (edytowane) Olej wymienia się w tym silniku co 10tys. i czyszczenie smoka warto przeprowadzić chociażby dla świętego spokoju, a roboty trochę jest bo nie wystarczy tylko odkręcić miskę olejową. Te silniki mają problem z "oil sludge". Internety aż puchną od tematów odnośnie tego ? Olej jak najbardziej ok tylko nie w trybie LL. Edytowane 29 Lipca 2018 przez przem8
Repik Opublikowano 30 Lipca 2018 Opublikowano 30 Lipca 2018 Tutaj jest dźwięk łańcuszka rozrządu ale jest on połączony z pompką SAI - też ją słychać, ja ten łańcuszek słysze przez 1-2 sekundy, a dalej moim zdaniem to pompka. Sprawdz najlepiej ciśnienie oleju
ChrisFalcon Opublikowano 30 Lipca 2018 Autor Opublikowano 30 Lipca 2018 A filtry i świece też muszę co 10tys. wymieniać? Jak sprawdzę ciśnienie i okaże się nieodpowiednie i jak je poprawię to ten napinacz zacznie dobrze chodzić czy i tak będzie do wymiany. Ostatnia zmiana rozrządu (ponoć) przy 113k mil, teraz mam 123k mil. Czas na zmianę całego rozrządu? Czy ten napinacz jest w zestawie z rozrządem?
przem8 Opublikowano 30 Lipca 2018 Opublikowano 30 Lipca 2018 Ori napinacz kosztuje ponad 2tys. i jeszcze łańcuch, uszczelki do tego oraz dobrego majstra który to posklada. Pisałem, że ten typ tak ma i co robić, a Ty dalej swoje. Jak Cię swędzi kieszeń to wymieniaj ?
Repik Opublikowano 30 Lipca 2018 Opublikowano 30 Lipca 2018 Świece nic do tego nie mają. Po prostu zmierz ciśnienie oleju, jeżeli jest za małe to micha w dół i czyszczenie smoka wraz z michą. Jeżeli jest ok to prawdopodobnie napinacz już niedomaga. Co do rozrządu o kompletu to tutaj są dwa rozrządy. Jeden na pasku i ten pewnie wymieniany był i drugi właśnie na łańcuszku z tym napinaczem. Problem z napinaczem jest taki, że właściwie tylko oryginaly się nadaje do auta, a jest on dosyć drogi. Nasuwa mi się jeszcze pytanie. Czy podczas jazdy, jak delikatnie dodajesz gazu, słychać to takie "chrabotanie" co jest na filmie ??
ChrisFalcon Opublikowano 30 Lipca 2018 Autor Opublikowano 30 Lipca 2018 Godzinę temu, Repik napisał: Nasuwa mi się jeszcze pytanie. Czy podczas jazdy, jak delikatnie dodajesz gazu, słychać to takie "chrabotanie" co jest na filmie ?? Nie, to chrobotanie jest tylko przez chwilę jak włączam silnik. I przez około minutę mam 1200 obrotów i spada do 800, ale czytałem, że tak ma być.
Repik Opublikowano 30 Lipca 2018 Opublikowano 30 Lipca 2018 Moim zdaniem tam bardziej słychac pompkę sai (takie buczenie, dziwięk podobny do włączonego odkurzacza), a łańcuszek mniej jak 2 sekudny więc to jest w normie. Ale ciśnienie oleju na Twoim miejscu i tak bym sprawdził. Jeżeli będzie ok to bym nie ruszał nic.
ChrisFalcon Opublikowano 30 Lipca 2018 Autor Opublikowano 30 Lipca 2018 Ok to sprawdzę ciśnienie najpierw. Jeszcze świeci mi się kontrolka min oleju, ale stan oleju jest prawidłowy. Może dlatego, że ta oprawa bagnetu czasami wychodzi razem z nim i ciężko potem ją wsadzić. No i oddzielny temat na kontrolke airbagu, włączyła się, któregoś dnia nie wiem czemu, ale przyczyn może być kilka.
Repik Opublikowano 30 Lipca 2018 Opublikowano 30 Lipca 2018 O Panie. To zr poziom oleju Ci sie swieci to nie ma nic wspólnego z tym, że wychodzi ci ta rurka wraz z bagneten. Moze wlasnie masz zle elementy i pokazuje ci poprawny poziom, a jest za malo oleju. Dźwięk łańcuszka może mieć również przyczynę w tym, ze jest z malo oleju i do gornych partii silnika nie odpowiednia ilość oleju. Jezeli jestes pewien ze pozion oleju jest ok to czujnik to wymiany. A żeby wymienic czujnik to i tak olej musisz spuścić wiec przy okazji sprawdzisz ile naprawde jest oleju w misce - powinno być 3.9litra
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się