Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwny grzyt


SzybkiStasiu

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Mam audi 150 KM quattro  AVJ.  Od jakiegos czasu wystepuje dziwny halas  taki jak ponizej na filmiku. Dzieje sie to tylko w obrotach od 1200 do 2000 w innych obrotach cicho jest. Co to  moze byc?  Link do filmu 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak z tylnej części silnika to może juz łańcuszek rozrządu. Zobacz ile stopni w bloku 93. A poza tym jakie błędy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędów zadnych nie ma. Dodam ze to sie dzieje na rozgrzanym silniku. Na zimnym to przy odpaleniu przez chwile grzyty (jak jest na ssaniu przy obrotach jalowych, dodam gazu i przestaje spadna obroty i znowu). Pozniej cisza. Dopiero jak sie silnik rozgrzeje to cos takiego sie dzieje ale tylko w tych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz vaga na szybki podgląd to pasuje zdjąć pokrywę zaworów i sprawdzić czy nie ma śladów po łańcuszku na pokrywie, napinacz nie powinien się również poddawać pod mocnym naciskiem, przy okazji stan łańcuszka (czy nie rozciągnięty) oraz ślizgi. Dodatkowo sprawdzenie ciśnienie oleju na rozgrzanym i jak będziesz wymieniać napinacz to przy okazji czyszczenie smoka olejowego, chyba, że przeprowadzałeś taką operację wcześniej.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, SzybkiStasiu napisał:

Mam kabel vag. Ale bledow zadnych nie mam.

Nie chodzi o błędy. Wejdź w bloki pomiarowe, potem wejdź w gr. 93 i odczytaj wartość w polu idle stabilization, najlepiej w momencie jak zaczyna tak klepać

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem podobny problem również w avj i łańcuszek tarł o głowicę w tym samym zakresie obrotów co u Ciebie. Przy odpalaniu, na zimnym czy ciepłym, było ok ale grzechotało w tym zakresie obrotów. Po demontażu pokrywy napinacz i łańcuszek niby wyglądał ok ale podczas pracy silnika napinacz widocznie nie funkcjonował prawidłowo i pomogła dopiero wymiana.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki napinacz polecasz kupic? Widzialem na allegro niby orginal audi czesciowo logo zmazane za 700 zl. Warto?

I ile gdzies kosztuje wymiana napinacza i czyszczenie smoka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są chińskie podroby. Ori kosztuje 2,5 koła sam napinacz. Jest rozległy temat o napinaczu więc możesz zgłębić wiedzę. Z zamienników to febi, swag, fai, vaico. Kiedys zamontowalem maxgear za 400zl i jeździ bez problemu parę lat. Zależy jak się trafi. Robotę lekko trzeba liczyć z 500zł, zależy od regionu ?Za samą wymianę napinacza placiłem 200 i wcześniej, zaraz po zakupie 150 za czyszczenie michy w takiej a4. Najpierw upewnij się, że to napinacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blok 093.  Load 18% rosnie z dodaniem gazu a idle stabilization -1.0 CF wszystko swieci sie na zielono

IDLE nie reaguje na dodanie gazu 

Edytowane przez SzybkiStasiu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odczytach wygląda, że łańcuszek i rozrząd masz praktycznie idealnie. Spróbuj odpiąć wtyczkę od nastawnika i sprawdź czy coś się zmieni jeśli chodzi o ten terkot. W niektórych przypadkach była różnica. Jak nie to pozostaje zrzucić pokrywę zaworów i zobaczyć co się dzieje.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli taki terkot jest też na ciepłym to raczej nie. Jeśli byłoby to tylko na zimnym podczas pracy SAI to można by podejrzewać combi zawór, bo też potrafi podobnie hałasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...