Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimatyzacja nie działa , po wymianie sprzęgła wciąż nic.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów 

mam problem z klimatyzacja , jechałem trasę na klimatyzacji chłodziła elegancko wszystko było w porządku. Na powrocie , włączam klime i nic ? nie grzeje w ogóle , nie załącza się . Cieplejsze powietrze leci na klimatyzacji niż na ECON . 

Dojechalem do domu patrzę pod Maskę , wywalone sprzęgło , tarcza gumki leżały na osłonie . Kupiłem nowe sprzęgło kompletne , zalozylem i wciąż nic . Sprężarka nawet się nie załącza, bezpieczniki sprawdzone jest Ok. Patrzyłem czy jest napięcie na wtyczce miernikiem niby jest 10v . A sprężarka ani drgnie ..  wie ktoś co może być przyczyna ? ? albo jak sprawdzic może VAG coś powie ?

Opublikowano

Podlacz vcdsa i zrob screena grup pomiarowych 001, 002 i 010. Poznirj zrob to samo po ofpaleniu silnika i klimatronicu ustawionym na LO i nadmuch na auto. Do tego zobacz jakie błędy sa w klimatroniku.

Opublikowano

Bledy pewnie powstały dlatego, że odłaczałem kostki przy zmianie sprzegla jak wykrecałem sprężarke. 

 

001econ.png

01klima dobre.png

02econ.png

02klima.png

010 klima.png

010econ.png

Opublikowano

Oto screen z bloków o które prosiłeś z  wyłączoną klimą i właczoną. 

 

Opublikowano

Rob screeny trzymajac Alt. Zrobi tyljo okno programu do tego bloki pomiarowe rob na jednym ekranie po to sa te tezy linijki. Latwiej sie czyta

Opublikowano

Na pracujacym silniku miales wlaczony ECON? Jesli tak to nie dziwne ze nie dziala... econ powoduje wylaczenie sterowania sprezarki. Jesli nie bylo wlaczone to zrob nastawy podstawowe. Odpal silnik poczekaj kilka minut z klima na LO i nawiewem na maxa i wtedy wklej screeny z tych trzech blokow pomiarowych

Opublikowano

ok przepraszam nie wiedziałem z tym alt. mam zrobic jeszcze raz? ?

 

Opublikowano

Na pracującym silniku:

ECON

01 . 02 . 010 

i na pracującym silniku

wyłączony ECON to znaczy klima wlaczona 

01 02 010 

tak jak prosiles . jest 6 scren-ów .

Opublikowano

a nasatwy robiłem przed screenami  

08 - klima - 10adaptacja - chanel 08 i save 

 

Opublikowano

zrób tak:

wejdż w klimatronica - skasuj błędy nawet jeśli ich nie ma. zród nastawy podstawowe - Basic Settings - zrobia sie nastawy to pozniej wejdz w adaptacje wybierz kanał 00 i zrob test potem save.

jak to zrobisz odpal silnik, ustaw klime na LO nawiem na auto i poczekaj kilka minut

pozniej wejdz w bloki pomiarowe wejdz w grupy 001, 002 i 010 (wszystkie bloki w tym samym czasie po to sa trzy linijki) i wtedy zrob screena i wklej.

 

Opublikowano

OK zrobione .

NIe moglem kliknąc TEST podczas adaptacji nie mam pojecia dlaczego..  ( wrzuciłem screen) 

Oraz screez z Klima i bez tych bloków co prosiłes. 

 

test.png

bloki pomiarowe bez klimy.png

bloki pomiarowe z klima drugi raz.png

Opublikowano

ok teraz podczas pracy sterownik nie podaje żadnej informacji o wyłączeniu kompresora, to dobrze jednak problem jest taki że niby sygnał sterujący idzie do zaworu sterującego a ciśnienie w układzie nie rośnie. przyczyn może być kilka.

Możliwe że niesprawny jest zawór sterujący N280, zatarty kompresor, lub nadal niesprawne sprzęgło koła pasowego. ciężko powiedzieć co dokładnie mogło się stać.

Warto odwiedzić profesjonalny zakład zajmujący się tylko i wyłącznie klimatyzacją samochodową w Twojej okolicy, który zdiagnozuje co dokładnie się stało.

zakładając nowe sprzęgło sprawdzałeś czy wałek kompresora obraca się bez żadnych przeszkód?

Opublikowano

Hej nie sprawdzalem.. wycisłem sprzeglo i zalozylem nowe . . . 

 

Opublikowano

Ale jak właczałem Klime i wszedlem pod auto , to nie widze żeby cos sie zmieniało na sprezarce z klima czy bez.. 

Ona sie w ogóle nie włacza. nie ma zadnego obciązenia po wyłaczeniu ECON . 

 

Opublikowano

Dziwi mnie fakt że jak było to rozwalone sprzeglo załozone Klima nie działała, ale auto chodziło leciutko nie było żadnego swistu paska slychac czy kola , tylko silnik mruczał. 

A teraz nowe sprzegło zalozone, nowe gumki lożysko pelen osprzet , a wydaje jakies dziwne dzwięki swistu .. szelestu .. no nie wiem jak to nazwac. 

 

Opublikowano

tak ten zawór który wkleiłeś jest zaworem sterującym wydajnością kompresora. Co do hałasów itp to może być tak że kompresor został przytarty i niestety już nic z niego nie będzie. ale nie da się tego zdiagnozować przez internet. zostaje Ci odwiedzić warsztat tak jak pisałem wyżej.

Opublikowano

 

Oki . Dzięki za pomoc . 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...