stiwi50 Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Witam forumowiczów mam problem z klimatyzacja , jechałem trasę na klimatyzacji chłodziła elegancko wszystko było w porządku. Na powrocie , włączam klime i nic ? nie grzeje w ogóle , nie załącza się . Cieplejsze powietrze leci na klimatyzacji niż na ECON . Dojechalem do domu patrzę pod Maskę , wywalone sprzęgło , tarcza gumki leżały na osłonie . Kupiłem nowe sprzęgło kompletne , zalozylem i wciąż nic . Sprężarka nawet się nie załącza, bezpieczniki sprawdzone jest Ok. Patrzyłem czy jest napięcie na wtyczce miernikiem niby jest 10v . A sprężarka ani drgnie .. wie ktoś co może być przyczyna ? ? albo jak sprawdzic może VAG coś powie ?
MaTeo85 Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Podlacz vcdsa i zrob screena grup pomiarowych 001, 002 i 010. Poznirj zrob to samo po ofpaleniu silnika i klimatronicu ustawionym na LO i nadmuch na auto. Do tego zobacz jakie błędy sa w klimatroniku.
stiwi50 Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2018 https://postimg.cc/gallery/e79xsd76/ pod linkiem zdjecia z błedami juz skasowane
stiwi50 Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Bledy pewnie powstały dlatego, że odłaczałem kostki przy zmianie sprzegla jak wykrecałem sprężarke.
stiwi50 Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Oto screen z bloków o które prosiłeś z wyłączoną klimą i właczoną.
MaTeo85 Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Rob screeny trzymajac Alt. Zrobi tyljo okno programu do tego bloki pomiarowe rob na jednym ekranie po to sa te tezy linijki. Latwiej sie czyta
MaTeo85 Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Na pracujacym silniku miales wlaczony ECON? Jesli tak to nie dziwne ze nie dziala... econ powoduje wylaczenie sterowania sprezarki. Jesli nie bylo wlaczone to zrob nastawy podstawowe. Odpal silnik poczekaj kilka minut z klima na LO i nawiewem na maxa i wtedy wklej screeny z tych trzech blokow pomiarowych
stiwi50 Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2018 ok przepraszam nie wiedziałem z tym alt. mam zrobic jeszcze raz? ?
stiwi50 Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Na pracującym silniku: ECON 01 . 02 . 010 i na pracującym silniku wyłączony ECON to znaczy klima wlaczona 01 02 010 tak jak prosiles . jest 6 scren-ów .
stiwi50 Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2018 a nasatwy robiłem przed screenami 08 - klima - 10adaptacja - chanel 08 i save
MaTeo85 Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Opublikowano 18 Sierpnia 2018 zrób tak: wejdż w klimatronica - skasuj błędy nawet jeśli ich nie ma. zród nastawy podstawowe - Basic Settings - zrobia sie nastawy to pozniej wejdz w adaptacje wybierz kanał 00 i zrob test potem save. jak to zrobisz odpal silnik, ustaw klime na LO nawiem na auto i poczekaj kilka minut pozniej wejdz w bloki pomiarowe wejdz w grupy 001, 002 i 010 (wszystkie bloki w tym samym czasie po to sa trzy linijki) i wtedy zrob screena i wklej.
stiwi50 Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2018 OK zrobione . NIe moglem kliknąc TEST podczas adaptacji nie mam pojecia dlaczego.. ( wrzuciłem screen) Oraz screez z Klima i bez tych bloków co prosiłes.
MaTeo85 Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Opublikowano 18 Sierpnia 2018 ok teraz podczas pracy sterownik nie podaje żadnej informacji o wyłączeniu kompresora, to dobrze jednak problem jest taki że niby sygnał sterujący idzie do zaworu sterującego a ciśnienie w układzie nie rośnie. przyczyn może być kilka. Możliwe że niesprawny jest zawór sterujący N280, zatarty kompresor, lub nadal niesprawne sprzęgło koła pasowego. ciężko powiedzieć co dokładnie mogło się stać. Warto odwiedzić profesjonalny zakład zajmujący się tylko i wyłącznie klimatyzacją samochodową w Twojej okolicy, który zdiagnozuje co dokładnie się stało. zakładając nowe sprzęgło sprawdzałeś czy wałek kompresora obraca się bez żadnych przeszkód?
stiwi50 Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Hej nie sprawdzalem.. wycisłem sprzeglo i zalozylem nowe . . .
stiwi50 Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2018 https://allegro.pl/zawor-sterujacy-denso-7seu16c-6seu14c-vw-touareg-i7479032695.html masz na mysli taki zawór?
stiwi50 Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Ale jak właczałem Klime i wszedlem pod auto , to nie widze żeby cos sie zmieniało na sprezarce z klima czy bez.. Ona sie w ogóle nie włacza. nie ma zadnego obciązenia po wyłaczeniu ECON .
stiwi50 Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Dziwi mnie fakt że jak było to rozwalone sprzeglo załozone Klima nie działała, ale auto chodziło leciutko nie było żadnego swistu paska slychac czy kola , tylko silnik mruczał. A teraz nowe sprzegło zalozone, nowe gumki lożysko pelen osprzet , a wydaje jakies dziwne dzwięki swistu .. szelestu .. no nie wiem jak to nazwac.
MaTeo85 Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Opublikowano 18 Sierpnia 2018 tak ten zawór który wkleiłeś jest zaworem sterującym wydajnością kompresora. Co do hałasów itp to może być tak że kompresor został przytarty i niestety już nic z niego nie będzie. ale nie da się tego zdiagnozować przez internet. zostaje Ci odwiedzić warsztat tak jak pisałem wyżej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się