Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Dymi na czarno dławi się


kominx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam nastepujacy problem z moim autem: na poczatku auto dymilo na czarno i bylo mulowate, po wypieciu sterowania id turbo bylo lepiej. Czytajac forum i porady zaczelem szukac problemu w dolocie. Okazalo sie ze byl pekniety waz miedzy intercoolerem a metalowa rura. Zrobilem to ale po przegazowaniu z rury wychodzilo jeszcze wiecej czarnego dymu a auto dostawalo zadyszki jakby mu powietrza brakowalo... Dzisiaj rano to juz wogole sie porobilo bo auto zaczelo wywalac przy przegazowywaniu mocny szary dym razem z czarnym... Czy jest wiec mozliwe zeby intercooler byl zatkany ??? Albo bycmoze zarznalem wlasnie swoj silnik ? :wallbash: Auto ma przejechane 110 000km... Prosilbym o pomoc....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłbyś VAG-a i zrobiłbyś logi bo tak z twojej opowieści można se pogdybać .Jest tu tyle fachowców że na pewno znajdą przyczynę :cool1: :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciezko wyczuc z Twojej opowiesci kolego :no: Gdybys mial mozliwosc podpiecia Vaga napewno wiele by powiedzialo

A teraz ciagle jezdzisz z odpietym N75 ? czy juz podpioles go jak zlikwidowales nieszczelnosc?

[br]Dopisany: 19 Luty 2009, 09:06_________________________________________________wydaje mi sie ze ciagle masz jeszcze jakas nieszczelnosc..Sprawdz dokladnie

jesli chodzi o siwy dym to moze byc to spalany olej ktory dostaje sie z turbinki.

Ale mozna tylko przypuszczac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko juz podpiete... Jak mu dam ostre obroty i puszcze gaz to sie dlawi i trzesie i slychac odglos konkretnego ssania... Dym jest teraz siwy ale wydaje mi sie ze to przez olej ktory nagromadzil sie w rurach... teraz jak uklad jest szczelny to pewnie bedzie przepalany jakis czas... Podepne vaga i zrobie jak na razie logi statyczne... jakie bloki mam testowac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na zapieczone kier.w turbulum lub N75

sprawdz jeszcze wezyki podcisnienia w okolicy zaworka n75

Dokladnie ..narazie darujmy sobie dynamiczne jesli dzieja sie jakies anomalia z motorem

Najlepiej wykonaj pelne logowanie czyli BS 000,003,004,011 i normalnie 003,004,007,013,014,018[br]Dopisany: 19 Luty 2009, 09:57_________________________________________________Aha.a jak u Ciebie z oliwa? bardzo ubywa??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z oliwa to dopiero sprawdze bo byla robiona zmiana i bede tego pilnowal... Zrobilem logi, nie wiem czy dobrze bo pierwszy raz robilem... ale grupa 011 byl error a przy 014 i 018 nic nie pokazalo... teraz musze jeszcze przekonwertowac pliki tylko ze nie mam tego programu CSVconv....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem v3.11. ok oto logi.. Jak cos nie tak to prosze nie bic bo jestem swiezy w tych sprawach...

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fd7b3933ca8fdc5c.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/235958bb615e966e.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/798ea58eb379d66d.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0e4e6e867eff6983.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/30672db2651d16fe.html

Dodam ze mialem blad 00575-intakte Manifold Pressure 17-10 Control Differnce-Intermittent ale zostal skasowany... co o tym sadzicie ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bład 575- to tak jak pisalem wczesniej-zawor N75 ,zacinajace sie kierownice,problem z podcisnieniem zaworka n75 ewentualnie nieszczelnosc dolotu :confused4: ale rowniez mogl sie zapisac podczas odpiecia kostki jak pisales

wazne czy po skasowaniu bedzie sie nadal zapisywal

Jesli chodzi o logi...brakuje najwazniejszych dotyczacych doładowania czyli glownie 011

z podanych: Erg do czyszczenia-prawie wogole sie nie rusza

kat statycznego wyprzedzenia wtrysku lekko opozniony...

[br]Dopisany: 19 Luty 2009, 11:44_________________________________________________milem przypadki ze w gropach wyswietlal sie error ale sam juz nie wiem :mysli:

sprawdz czy z kostka przeplywomierza jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa sie troche wyjasnila... Waz do intercoolera byl solidnie latany tasma... Gdy przegonilem auto wszystko bylo ok ale waz nie wytrzymal i teraz slychac solidne syczenie pod obciazeniem ale auto zachowuje sie o niebo lepiej i nie dymi... Zrobie sobie dzisiaj w pracy metalowa wersje weza i polacze go z intercoolerem dwoma gumowymi lacznikami. A potem bede dalej patrzal co sie dzieje.. Ale jest o niebo lepiej... :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem v3.11. ok oto logi.. Jak cos nie tak to prosze nie bic bo jestem swiezy w tych sprawach...

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fd7b3933ca8fdc5c.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/235958bb615e966e.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/798ea58eb379d66d.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0e4e6e867eff6983.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/30672db2651d16fe.html

Dodam ze mialem blad 00575-intakte Manifold Pressure 17-10 Control Differnce-Intermittent ale zostal skasowany... co o tym sadzicie ???

Pojawi sie jak znow ostrzej przepalujesz auto.

Co do logow.

Termostat - powoli przestaje pelnic swoją role.

Jesli grupa 000 jest odczytana w trybie Basic Settings - to statyczny kat wyprzedzenia wtrysku jest do korekty.

EGR - nie mozna okreslic prawidlowosci jego dzialania gdyz nie zamiesciles 003 Basic Setiings.

Korekcje takie sobie - ciekawie to nie wyglada.

Pozdrawiam

PS

Logi zamieszczamy w dziale "Diagnostyka VAG" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kto to widział łatac dolot? :cool1::decayed:

przeciez w dolocie jest cisnieie o wartosci analogicznej cisnienia kola od malucha. kazde partactwo wychodzi od razu :disgust:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem v3.11. ok oto logi.. Jak cos nie tak to prosze nie bic bo jestem swiezy w tych sprawach...

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fd7b3933ca8fdc5c.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/235958bb615e966e.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/798ea58eb379d66d.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0e4e6e867eff6983.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/30672db2651d16fe.html

Dodam ze mialem blad 00575-intakte Manifold Pressure 17-10 Control Differnce-Intermittent ale zostal skasowany... co o tym sadzicie ???

Pojawi sie jak znow ostrzej przepalujesz auto.

Co do logow.

Termostat - powoli przestaje pelnic swoją role.

Jesli grupa 000 jest odczytana w trybie Basic Settings - to statyczny kat wyprzedzenia wtrysku jest do korekty.

EGR - nie mozna okreslic prawidlowosci jego dzialania gdyz nie zamiesciles 003 Basic Setiings.

Korekcje takie sobie - ciekawie to nie wyglada.

Pozdrawiam

PS

Logi zamieszczamy w dziale "Diagnostyka VAG" :)

Czyli od czego polecasz zaczac ??? moze czyszczenie turbo na poczatek co ? i jaka moze byc przyczyna jezeli zacznie przeladowywac ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli od czego polecasz zaczac ???

Polecam zacząć od wymiany termostatu i ustawienia statycznego kąta wyprzedzenia wtrysku oraz ... wykonania logów dynamicznych. :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat jest nowy. Moze temperatura nie byla zbyt wysoka bo auto nie bylo rozgrzane na maxa ale te 80 stopni mialo wiec chyba dobrze. Zalozylem dzisiaj rure i po ostrym kopie znowu strzal i gdzies syczy... az sie boje sprawdzac co znowu pierdyknelo :wallbash: Jaka moze byc przyczyna przeladowania ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec Ci mowilem :tongue4:

zajrzyj kilka postow nizej..

Na poczatek zajmi sie tym zaworkiem N75 co jest z nim ,moze jest jakas nieszczelnosc w przewodach podcisnieniowych ? Dobrze byloby podmienic zaworek od innego auta a jesli nic to turbina do czyszczenia.

Choc Twoja sytuacja wyglada dosyc dziwnie...z reguly jak przeladowuje to auto wchodzi w Noufland-tryb avaryjny

Dynamiczne by wiele powiedzialy

PS-jaka pewnosc ze masz przejechane 100 tys?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BS grupa 011 error . Zaczne od przewodow podcisnienia i wyczyszcze turbo. Auto jest angielskie wiec na kazdym przegladzie wbijaja przebieg i nie bardzo idzie to obejsc... Ale pewnosci nie ma nigdy niestety... od dzisiaj sie za to zabiore i zobaczymy co bedzie. sprobuje gdzies wyniuchac n75 na podmianke a jak nie to kupie nowy... i zobaczymy... p.s ktory to n75 a ktory n95 ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...