Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

BRD turbo wstaje od 3 tyś


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Wczoraj zrobiłem logi i okazało się, że komp zadaje 1.5 bara już od 1800 obr. Pełne doładowanie turbina podaje przy 3000 obr.  Skutkuje to brakiem mocy. Chce sprawdzić najpierw zawór podciśnienia N75. Zlokalizowałem go ale czy może mi ktoś powiedzieć jak się do niego dobrać?

Czy podpowie ktoś kiedy gruszka od sterowania klap gaszących ma się poruszać? Zwróciłem uwagę, że przy gaszeniu, odpalaniu i dodawaniu gazu nie reaguje kompletnie.

 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 1.09.2018 o 11:52, marcin.marcin napisał:

Witam.

Wczoraj zrobiłem logi i okazało się, że komp zadaje 1.5 bara już od 1800 obr. Pełne doładowanie turbina podaje przy 3000 obr.  Skutkuje to brakiem mocy. Chce sprawdzić najpierw zawór podciśnienia N75. Zlokalizowałem go ale czy może mi ktoś powiedzieć jak się do niego dobrać?

Czy podpowie ktoś kiedy gruszka od sterowania klap gaszących ma się poruszać? Zwróciłem uwagę, że przy gaszeniu, odpalaniu i dodawaniu gazu nie reaguje kompletnie.

 

Klapa gaszaca jest jedną, zwana przepustnica. 

To o czym Ty mówisz to klapy wirowe, które otwierają się lub przymykaja podczas jazdy, przy małych rpm. Bardzo często pada tam membrana (w gruszce obok kolektora) przez co układ podciśnienia ma dziurę i być może to  wpływa na złe sterowanie vnt. 

Sprawdź jeszcze egr czy domyka się i jest szczelny 

 

A co do N75... Wystarczy spojrzeć pod maskę, zdejmujesz węża przepływa-turbo i masz dostęp jak ta lala. Bądź łatwiej, z kanału. 

Edytowane przez scania1213
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź. Możesz mi powiedzieć, czy jak ściągam wężyk z gruszki od sterowania klapami wirowymi przy kolektorze to jak zasysam powietrze z gruszki powinno mi trzymać podciśnienie? (przyssać język) bo jak wciągam powietrze to słyszę jakby było ono zasysane gdzieś z zewnątrz przy gruszce. 

Opublikowano
8 godzin temu, marcin.marcin napisał:

Dzięki za odpowiedź. Możesz mi powiedzieć, czy jak ściągam wężyk z gruszki od sterowania klapami wirowymi przy kolektorze to jak zasysam powietrze z gruszki powinno mi trzymać podciśnienie? (przyssać język) bo jak wciągam powietrze to słyszę jakby było ono zasysane gdzieś z zewnątrz przy gruszce. 

Jeśli zakładasz wężyk na gruszke i ciągnie z to powinno zassac język i trzymać. 

A jeśli zassasz rurkę która idzie w stronę N75, to raczej Ci się to nie uda. 

Opublikowano

Silniki BRD tak mają , że Turbo późno wstaje. Ja w swoim wymieniłem EGR na nowy , gruszkę klap wirowych tak samo,bez różnicy i turbo mi wstaje nie od 3000 ale od 2300 -2500 rpm.

 

Opublikowano
W dniu 4.09.2018 o 08:45, MarcinGuteczek91 napisał:

Silniki BRD tak mają , że Turbo późno wstaje. Ja w swoim wymieniłem EGR na nowy , gruszkę klap wirowych tak samo,bez różnicy i turbo mi wstaje nie od 3000 ale od 2300 -2500 rpm.

 

Tak, turbo wstaje odczuwalnie od 2000+, ale dbałość o podzespoły silnika, pozwala na dość dynamiczne przyśpieszenie do tych 2000 RPm zanim załączy się turbo. 

Opublikowano (edytowane)

Czyscilem dolot i egr, wymienilem przepustnice oraz gruszke sterujaca klapami w kolektorze. Posprawdzalem podcisnienie i wszedzie jest ok. Zadnych bledów czyli defakto wszystko powinno byc ok. Jednak przy wdepnieciu i tak "wyrywa" z butow dopiero ok 2500 obr moze ciut wiecej. Czytalem ze te turbiny tak maja. Mozna sprawdzic wrazliwe sterowanie lopatkami turbo ale tutaj moja wiedza i umiejetnosci sie koncza. Przeczytaj moj post w diagnostyce, wrzucilem tam logi.

Edytowane przez marcin.marcin

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...