Rako Opublikowano 20 Lutego 2009 Opublikowano 20 Lutego 2009 Siemka wszystkim !!! ;-) Od pewnego czasu w mojej czwóreczce zaczyna dziać się coś niedobrego Otóż zakupiłem nówke sztuke akumulator Boscha 65 mAh. Poprzedni Gigawatt tej samej pojemnosci. Akumulator wytrzymał mi praktycznie jakies 3 miechy:/ Autkiem ogolnie dosć czesto jeżdze. Na starym akumulatorze było wszystko ok padł chyba po 1,5 roku jak autko kupilem byl jeszcze od poprzedniego wlasciciela. Jest możliwość żeby akumulator siadł ??;/ Odrazu zawiozłem go do sklepu zeby reklamowac, po trudnych negocjacjach dostałem ,, z ich dobrej woli" aku zastepcze, nawet niewiem jakiej marki wiem ze stary;/ No i to samo samochod nieodpalil po 3 dniach stania w garazu. Byłem u elektryka żeby sprawdzić alternator jest wszystko w normie ładowanie waha sie od 14 do 14,4 przy włączonych długich swiatłach spada do 11 ale elektryk mówi ze wszystko ok. No własnie a teraz propo spoczynku autka i tu jest ciekawie bo pobor wynosi 0,6. To chyba z lekka duzo ale przeciez z poprzednim aku autko stało nawet 5 dni i odpalałem bez problemu. Elektryk mówi że to może też być wina aku poprostu starego. W aucie nic nowego nie podłanczałem jedynie radio ale to juz tez sprawdzalem bo nawet badane było po wyciagnieciu go. Specjalista powiedzial ze zrobilem błąd kupując aku boscha bo ogolnie duzo spotyka wadliwych akumulatorow tej marki kazal mi kupic centre. Jutro jade po nowe aku centry tylko teraz niewiem czy kupic wiekszy?? Dotej pory mialem 65 mAh. Silnik mojej niuni to 1.9 Tdi 130. Jeśli z nowym aku będzie tak samo mam sie wtedy zgłosic do niego ale gadal ze to na bank wina akumulatora. Hmmm...niewiem juz sam co jest. Miał ktoś podobny problem?? Tak wszystko ładnie pyka tylko te aku wrrrrr ;/ bardzo proszę o używanie prefix-ów przy zakładaniu nowego tematu..........
Yelo Opublikowano 20 Lutego 2009 Opublikowano 20 Lutego 2009 Do 1.9TDI polecam aku większy niż 65Ah. Zimą, kiedy przychodzi grzać świecami lepiej mieć rezerwę. Sprawdź jaki uda się zmieścić na miejsce tego, przydałoby się 95Ah. Pobór 0,6A nie powinien zabić aku po 2 dniach postoju, więc to wina małej pojemności, albo aku nie był naładowany do końca. Dużo jeździsz w trasy, czy większość po mieście?
Rako Opublikowano 20 Lutego 2009 Autor Opublikowano 20 Lutego 2009 wiekszość w sumie po miescie ale to nie sa krótkie az odcinki.
Yelo Opublikowano 20 Lutego 2009 Opublikowano 20 Lutego 2009 Spróbuj naładować aku do pełna prostownikiem i wtedy zobacz co będzie.
Rako Opublikowano 20 Lutego 2009 Autor Opublikowano 20 Lutego 2009 hmm...moge tak zrobić ale ten co mi dali na zamiane to jakis stary ;/ tez gwarancjii jakoś nie bede mial ;/ Raczej chyba za te pieniadze co mi oddali kupie Centre nowa jeszcze niewiem tylko o jakiej pojemnosci. Włoze i jak sie sytuacja powtorzy niedaj Boze bede zmuszony jechadz znowu do elektryka;/
Rako Opublikowano 20 Lutego 2009 Autor Opublikowano 20 Lutego 2009 moge sprawdzic....ale czy alternator da rade podladowac ??
Rako Opublikowano 20 Lutego 2009 Autor Opublikowano 20 Lutego 2009 mhmh.... A wiesz może ile fabrycznie jest przypisany do tego modelu??
Yelo Opublikowano 20 Lutego 2009 Opublikowano 20 Lutego 2009 80 albo 95 Ah.[br]Dopisany: 20 Luty 2009, 17:04_________________________________________________Spokojnie pakuj 95 Centry albo Varty i będzie ok.
spetsnaz Opublikowano 20 Lutego 2009 Opublikowano 20 Lutego 2009 mhmh.... A wiesz może ile fabrycznie jest przypisany do tego modelu?? dla AVF od 74 do 77Ah. Akumulator 95 Ah jest dłuższy od 74/77Ah o 75mm, wysokość oraz szerokość pozostają bez zmian. Jak chcesz to wkładaj 95Ah, ja bym włożył 80Ah, np Moll 580 045 064.
Rako Opublikowano 20 Lutego 2009 Autor Opublikowano 20 Lutego 2009 Ok dzieki za rade A tak wogóle to ciekawe czemu miał włozony 65mAh hmm...
Dasiek Opublikowano 20 Lutego 2009 Opublikowano 20 Lutego 2009 możliwe że jest gdzieś spięcie na przewodach. tez tak mialem ze autko stalo 3 dni i potem nie dalo rady odpalic bez naladowania aku prostownikiem. wymienilem na nowy i to samo. kolega podpial pod kompa i w zegarach wykazalo spiecie do masy. A tak wogóle to ciekawe czemu miał włozony 65mAh hmm... w moim poprzedni wlasciciel mial 50 i tez mnie to zastanawia czemu. teraz wlozylem na wszeli wypadek 74 Ah.
Rako Opublikowano 20 Lutego 2009 Autor Opublikowano 20 Lutego 2009 Zobaczymy co bedzie jak wloze mocniejszego...jak znowu to samo no to zawioze autko do elektryka niech popatrzy. Tylko ciekawa sprawa ze stary mi ciagnął odkad go kupiłem 1,5 roku i czasem auto stało 5 dni no i bez zajakniecia odpalilo hmm....
fantastic Opublikowano 20 Lutego 2009 Opublikowano 20 Lutego 2009 jeśli do twojego auta jest seryjny przewidziany 74-77Ah to włóż max 85-90Ah. W zależności od alternatora mogą być problemy z doładowaniem jak nie robisz dłuższych tras. Dłuższa trasa oznacza min 30,50 km lub więcej (trzeba pamiętać że jeździmy na światłach cały rok - aku nie dostaje tyle prądu co przed tą bezzensowną ustawą), spokojnie możesz włożyć 10% większy - nie powinno być problemu z doładowaniem
Yelo Opublikowano 21 Lutego 2009 Opublikowano 21 Lutego 2009 Nie ma problemów z doładowywaniem, przecież zużycie prądu jest takie samo, bilans nie ulega zmianie... Tylko pojemnik jest większy
Rako Opublikowano 21 Lutego 2009 Autor Opublikowano 21 Lutego 2009 Spoko dzieki za informacje. Własnie zaraz jade do sklepu dzisiaj sie konczy termin rozpatrzenia gwarancjii, lepiej zeby mi dzisiaj dnia nie zepsuli bo bedzie zle no ale niestety tak to juz jest trzeba walczyć o swoje
Józef22 Opublikowano 22 Lutego 2009 Opublikowano 22 Lutego 2009 To nie jest problem akumulatora. Pobór prądu o wartości 0,6A wskazuje, że jest włączony na stale jakiś odbiornik o poborze mocy ok. 5W. Przy takim poborze każdy akumulator wysiądzie. Przykładowo: w pełni naładowany akumulator o pojemności 75Ah wystarczy na: 75Ah:0,6A = 125 h czyli na 5 dni. Należy szukać przyczyny stałego poboru prądu. Zacznij od sprawdzenia czy nie świeci się żarówka oświetlająca schowek, po jego zamknięciu. Możesz to sprawdzić zdejmując prawą pokrywę schowka. Kolejne punkty to sprawdzenie czy jest wyłączone oświetlenie, zamontowane w klapie bagażnika, po jej zamknięciu oraz ewentualne sprawdzenie czy nie jest zabrudzone złącze do przyczepki- jeżeli takie jest zamontowane. Jeśli to nie pomoże to zapoatrz się w amperomierz albo wykonaj próbnik z żarówki 12V o jak najmiejszym poborze mocy z przylutowanymi przewodami. Konieczy będzie także schemat skrzynki bezpieczników oraz wykaz obwodów zabezpieczanych przez poszczególne bezpieczniki. Zdejmij przewód "+" z akumulatora i włącz pomiedzy pomiędzy nimi próbnik lub amperomierz. Powinny być wskazania amperomierza lub przynajmniej żarzenie się żarówki próbnika. Wyjmuj poszczególne bezpieczniki i obserwój wskazania przyrządów. Jeśli przy wyjętym bezpieczniku są nadal wskazania przyrządów włóż wyjęty bezpiecznik i przejdź do następnego. Brak wskazń oznacza to, że w obwodzie zabezpieczanym tym bezpiecznikiem istnieje "felerny" odbiornik ( może to być także źle izolowany przewód). Potem zostanie tylko do sprawdzenia tylko z obwód "felernym" odbiornikiem . Powodzenia. Józef22
Rako Opublikowano 22 Lutego 2009 Autor Opublikowano 22 Lutego 2009 Spoko dzięki za wyczerpującą odpowiedz Tak jak mówilem włoze najpierw nowy akumulator jak sytuacja sie powtórzy, pojade do fachowca niech sie on pobawi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się