Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Po wymianie wtryskow na 216 nie pali 1.9 ahh


hasahad

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pewien problem po wymianie wtryskow na 216, Wtryski ustawione na maszynie bosch miałem gdzieś wykres, Auto nie pali. Silnik to 1.9tdi ahh 

Zamontowalem dzisiaj wtryski, i teraz pytanie jaka dawka paliwa musi być i czy kat wtrysku trzeba zmianiac? Nie mam vag teraz żeby go podłączyć, sprawdzić i ustawić. 

Jak by ktoś był z okolic kazmierza, Poznania co jest w temacie i mógłby podjechać ? oczywiście zapłacę.  Kontakt 694890680

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi tobie o odpowietrzenie aby paliwo podało? 

Opiszę Ci jak ja to zrobiłem jeśli źle to napisz poprawnie. Stare wtryski out gniazda wyczyszczone, nowe podkładki i montaż samych wtryskiwaczy, oraz nowych węży. Wtryskindokrecilem momentem 28nm, pod końcówki aluminiowych węży paliwowych położyłem szmate aby odpowietrzyc. Paliwo zaczęło tryskac więc przykrecilem takim samym momentem. Auto po tym zbaiegu nie odpala. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, hasahad napisał:

pod końcówki aluminiowych węży paliwowych położyłem szmate aby odpowietrzyc

:co: Tak się zastanawiam coś Ty odpowietrzał , bo jak sobie przypominam silnik na pompie VP to jakoś takowych węzy nie kojarzę :naughty:

Przewody wysokiego ciśnienia ( od pompy wtryskowej do wtryskiwaczy ) zawsze były stalowe ...:P

Czyżby to o nie chodziło ?:D

Jeżeli tak to odpowietrzyłeś prawidłowo.

Jak nie chce odpalić to potraktuj go delikatnie samostartem albo plakiem i napisz czy zaskoczył i czy później już pali normalnie ...

A tak na zdrowy rozum zakładając wtryskiwacze z końcówkami o większych otworkach w rozpylaczach i zostawiając starą , nie ruszaną pompę wtryskową i nie zmieniony soft , spowodujesz znaczne pogorszenie rozpylenia paliwa w komorze spalania , które w skrajnych przypadkach może być przyczyną problemów z odpalaniem..... :P:naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się kolego, stalowe ?

Na poniedziałek jadę na program i mam zwarte poslady by to zrobić. 

A pompa była regenerowana w 2015 

 

Jutro będę go traktował plakiem, bo dzisiaj nie mogłem nikogo do pomocy zorganizować 

Edytowane przez hasahad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się przypomina że AHH to po wyjeździe z fabryki miało tylko 90 KM :whistling:

Obawiam się że jego pompa wtryskowa jest za cienka by w prawidłowym tempie podawać paliwo na 216-stki , nawet po programie ( chodzi o wydajność ) ....:naughty:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.09.2018 o 22:30, piotrsob1 napisał:

Coś mi się przypomina że AHH to po wyjeździe z fabryki miało tylko 90 KM :whistling:

Obawiam się że jego pompa wtryskowa jest za cienka by w prawidłowym tempie podawać paliwo na 216-stki , nawet po programie ( chodzi o wydajność ) ....:naughty:

 

 

Oryginalnie pompa w AHH była 11mm także jej wydajność jest wystarczająca, ale wtryski bardzo słabe i stąd było tylko 90KM.

Edytowane przez piotrek4415
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, piotrek4415 napisał:

Oryginalnie pompa w AHH była 11mm także jej wydajność jest wystarczająca, ale wtryski bardzo słabe i stąd było tylko 90KM.

Wydajność sekcji wysokiego ciśnienia pompy wtryskowej zleży nie tylko od jej średnicy ale też od kształtu " fali " i te dwa parametry muszą być w odpowiedniej korelacji z polem przekroju otworków w końcówce rozpylacza, by zapewnić odpowiednią prędkość przepływu przez nie.

Zwiększając tylko pole przekroju otworków rozpylacza bez fizycznej ingerencji we wnętrze pompy wtryskowej powodujemy zmniejszenie prędkości przepływu przez nie, co powoduje gorsze rozpylenie paliwa i pogorszenie ogólnej sprawności procesu spalania w cylindrze ( takie wtryski będą po prostu lały , w porównaniu z oryginalnymi :P).

Dopiero zastosowanie odpowiednio bardziej " Stromej fali " w pompie wtryskowej przywróci prędkość przepływu do zalecanej i optymalny proces rozpylania paliwa  :whistling::hi:

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek, on ma pompę 11 na wysokiej fali  więc na 216 musi gadać.

216 nie leją na sprawnej 10 na wysokiej fali.

Jeśli pompa zdrowa to nie ma możliwości żeby te wtryski lały.

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...