Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z czujnikiem sprzęgła i sterownikiem skrzyni biegów po swapie skrzyni z multitronic na manual


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,
wiem że podobny temat pojawiał sie już kilkukrotnie na forum ale nie znalazłem niczego co by odpowiadało konkretnie mojemu przypadkowi. Zakupiłem niedawno zadbane A4 B6 z Slinem zewnetrznym ale okazało się że poprzedni właściciel zapomniał wspomnieć że autko miało zrobionego swapa skrzyni z multitronica na manuala :(, część błędów na VAG juz wyeliminowałem korzystająć z forum ale pozostały 2 problemy:

I. Nie działa mi tempomat, sprawdziłem vagiem nastepujace rzeczy:
     czujnik stop - DZIAŁA
     manetka tempomatu - DZIAŁA , jest aktywowana i wszystkie pozycje (OFF, ON, RESUME, CANCEL) docierają do komputera
     prędkość - pojawia się na ECU
     czujnik sprzęgła - tu jest problem, bo w blocku 06 mam cały czas 1 na pierwszej pozycji foto poniżej, nic sie nie zmienia jak wciskam sprzęgło (tak samo na nowym czujniku)

image.png

wtyczka ma 2 piny:
      1 podłączony od czujnika stop (z 3 pinu) zgodnie z schematem w temacie:
             https://a4-klub.pl/topic/265276-najcz%C4%99stsze-problemy-po-swapie-skrzyni-multitronic-na-manual-19-tdi/?page=1
             sprawdzony miernikiem - przewodzi

       2 idzie pod ECU - tego jeszcze nie sprawdziłem

moje pytanie jest: Czy możliwe że ten kabelek który idzie pod ECU może robić jakieś zwarcie i pokazywać w VAG'u jakby cały czas był wciśniety pedał sprzegła? z tego co rozumiem powinno być analogicznie do czujnika hamulca, 0 - odpowiada nie wciśnietemu pedałowi, 1 - pedał wciśniety, zgadza się ?? ktoś miał podobny problem i go rozwiązał?


II. INSTRUMENTS, Błąd 01315 -  Transmission Control Module, 49-00 -  No Communications 
      
kodowanie skrzyni w Engine zmienione na 00002
     
      zgodnie z https://a4-klub.pl/topic/265276-najcz%C4%99stsze-problemy-po-swapie-skrzyni-multitronic-na-manual-19-tdi/?page=1

      należy zrobić adaptation w
 Kanał 060: magistrali CAN-Powertrain (Lista Instalacja)
+00001 = Silnik (Standard)
+00002 = Automatyczna skrzynia biegów (opcjonalnie) ( odejmujemy 2 od istniejacej wartości )
+00004 = Brake (Standard)
+00016 = Poduszka (Standard)
+01024 = Instrument Cluster (Standard)

u mnie wygada jakby było to zrobione bo nie pokazuje mi na FIS charakterystycznych N D R 1 2 3... dla automatu. Czy to kodwanie służy do tego? czy może to zmienia się gdzie indziej??


Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi. ;)

Opublikowano

1 podłącz czujnik pod ECU i po robocie, w czym problem?

2 nie rozumiem w czym jest problem. Coś nie działa? Świecą kontrolki jakieś albo pokazuje sterownik błędy? jak nie to znaczy że jest dobrze zakodowane :)

Opublikowano (edytowane)

1 muszę wyciągnąć ECU i sprawdzić ten jeden kabelek ale wolałem się poradzić zanim zacznę odłączać kompa, może ktoś też tak miał i był to inny problem... Bo jakby był uwalony ten przewód to na moje oko na vag powinno byc 0 i nic się nie zmieniac po wcisnieciu sprzegła?? Dlatego że dopiero po wcisnieciu sprzegła czujnik powinnien wysłać sygnał wlasnie tym kabelkiem do ECU i zamienić 0 na 1... Ale mogę się mylić... Jak niczego się nie dowiem to może w następnym tygodniu znajdę trochę czasu aby to sprawdzić.

 

2 żadne kontrolki się nie palą i wszystko niby działa ale denerwuje mnie ten błąd na VAG'u, chcialbym usunąć wszystkie błędy żeby diagnoza komputerowa nic nie pokazywała... Mogę go usunąć ale tylko na chwilę...

Edytowane przez Maaaniek
Opublikowano (edytowane)

Ad. I. Nie znałem zasady działa tego czujnika i myślałem że obwód jest rozwarty a dopiero po wciśnięciu sprzęgła obwód jest zwierany ale zgodnie z tym co znalazłem tu

http://warsztaty.samochodowka.internetdsl.pl/serwishdd/poradnik/elek_autom/czujniki/cz_sprz.htm

Zasada działa jest dokładnie odwrotna i wynika z tego że kabel od czujnika do ECU u mnie musi być uszkodzony dlatego obwód jest rozwarty (tak jakby było wciśnięte sprzęgło) i dlatego w bloku 006 jest 1 cały czas na pozycji sprzegła. Myślałem że uda mi się uniknąć wyciągania ECU ale nic z tego. Może w sobotę znajdę czas to sprawdzę ten przewód, wymienię go i dam znać.

 

Ad. II. Wystarczyło odjąć dwa w bloku 060 od wartości tam ustawionej (miałem ustawione 1031) i błąd zniknął, najwidoczniej ktoś kto robił swapa albo o tym nie wiedział albo tego nie zauważył. Problem = SOLVED :) Przy okazji w bloku 004 zmieniłem sobie z 1 na 2 czyli z nielubianego Niemieckiego na Angielski :)

Edytowane przez Maaaniek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...