Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T BFB Nierówna praca po długim postoju - pewne tropy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć

Od jakiegoś czasu zmagam się z problemem nierównej pracy silnika zaraz po odpaleniu po długim postoju. Jest to dziwne zachowanie ponieważ trwa to kilka sekund i ustaje. Wcześniej towarzyszył temu biało-niebieski dym. Teraz tego nie ma.

W ostatnim czasie wymieniłem czujnik temperatury po padł oraz uszczelniacze zaworów (bez ściągania głowicy) - wszystko na to wskazywało ponieważ na tłokach było mokro, lecz nic to nie dało. Zaznaczę, że żadnych błędów nie ma.

Odstawiałem u wielu miechaników samochód i jeden już stwierdził, że należy ściągać głowicę bo widział nagar na tłokach i to może być problemem nierównej pracy po długim postoju. Niestety brak środków nie pozwala chwilowo na taką operację - więc jeżdzę tak dalej.

 

Teraz ciekawostka ponieważ zauważyłem ostatnio ubytek płynu chłodzącego. Pomyślałem - no uszczelka pod głowicą.. Ale żadnego masła na korku nie ma (a jeżdżę już tak ze 2-3 miesiące na tym samym oleju) więc dolewałem co jakiś czas i UWAGA, zawszę po odkręceniu korka od płynu chłodzącego - następnego dnia auto odpalało prawidłowo bez żadnych zadyszek i przez cały dzień było w porządku, dopiero na 2gi dzień problem wraca. Nie zwróciłem na to uwagi do teraz. Wczoraj odkręciłem korek po skończonej jeździe na ciepłym i poszło duże ciśnienie aż mi korek wypchało i płyn się podniósł ponad stan i trochę się ulało ze zbiorniczka wyrównawczego (jak dolewałem ostatnio to poziom płynu był na kresce max) i co ciekawe następnego dnia jak podejrzewałem tak się stało. Auto odpaliło prawidłowo. Obstawiam jakiś problem ze strony zapowietrzenia ale gdy pytałem się mechanika o ten temat to mi odpowiedział że ten motor sam się odpowietrza (?).

Ktoś może zna przyczynę ?

Proszę o pomoc

 

 

Edytowane przez kaman5151
Opublikowano

Nierówna praca silnika - temat rzeka. Przyczyn może być cała masa. Moim zdaniem najpierw powinieneś zidentyfikować miejsce wycieku płynu chłodzącego. Do zweryfikowania plastikowy trójnik z tyłu silnika - sprawdzić czy nie cieknie na skrzynie, oraz termostat i okolice. W obu miejscach dostęp trudny, potrzebna jakaś mała latarka. Jeżeli nigdzie ni znajdziesz wycieków, to niestety faktycznie może to być problem z uszczelką lub głowicą. Ciśnienie w układzie chłodzenia na rozgrzanym silniku - normalna sprawa.

Opublikowano

Z tego co piszesz o  typowe objawy  mikro pęknięć głowicy, zrób test na co2 i zobaczysz co wyjdzie, do tego rano możesz podpiąć vaga i zlogować wypadnie zapłonu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...