Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Falujące obroty po odpuszczeniu gazu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Jest to mój pierwszy post na tym forum, dlatego proszę o wyrozumiałość. Pacjent A4 B5 1.8 ADR zgazowany (sekwencja BRC) po remoncie góry silnika + rozrząd (z napinaczem i łańcuchem), dodatkowo wymienione popychacze. Problem polega na tym, że pewnego razu jadąc po mieście zrzuciłem bieg i jadąc na luzie obroty zaczęły okropnie wariować (od ok. 300 do 1000) po czym po prostu zgasł. Odpala zawsze, z tym, że na ciepłym silniku trzeba dodać trochę gazu. Sprawdzałem z mechanikiem, czy nie ma gdzieś lewego powietrza, nic nie wyszło. Wyczyściłem przepustnicę (okazało się, że nie było uszczelki (!)) i oczywiście zaadaptowałem.

Będąc na regulacji składu mieszanki gazu panowie powiedzieli mi, że winowajcą może być przepływomierz - kiedy jest wypięty, samochód owszem, ma problem ze złapaniem odpowiedniej wartości obrotów na biegu jałowym, ale podczas jazdy nie szarpie, tak jak ma to miejsce gdy przepływka jest podpięta (podczas dynamicznego przyspieszania z wpiętą przepływką zachowuje się tak, jakby dopływ powietrza był odcinany na 0,5 sekundy i zaraz potem znowu dostał powietrze i tak w kółko przez jakieś 10 sekund, potem wszystko wraca do normy) i jest to niezależne od temperatury silnika, to samo dzieje się i na zimnym, i na ciepłym.

Komputer wywala błąd o przepływomierzu (sygnał za wysoki). Dodam, że rozbierałem przepływomierz i czyściłem druciki alkoholem, co oczywiście było błędem, ale zrobiłem to twierdząc, że i tak nie mam już nic do stracenia. Błędów o sondach lambda lub innych czujników nie ma.

Chciałbym prosić o pomoc w diagnostyce, szczególnie tej komputerowej. Użytkownicy innych forów zalecają w programie VAG-COM sprawdzić wartości masy przepływającego powietrza w sekcji 08-bloki pomiarowe w grupie 003, jednak ja w tej grupie mam pokazane jedynie obroty silnika i wartości temperatur. W innych blokach (006, 007, 008) są podane wartości przepływającego powietrza (w jednej z grup cały czas są one na poziomie 0.00g/s, w dwóch innych są większe i reagują na zmiany prędkości obrotowej silnika). Proszę o poradę, jak to zdiagnozować, ewentualnie gdzie jeszcze szukać przyczyny.

Pozdrawiam

 

Opublikowano

Problem rozwiązany, winowajcą okazał się przepływomierz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...