Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd G28, sonda i termostat


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Koledzy. Wczoraj podpiąłem kabel do samochodu (AUDI A4, 1.8T BFB), gdyż nie chce odpalić, a wcześniej ciężko kręcił. Podejrzewałem G28 i faktycznie błąd się pojawił, a poza tym nie pokazuje obrotów podczas kręcenia. Jednak poza błędem czujnika G28, pojawiły się inne błędy (grzałki, sondy i termostatu). Moje pytanie jest następujące. Czy możliwe jest, że te wszystkie podzespoły są sprawne, a winę za ten stan ponoszą wiązki kablowe lub jakiś bezpiecznik? Poza tym jeśli np. termostat nawalił, to czy może on powodować błędy na sondach lambda? No i jeszcze jedno pytanie. Jakiś czas temu wymieniłem czujnik temperatury (ten w głowicy), na Febi. Czy możliwe jest, że zamiennik nie działa rewelacyjnie, a komputer odczytuje to jako błąd termostatu? Błędy poniżej:


5 Faults Found:

17701 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265) 
            P1293 - 001 - Short to Plus - Intermittent
17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1 
            P1103 - 008 - Performance too Low - Intermittent
16519 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1; Heating Circuit 
            P0135 - 008 - Malfunction - Intermittent
16706 - Engine Speed Sensor (G28) 
            P0322 - 004 - No Signal - Intermittent
16705 - Engine Speed Sensor (G28) 
            P0321 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

Readiness: 0000 0000
 

Edytowane przez Lukasz_A4_T
Opublikowano (edytowane)

Wymieniłem czujnik G28, samochód jeździ i już tylko dwa błędy wywala. Jeśli chodzi o czujnik G28, to łatwo go wymienić, odkręcając zbiornik z płynem chłodniczym (nie trzeba wylewać płynu). Niestety u mnie pod zbiornikiem płynu chłodniczego zainstalowany jest parownik i sprawa nie jest już taka prosta. Dlatego o tym piszę, żeby podpowiedzieć wszystkim, którzy mają tak samo. Niestety miałem spory problem, żeby odkręcić ten czujnik od góry, przez węże podpięte do parownika. Pomogło zdjęcie koła. Po jego demontażu dostałem się do czujnika poprzez otwór, obok przegubu. Ciężko tam cokolwiek zobaczyć, ale łatwo ten czujnik wymacać, a następnie odkręcić, wyjąć i włożyć nowy, i przykręcić. Może się to przydać osobom, które nie mają kanału. Myślę, że mając kanał, można sobie z tym poradzić jeszcze szybciej, od spodu.

Edytowane przez Lukasz_A4_T
Opublikowano

Mam jeszcze jedno pytanie. Może teraz ktoś coś napisze. Wymieniam termostat (kupiłem Behr, ze startym logiem Audi VW), bo mierząc opór na grzałce nie wyświetla żadnej wartości (tak jakby nie było ciągłości obwodu), a poza tym węże przy chłodnicy są gorące. Już wszystko zdemontowałem i pozostało mi zamontowanie nowego termostatu. W związku z powyższym, czy powinienem kupić nowe śruby do termostatu i czy powinienem je posmarować czymś, przed przykręceniem termostatu?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...