Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wskaźnik poziomu paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich!

Ostatnio do mojej B6 (modelowo 2001) 2.0 131km, zawitał licznik z kolorowym fisem (8E0920930KX) z kwietnia roku 2002. Udało się zaadaptować immo, a nawet prędkość jest szczytywana poprawnie. Jedynym problemem jest błędne wskazywanie przez samochód poziomu paliwa. Zarówno wskazówka wskazuje blednie, jak i dystans pokazywany na fisie jest błędny. Paliwa zamiast ubywać to przybywa! Przy zmianie licznika w baku była rezerwa (dystans ok. 30km), a po zmianie wskazówka wskoczyła sobie na ponad 1/2 a dystans wynosił 440km. Myślałem, ze zatankowanie auta pomoże, no ale cóż... Wskazówka wraz z przejechanymi kilometrami rośnie, a nie spada, tak samo jak dystans pokazywany na komputerze. Spalanie pokazuje się poprawnie. Dodam, ze wszystkie kodowania zostały przepisane z poprzedniego licznika czerwonego, który stan paliwa pokazywał dobrze.

Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Jeżdżenie bez informacji ile jest w baku i modlenie się żeby nie zabrakło ci nagle paliwa jest troche uciążliwe ?

Z góry dziękuję!

Edytowane przez kaisus
Opublikowano (edytowane)

Problemem jak się okazało, była pompa paliwa, a raczej sam pływak i czujnik. W B6 od czerwca 2001 do końca produkcji montowano pływaki z inną rezystencją niż w tych do czerwca 2001, więc liczniki z data produkcji młodszą niż czerwiec 2001 szczytują poziom paliwa myśląc, że w zbiorniku znajduje się pływak z roku mlodszego niż czerwiec 2001. Dlatego wskazówka szalała i pokazywała w odwrotna stronę i oczywiście głupoty, a co za tym idzie dystans również był oszukany. Rozwiazaniem w moim audi 2.0 z 2001 stało się zakupienie za 250zł całej pompy paliwa wraz z pływakiem i obudowa plastikowa z roku 2002 o numerze 8E0919051L (poprzednia 8E0919051B).

8E0919051L:19818A89-63EB-4A8B-9A17-768540D9A2FE.jpeg

Po montażu nowej pompy odpaliłem silnik i czekałem aż wskazówka wraz z dystansem spadnie do poziomu, gdzie już nie będzie mogła niżej. Trwało to około 15 minut. Za pierwszym czy tez drugim razem samochód może wam nie odpalić z powodu zapowietrzenia układu paliwowego, ale po paru próbach odpalenia jeśli dobrze założyliśmy nowa pompę sam się odpowietrzy (o ile to nie diesel).

Od razu po założeniu:E1869A95-9B0D-4677-818B-13D3727B66F8.jpeg

Po 15 minutach pracy silnika:87BD8839-8343-40FE-A8CD-EB8A19E6DCEC.jpeg

(kontrolka ESP po odpięciu akumulatora, znika po przejechaniu paru kilometrów, bynajmniej u mnie ;))

Edytowane przez kaisus

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...