xmnichx Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 Mam proste pytanie czy kupując sprzęgło wiskotyczne dostajemy wszystko co trzeba podczas wymiany?? Czy może trzeba osobno kupić łożysko na którym wisko jest osadzone?? Nie miałem tego nigdy w rękach i nie mam pojęcia jak wiskoza jest skonstruowana dlatego pytam...
wesz82 Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 nie jestem pewny ale na 85% dostajesz gotowe wisko wraz ze sprzęgłem http://moto.allegro.pl/item539194665_wisko_vw_passat_b5_2_5_v6_tdi_150km_audi.html masz przykładową fotę
mstan Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 Witam Masz pełniejszy materiał poglądowy: Pozdrawiam http://www.allegro.pl/search.php?from_form=1&sg=0&string=Sprz%C4%99g%C5%82o+wiskotyczne&search_type=1&shop=0&exclude=&location_radio=1&selected_country=1&distance=1&postcode=&state=0&city=&price_from=&price_to=&category_radio=1&category=0&order=t&st=gtext&buy=0&listing_sel=2&listing_interval=7
kopsacz Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 też muszę wymienić wisko dzięki za poruszenie tematu może byś jeszcze napisał co się dzieje z twoją wiskozą może masz podobny problem do mojego bo nie wiem czy muszę wymieniać jednak to wisko
xmnichx Opublikowano 23 Lutego 2009 Autor Opublikowano 23 Lutego 2009 u mnie jest taki problem że niezależnie od temperatury po przyłożeniu ręki zatrzymuje je. a z tego co dowiedziałem się na forum to przy nagrzanym silniku powinno się zacisnąć i pracować równo z silnikiem. Co do wymiany to trochę jestem zdezorientowany bo nie bardzo wiem jakie kupić do tego silnika znalazłem na allegro kilka sprzęgieł ceny od 77zł do 200zł i kompletnie nie mam pojęcia które kupić ale najbardziej przeraża mnie sama wymiana (trzeba zdejmować zderzak i pas przedni) a to wydaje się kupa roboty. A i ktoś pisał że trzeba zdejmować pasek wieloklinowy to prawda?? bo myślałem że wisko jest przykręcone do rolki i wystarczy je od niej odkręcić. Może ktoś zmieniał wisko w V6 i da mi parę wskazówek albo mały opisik???
pan kierownik Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 Patrz 4 zdjęcie. Element po lewej to Visco (sprzęgło wiskotyczne, wewnątrz ma swoje własne łożysko) Element po prawej to łożysko podstawy, nazywane też łożyskiem wałka wentylatora. Obie części współpracują ze sobą ale NIE STANOWIĄ KOMPLETU. Żeby mieć święty spokój wypadałoby wymienić oba elementy. Nie wiem jak to jest w Twoim silniku ale u mnie wymiana łożyska wałka to grubsza robota (jest w wbite w taką metalową podstawę - u mnie wykazuje już objawy zużycia ale zdecydowałem że wymienię to przy okazji robienia rozrządu. Samo visco mechanior wymienił mi bez dotykania przedniego pasa). http://www.allegro.pl/item553316187_sprzeglo_visco_wisco_audi_vw_skoda_ford_nowe.html Wg Intercarsu do twojego silnika ori Visco ma nr 078 121 350 A Zamienniki: BEHR HELLA SERVICE 8MV 376 732-021 6500914 414,84 zł SACHS 2100 079 031 2100 079 031 501,19 zł TOPRAN 109 608 HP109 608 252,83 zł VEMO V15-04-2101-1 15-04-2101-1 502,91 zł V15-04-2102-1 15-04-2102-1 332,01 zł U mnie oryginał był BEHR. Dobrze by było gdyby wypowiedział się ktoś kto ma taki silnik jak Ty i zweryfikował to co powyżej podałem. Pozdro
xmnichx Opublikowano 24 Lutego 2009 Autor Opublikowano 24 Lutego 2009 Dzięki trochę mi tu rozjaśniłeś ale ceny są kosmiczne i znowu dały mi do myślenia bo te z allegro po 150zł mogą być zwykłym chłamem[br]Dopisany: 24 Luty 2009, 08:50_________________________________________________A możesz napisać jakie wisko Ty założyłeś i ile kosztowało??
SYKET Opublikowano 24 Lutego 2009 Opublikowano 24 Lutego 2009 Jeśli wiskoza lekko da sie odkręcić to pójdzie bez rozbierania przodu,wystarczy zdjąć górną osłonę paska klinowego.zblokować wiskozę śrubokrętem i odkręcić(lewy gwint przypominam).Ja miałem gorzej musiałem rozbierać cały pas przedni i grzać śrubę bo niedało rady odkręcić.Kupując wiskozę nic nie musisz dokupować,przekładasz wiatrak i już.
xmnichx Opublikowano 25 Lutego 2009 Autor Opublikowano 25 Lutego 2009 O widzisz to jest jakaś pociecha. Chodzi Ci o tą dużą śrubę pomiędzy wiskozą a rolką od paska?? Blokujemy rolkę odkręcamy tą śrubę i wentylator z wisko ma wyjść?? Bo tam trochę mało miejsca jest.[br]Dopisany: 25 Luty 2009, 08:51_________________________________________________Koledzy co wybrać: wisko nieznanej firmy z allegro za 160zł czy Behr za 300zł
mstan Opublikowano 25 Lutego 2009 Opublikowano 25 Lutego 2009 Witam Z tego co piszesz nie do końca jestem przekonany czy masz zepsute Wisko. W okresie zimowym jeżeli mamy drożny układ chłodzenia to wisko nie załącza się prawie(a już na pewno po rozgrzaniu się silnika) .Może żle zrozumiałem. Czy masz problemy z temperaturą (ubywa Ci płynu,wylatuje ze zbiorniczka-bo się gotuje itp.) Pozdrawiam
xmnichx Opublikowano 25 Lutego 2009 Autor Opublikowano 25 Lutego 2009 Problem jest taki że wisko kręci się cały czas (to normalne wiem) ale niezależnie od temp mogę je zatrzymać ręką nawet gdy silnik osiągnie 99*C i załączy się wentylator klimy to wisko zachowuje się tak samo jak przy np 60*C (przystawiam rękę i staje) co o tym sądzicie jest padnięte czy nie??[br]Dopisany: 25 Luty 2009, 12:31_________________________________________________znalazłem Coś takiego cena mała więc może by zaryzykować http://moto.allegro.pl/item552868063_sprzeglo_wisko_audi_a4_95_00_nowe_2_6_2_8_benzyn.html
mstan Opublikowano 25 Lutego 2009 Opublikowano 25 Lutego 2009 Witam Istotnie jeżeli załącza się wentylator klimy, a nie wisko, to faktycznie móże być uszkodzone. Zmylił mnie zwrot " przy nagrzanym silniku" Pozdrawiam
pan kierownik Opublikowano 25 Lutego 2009 Opublikowano 25 Lutego 2009 O widzisz to jest jakaś pociecha. Chodzi Ci o tą dużą śrubę pomiędzy wiskozą a rolką od paska?? Blokujemy rolkę odkręcamy tą śrubę i wentylator z wisko ma wyjść?? Bo tam trochę mało miejsca jest.[br]Dopisany: 25 Luty 2009, 08:51_________________________________________________Koledzy co wybrać: wisko nieznanej firmy z allegro za 160zł czy Behr za 300zł Ja bym wziął Behr (takie miałem ori). Pytałeś się co założyłem... hmm niestety się nie popiszę - założyłem używkę z angielskiego paska bo z kaską było tak nie za bardzo ..(moje Visco działało ale strasznie hałasowało łożysko, używka działa jak trzeba i jest cicha - mechanior powiedział żeby dać sobie spokój z tymi najtańszymi Visco - albo coś markowego albo sprawna używka) ... przy okazji wymiany rozrządu wstawię nufkę
TomekDj Opublikowano 18 Maja 2009 Opublikowano 18 Maja 2009 Koledzy powiedzcie bo też mam problem z Vis co a mianowicie jak wyłączę silnik to wentylator się jeszcze kręci na sprzęgle i strasznie hałasuje a gdy je zatrzymam przy chodzącym silniku to słychać hałas, poza tym jeszcze ma lekki luz jak ruszam wiatrakiem jak sprawdzić czy to jest na pewno vis-co co sądzicie hhttp://www.allegro.pl/item620274035_audi_a4_a6_a8_passat_nowa_wiskoza.html . Słyszałem że vis-co może uszkodzić chłodnicę jeśli się urwie ;(
pan kierownik Opublikowano 18 Maja 2009 Opublikowano 18 Maja 2009 Visco to chyba jedyna rzecz, która jeszcze chwilę się kręci po wyłączeniu silnika więc na 99% łożysko w visco kończy swój żywot. Żeby być pewnym trzeba wyciągnąć visco i sprawdzić w ręku czy kręci się bez oporu. Od razu można sprawdzić też łożysko wałka wentylatora. Jak już było wyżej napisane można to zrobić bez rozbierania przodu.
zbych409 Opublikowano 20 Maja 2009 Opublikowano 20 Maja 2009 Witam! W kwietniu miałem wymieniane sprzęgło wiskostyczne co prawda nie na ori behr tylko Hans Pries zapłaciłem 340zł.A co do działania sprzęgła to powinno się załączać przy temperaturze 94 stopni i bardzo łatwo jest to sprawdzić czy jest dobre sprzęgło wystarczy nagrzać silnik i wyłączyć go sprzęgło nie powinno sie dać obrócić ręką jeżeli się obraca wówczas jest uszkodzone i trzeba wymienić. podaje link do sklepu gdzie można kupić w rozsądnych cenach. http://www.rozrzad.pl/index.php?cat_id=22
filipV6 Opublikowano 15 Lipca 2009 Opublikowano 15 Lipca 2009 Witam. Czytam ten temat i mam male pytanie.Silnik rozgrzany-wentylator wyje jak w autobusie- silnik simny to samo. elektryk mowi ze wentylator pracuje na drugim biegu smiglo wentylatora czy cieply silnik czy zimny reka sie nie obraca- stoi jak slup.pytanie czy to elektryka tak jak mowi elektryk czy moze wisko? Pozdrawiam
mstan Opublikowano 15 Lipca 2009 Opublikowano 15 Lipca 2009 Witam Przyznam że lekko zamotałeś bo nie bardzo wiem o którym wentylatorze piszesz. Bo jest wentylator wiska i klimy. Wisko nie ma elektryki. Pozdrawiam
filipV6 Opublikowano 15 Lipca 2009 Opublikowano 15 Lipca 2009 Sorki ze tak motam i juz prostuje- chodzi o wentylator wiska duzy centralny i tak jak pisalem na zimno i goraco nie ruszysz a po odpaleniu silnika wyje jak szalony
mstan Opublikowano 15 Lipca 2009 Opublikowano 15 Lipca 2009 Witam Wniosek może być tylko jeden-wymiana sprzęgła wiskotycznego (jak już pisałem wisko nie ma elektryki) Zmień elektryka na mechanika. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się