Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana termostatu w Audi A4 B8 2.0TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
18 godzin temu, Rafal napisał:

Ile płaciliście za oryginalny termostat (z ASO)?

TERMOSTAT-OBUDOWA-REGULATOR-VW-AUDI-SEAT
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 199 zł - TERMOSTAT OBUDOWA REGULATOR VW AUDI SEAT 2.0 TDI (8356656752). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi...
ASO-New-Oryginal-TERMOSTAT-Audi-VW-Seat-
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 199,90 zł - ASO.New! Oryginał TERMOSTAT Audi, VW, Seat. 2,0TDI (8561440811). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

 

Edytowane przez R4xx
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Jeżeli po przejechaniu 20-30km temp łapie w granicach 80 stopniu czasami troszkę więcej i są ciepłe rurki i chłodnica to na 100% jest walnięty termostat?

Opublikowano

Tak, termostat walnięty, za wcześnie się otwiera

Opublikowano

Ale tyle tam jest tych rurek które wychodzą od termostatu a potem są rozdzielacze ze mam wrażenie że i tak ten płyn przejdzie przez chlodnice

Opublikowano

mi pomogło w polifcie, nie wiem tylko jakie to może mieć skutki 

Opublikowano (edytowane)

Witam. Silnik cglc polift. Też borykam się z problemem. Co prawda zakupiłem już oba termostaty i czekam tylko na chwile luzu żeby je wymienić. Widziałem już wcześniej wątek apropo tego zaworu/węża I kusi mnie również jego odwrócenie. Pytanie tylko co latem? Bo jeśli ma rozsadzic chłodnice, zrzucać węże, lub też zagotować silnik to słaba opcja. Jeśli to tylko akcja na zimę to wolę jednak tekture przed chłodnice:D Pozdrawiam i na pewno zdam relację po wymianie termostatow :)

p.s. dodam tylko, że dzisiaj Wrocław temp. 14 stopni a dopiero po 27km doszło do 90 stopni 

Edytowane przez Lolek
Opublikowano

Ja mam termostat ale ciężko go wymienic, próbowałem i nie mogłem go wyciągnąć. Ktoś podpowie czy da się go wyciągnąć bez zbędnego rozkręcania i wyciągania np alternatora?

Opublikowano
5 godzin temu, krzysztofb51 napisał:

Ja mam termostat ale ciężko go wymienic, próbowałem i nie mogłem go wyciągnąć. Ktoś podpowie czy da się go wyciągnąć bez zbędnego rozkręcania i wyciągania np alternatora?

Tak oddaj do mechanika.

Opublikowano
Godzinę temu, Lolek napisał:

Tak oddaj do mechanika.

Witam wszystkich.przylacze sie do tematu.jestem po wymianie dwoch termostatow.temp.90 stopni dzisiaj.

Opublikowano

Radze dac do mechanika.duzy problem z wyciagnieciem go.

Opublikowano

mariusz9 masz polifta? Tak swoją drogą to trochę zdolności manualnych i wszystko idzie zrobić

Opublikowano

przedlift.

Opublikowano

i zabawka do opasek.

Opublikowano
22 godziny temu, Lolek napisał:

Witam. Silnik cglc polift. Też borykam się z problemem. Co prawda zakupiłem już oba termostaty i czekam tylko na chwile luzu żeby je wymienić. Widziałem już wcześniej wątek apropo tego zaworu/węża I kusi mnie również jego odwrócenie. Pytanie tylko co latem? Bo jeśli ma rozsadzic chłodnice, zrzucać węże, lub też zagotować silnik to słaba opcja. Jeśli to tylko akcja na zimę to wolę jednak tekture przed chłodnice:D Pozdrawiam i na pewno zdam relację po wymianie termostatow :)

p.s. dodam tylko, że dzisiaj Wrocław temp. 14 stopni a dopiero po 27km doszło do 90 stopni 

W moim przypadku karton niewiele dał. Dopiero po odwróceniu działa poprawnie, a jak się zrobi cieplej to zawsze mozna odwrócić. Przy 14 stopniach, bez kartonu i bez ingerencji w zawor to łapie mi po jakiś 8km temp :) wymieniłem oba termostaty na oryginał w tamtym roku 

Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, dennis_ilawa napisał:

W moim przypadku karton niewiele dał. Dopiero po odwróceniu działa poprawnie, a jak się zrobi cieplej to zawsze mozna odwrócić. Przy 14 stopniach, bez kartonu i bez ingerencji w zawor to łapie mi po jakiś 8km temp :) wymieniłem oba termostaty na oryginał w tamtym roku 

Czyli jednak wymiana termostatow cos pomogła :) 8km a 27km spora roznica. Prawdopodobnie w sobotę wymieniam u siebie. Póki co zawór zostanie tak jak jest 

Edytowane przez Lolek
Opublikowano

jak najbardziej, przy temperaturze +10st nie mam problemow z grzaniem, natomiast poniżej to na odcinku 22km ciężko mi było nagrzać samochód, oczywiście im niższa temp tym ciężej.

przyjrzałem się dzisiaj dokładniej jak szybko się nagrzewa to po odwróceniu tego zaworu przy 5,5st na zewnątrz miałem 90st po przejechaniu 8km. z czego 4km gdzieś to miasto, a kolejne 4km to prędkości kolo 100-110km/h.

wymieniłbym ten zawór, ale po obejrzeniu go nie wygląda jakby cokolwiek mogło tam się zepsuć, ot zwykła kulka, która się rusza w jedna stronę puszcze normalnie jak dmuchałem a w drugą ledwo co, podobnie jak termostat nowy. wydaje mi się, ze problem leży gdzie indziej a to jest tylko "doraźne" leczenie

Opublikowano

Czy ktoś mógłby zrobić zdjęcie gdzie dokładnie jest ten zawór? Szukam ale w gąszczu tych rurek mało co widac

Opublikowano (edytowane)
38 minut temu, krzysztofb51 napisał:

Czy ktoś mógłby zrobić zdjęcie gdzie dokładnie jest ten zawór? Szukam ale w gąszczu tych rurek mało co widac

Masz go zaraz na widoku przy grodzi. Szukaj zielonych napisów:)

20191220_100003.jpg

Edytowane przez Lolek
Opublikowano (edytowane)

Byłem dzisiaj w aso i widziałem wklad tego węża. Tak jak piszą niby nic specjalnego kulka w środku i działa jak zastawka. Ale ta kulkę dociska jakaś sprężynka więc może w zależności od temperatury zmienia się jej siła docisku? W porównaniu do zaworuzwrotnego z przedlifta nie ma na tym żadnej strzałki. Więc pytanie czy oby na pewno dobrze zostały zamontowane? 

Uzyskałem informacje, że też występuje w układzie jakiś zawór/dławik jednak dostępny tylko i wyłącznie w całości z wężem za straszne $$$$$$

 

Edytowane przez Lolek
Opublikowano

Jestem po wymianie dwóch termostatów, wszystko dzięki uprzejmości i pomocy kolegi @GniadyOba ori z aso, duży motorpol vw bo taniej. Po wymianie przy temp. 9 stopni złapał 90 stopni po zaledwie 4km spokojnej jazdy po mieście. Obwodnica trzyma 90 st nie spada po jej opuszczeniu. Po 1h postoju zlapał 90 st po przejechaniu 3-4km. Dodam, że przed wymiana przy temp. ok 14 st 90 st uzyskalem po przejechani ok 19-20km. U mnie winowajca był główny termostat. Zwróćcie uwagę na dołączone zdjęcie. Zrobione kilka godzin po wymianie. PRZYPOMINAM polift silnik cglc manual.

20191221_173020.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...