sprite19 Opublikowano 28 Października 2018 Opublikowano 28 Października 2018 Witam. Mam poważny problem z B7 3.0 tdi bkn. Dzisiaj podczas jazdy chcąc wyprzedzić samochód przy około 2200-2500 obrotów tak jakby mi po prostu gaz odcięło, czuć wtedy drgania i obroty spadają mimo dodawania gazu. Wrzucę wyższy bieg obniżę obroty i jest ok ale przy powyżej 2200, 2500 zaczyna się problem, bardzo mocno czuć te drgania. Dodam że czasami było wszystko okej. Błędy jakie mam to świecący Check związany z klapami ( p1018) od około tygodnia się pojawił ale do dziś wszystko było okej, dodatkowo dwie spalone świece i błąd bogatej mieszanki sondy. Czy to jest wina uszkodzonych klap kolektora? ( Zawor sterujący długością kolektora dolotowego, nie osiągnięto dolnego limitu - stały). Z tego co zauważyłem to klapa od strony kierowca szwankuje ale czy to powoduje nagły brak mocy przy wyższych obrotach? Proszę o pomoc
sprite19 Opublikowano 29 Listopada 2018 Autor Opublikowano 29 Listopada 2018 Witam ponownie, problem który opisałem zdarzył się raz ale niestety od tego czasu ciągle występuje przy 3200-3400 obrotów - brak mocy, szarpie, zauważyłem że problem występuje gdy gwałtownie chcę przyśpieszyć czyli noga na pedał gazu do spodu i szybkie wejście na obroty. Gdy przyspieszam powoli, stopniowo z lekko wciśniętym pedałem gazu to auto spokojnie kręci powyżej 4 tys obr ale nagłe przyśpieszenie powoduje od razu problem o którym piszę. Klapy usunąłem i błędu już nie ma, jedyny błąd który się pojawia, jedyny błąd który wywala to sonda lambda - zbyt bogata mieszanka. Przed pojawieniem się problemu wszystko było ok, wysokie obroty, na autostradzie 240kmh bez problemu osiągało, później wymieniłem olej i filtry i nie jestem pewien ale chyba wtedy zaczął się ten problem, kolega mówi że to będą lejące wtryski.. Dodam że czasami na jałowym gdy postoi 5-10 minut to zaczyna drgać, ale normalnie jazda bez problemów do tych 3200 obrotów, turbina sprawdzona i wszystko w porządku. Gdzie szukać przyczyny? Wtryski aby dokładnie sprawdzić to rozumiem że na stół tylko aby to było dokładne ?
marcin4x4 Opublikowano 29 Listopada 2018 Opublikowano 29 Listopada 2018 Mamy z fusów wróżyć ? zrób podstawowe logi i pewno sam zobaczysz co nie gra.
sprite19 Opublikowano 20 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2018 Witam po dłuższej przerwie. Samochód był sprawdzany vcds. Na postoju wartości wtrysków są jak najbardziej okej. Podczas jazdy przy ponad 3 tys obrotów szarpie i odcina moc. Wywala błąd za bogatej mieszanki ( sonda). Pod obciążeniem dwa wtryski 4 i 5 cylinder przelewają. Na tych dwóch pojawia się nawet ponad 2.5 na plusie więc taka wartość to już wtrysk do wymiany? Pozostałe są okej. Później auto stało na jalowym kilka minut i zaczęło nim telepać i wartości na tych dwóch wtryskach się podniosły. Mechanik tłumaczył że przy obciążeniu wypada zapłon poprzez przelewający właśnie wtryskiwacz. Niestety logów gość mi nie zapisał...
marcin4x4 Opublikowano 20 Grudnia 2018 Opublikowano 20 Grudnia 2018 2 godziny temu, sprite19 napisał: wypada zapłon poprzez przelewający właśnie wtryskiwacz. ? ciekawe rzeczy... raczej wtryski na śmietnik.
sprite19 Opublikowano 16 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2019 Problem rozwiązany. Powodem spadku, odcinania mocy był regulator ciśnienia paliwa, dodatkowo sonda lambda również była do wymiany. Przy gwałtownym przyspieszeniu poprzez niskie ciśnienie silnik przechodził w tryb awaryjny. Wtryski mimo że dwa na kompie pokazywały wartości dużo zawyzone po sprawdzeniu jednak są jak najbardziej okej i nie ma potrzeby ich wymiany.
marcin4x4 Opublikowano 17 Stycznia 2019 Opublikowano 17 Stycznia 2019 Czyli kolejny przypadek gdzie stół "prawdę" Ci powie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się