Patrykbor Opublikowano 29 Października 2009 Opublikowano 29 Października 2009 niestety taki bujany nie jestem... i ciągle zapominam załatwić sobie etkę
Jarol Opublikowano 29 Października 2009 Opublikowano 29 Października 2009 Niestety ww AWX z poczatku produkcji jest inny alternator z wąskim kołem pasowym i te ktore były montowane później nie pasuja. Zostaje mi wymiana całego koła pasowego ze sprzęgiełkiem. Na szczęście tanio to załatwiłem firmy Ruville za 109zł.
GRazny Opublikowano 29 Października 2009 Opublikowano 29 Października 2009 Niestety ww AWX z poczatku produkcji jest inny alternator z wąskim kołem pasowym i te ktore były montowane później nie pasuja. Zostaje mi wymiana całego koła pasowego ze sprzęgiełkiem. Na szczęście tanio to załatwiłem firmy Ruville za 109zł. no to rzeczywiście... mnie wyszło te Ruville ok. 110 Euro
Jarol Opublikowano 29 Października 2009 Opublikowano 29 Października 2009 To masakra cena bo do twojego mógłbym kupic jeszcze taniej za 106zł tej samej firmy. A ile wyszła cie wymiana. Bo ceny wahają się bardzo. Najtaniej wyjdzie w ASO VW za 150zł. U innych mechaników chcą od 200 do 450zł. Niektórzy mówią że trzeba cały przód zdjąć jak przy wymianie rozrządu.
GRazny Opublikowano 29 Października 2009 Opublikowano 29 Października 2009 To masakra cena bo do twojego mógłbym kupic jeszcze taniej za 106zł tej samej firmy. i tak tanio było... jak na Hiszpanię...
Jarol Opublikowano 29 Października 2009 Opublikowano 29 Października 2009 To masakra cena bo do twojego mógłbym kupic jeszcze taniej za 106zł tej samej firmy. i tak tanio było... jak na Hiszpanię... No to miałeś pecha że nie w PL
bolo73 Opublikowano 29 Października 2009 Opublikowano 29 Października 2009 Posprawdzałem troszke auto i z tego co widze to kontrolka zapala sie nawet na postoju jak wkręce silnik powyżej 2500obr, nastepuje spadek napiecia do 12,5v czyli alternator nie ładuje. Tak samo dzieje sie jak powolej przyspieszam i silnik wejdzie na wyższe obroty. Jak włącze ogrzewanie szyby ( duży pobór prądu ) to wszystko jest ok. Z tego, co piszesz dość jednoznacznie wynika, że masz problem z mostkiem prostowniczym w alternatorze a konkretnie z jedną z diód. Zwłaszcza, że wzrost obciążenia nie powoduje spadku napięcia i świecenia kontrolki. Jeżeli wymiana sprzęgiełka, choć wskazana choćby profilaktycznie, nie pomoże, podążaj tym tropem. Piszczenie na pełnym skręcie niekoniecznie świadczy o padzie sprzęgiełka alternatora. Uszkodzenie tego sprzęgiełka objawia się najczęściej mocnymi drganiami napinacza paska na wolnych obrotach. Piszczenie przy pełnym skręcie może powodować ślizganie się paska spowodowane osłabionym napinaczem, piszczeć może też przeciążona pompa wspomagania.
Jarol Opublikowano 6 Listopada 2009 Opublikowano 6 Listopada 2009 No niestety nikt nie trafił z diagnozą. Uszkodzony był wirnik alternatora. Ale dla świętego spokoju zrobiłem jego pełną regeneracje czyli wymiana wirnika, szczotek, łozysk i koła pasowego. Łączny koszt naprawy to prawie 600zł razem z montażem i demontażem alternatora. Na usługe dostałe 12 mieięcy gwarancji.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się