Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B6 check engine


Karlo88

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, przeszukałem forum w związku z przypadłością mojej A4 z silnikiem 1.8T BFB i świecącym się check engineem, ale brakuje mi odpowiedzi co może być nie tak.

Od jakiegoś czasu na pulpicie zaczęło mi wywalać check engine, sprawdzałem z kumplem błąd i raz wywalał błąd SAI, innym razem błąd za bogatej mieszanki jeszcze innym jedno o drugie, a kiedyś jeśli sie nie mylę był także błąd za ubogiej mieszanki(są takie?), sprawdziliśmy napięcia na Lambdzie okazało się że na gazie pokazywała odpowiednie wartości a na benzynie "dziwne" wg wiedzy kumpla. Z dwóch względów nie zostawiłem samochodu u mechanika: samochód mi potrzebny na dojazdy do pracy a kolejna mechanik powiedział że nie wie jaki jest problem i nie ma określonej stawki za naprawę a liczy 70zl/h(Wawa takie uroki), więc obawiałem się jego próbkowania i zostawiania w zakładzie za gruby hajs.

Stwierdziłem że zrobię sam, kupiłem nową używaną pompę SAI, sprawdziłem przed włożeniem działała( wyjąłem starą pompę w której była wodą lub jakiś płyn żółty lub trochę pomarańczowy), po włożeniu nowej dwa dni później sprawdzałem czy działała na zimnym silniku, niestety nie było jej słychać i nie drgała. Check engine był wyczyszczony ale wrócił po jakimś czasie z błędem SAI i bogatej mieszanki, później znalazłem na forum że warto sprawdzić przekaźnik pod ECU, kupiłem nowy włożyłem, skasowałem błąd, pompa dalej nie działa a błąd wraca.

Samochód na swoje 163km strasznie zamulony i do tego wciskając mu gaz przy wyprzedzaniu(silnik rozgrzany) przełącza się z gazu na benzynę.

Dodam że jednego razu przy regulacji, gazownik podłączył swój komputer na którym wyświetliło błąd czujnika położenia wałka rozrządu, kupiłem wczoraj za kilka dni zainstaluję żeby sprawdzić.

Jak uważacie czy to może być problem sondy, może uładu elektrycznego związanego z pompą powietrza wtórnego(nie sprawdzałem jeszcze czy prąd dochodzi do kostki).

 

Dodam że jestem laikiem a wiedzę czerpię tylko z forum, więc liczę na Waszą wiedzę i wsparcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi dynamiczne 2+33, 3+20 i 115+118 na pb i na lpg 2+33. Bez tego nic nie zdiagnozujesz za bardzo, tylko wymiany w ciemno.

Zainwestuj w kabel jak nie masz, vcds z forum, trochę lektury o diagnostyce i do dzieła :d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.11.2018 o 12:56, BeyerBrown napisał:

Sprawdziłeś bezpieczniki od osprzętu silnika czy są OK?

Hej, okazało się że pompa SAI nie działała bo spalił się bezpiecznik znajdujący się przy ECU. Wymieniłem teraz już nie wywala tego błędu, ale dalej ma problemy.

 

Na benzynie furka chodzi dobrze, choć według mnie nie ma wyczuwalnych 163, czy nawet 150km(zakładam że 13 mógł utracić przez swój wiek). Raczej czuję 110 max (firmowy fokus 120km, idzie lepiej).

W związku z powyższym wspólnie w kumplem stwierdziliśmy że chyba potrzebna jest regulacja gazu, pojechałem, wyregulowali, odebrałem, auto jechało dobrze, jednak następnego dnia problem powrócił, przy zbyt gwałtownym wciskaniu pedału gazu przełącza się na LPG.

Jestem na etapie ogarniania kabla, może do weekendu dostanę, mam nadzieję że uda mi się zrobić wkrótce logi, bo kumpel mechanik już nie ma pomysłów i Vaga żeby samemu zrobić logi, a wymiana świec, sondy, lub innych czujników, elementów jest bez sensu bo to także koszt a może nie konieczne to go boli.

Ewentualnie gdybym nie ogarniał, jest tu ktoś z Warszawy lub okolicy kto wsparłby wiedzą i vagiem żeby wspólnie wykonać testy? Dogadamy się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z układem SAI, jktóry rozwiązałeś nie ma nic wspólnego z przyspieszaniem, czy mocą samochodu. Ten układ bardziej zwiazany jest z  ekologią.

Bez logów dynamicznych to jest "wróżenie". Przyczyn może być wiele.

Komplet logów dynamicznych powie co go boli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak swoją drogą SAI pomaga "ekologii" szybciej spełniać swoje zadanie, jednocześnie wydłuża jego żywotność - przy zdrowych katach broń Boże się tego pozbywać (jak np. EGR-u w dieslach)!

https://www.hella.com/techworld/pl/Technologia/Elektryka-i-elektronika-samochodowa/System-powietrza-wtornego-3296/ 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...