Jump to content
IGNORED

Spadek obrotów


Legion44
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich

Zakładam pierwszy post nie wiem też czy to odpowiednie miejsce ale wybaczcie jeśli tak nie jest.

A mianowicie chodzi tutaj o moje Audi A4 B6 z silnikiem 1.6 ALZ z instalacją LPG ( na Pb i Lpg jest tak samo) . Problem tkwi w tym że spadają mi obroty przy wciskaniu sprzęgła np dojeżdżając do świateł na skrzyżowaniu, parkowaniu, wtedy spadają do 600 jest takie przygaśnięcie auta i się podnoszą czytałem o tym już wiele postów i nie ma na to sensownego wytłumaczenia spotkałem się też z opiniami takimi że ten typ tak ma a mi zaczyna to trochę przeszkadzać i szukam rozwiązania tego problemu. Auto nie posiada błędów po sprawdzeniu Vagiem . Zauważyłem też że przy włączonej klimatyzacji jakby było lepiej ale co ona miała by niby do tego  .

Czekam na kogoś kto może spotkał się z takim problemem i go rozwiązał 

Pozdrawiam Marcin z A4 B6

Link to comment
Share on other sites

Wyczyść przepustnicę i sprawdź ją na początek, mi to pomogło w MKIV z tym silnikiem

Link to comment
Share on other sites

Też właśnie pomyślałem o tym Teraz pytanie odnośnie samej przepustnicy robiłeś wtedy Adaptację jest konieczna? 

Link to comment
Share on other sites

Chyba właśnie udam się na serwis bo nie czyścilem jej od dnia zakupu wtedy kompleksowe czyszczenie i w razie konieczności Adaptacja 

Link to comment
Share on other sites

Podnieś obroty biegu jałowego i powinno być lepiej 

Link to comment
Share on other sites

Właśnie dzisiaj przerobiłem ten temat. W wyniku przebicia na kablach poszła mi cewka. Oddałem samochód  do serwisu i w trakcie wymiany okazało się że mam uszkodzony przewód odmy ( był luźno osadzony w bloku silnika). Z racji, że przewód nie był dostępny od reki, nie został wymieniony. Od tego momentu pojawił się problem falujących obrotów podczas wciskania sprzęgła. Obroty leciały na 600, po czym były podbijane do ok 1200 i regulowały się lub proces powtarzał się.   Dzisiaj w czasie jazdy pojawił mi się monit o minimalnym poziomie oleju i powróciłem do tematu odmy, która jak się okazało przy demontażu, była już w 3 częściach. Zauważyłem również, że brakuje uszczelki typu oring pomiędzy trójnikiem, a rura dolotową powietrza.  Po wymianie odmy i zamontowaniu brakującej uszczelki obroty wróciły do normy.

20181203_183252.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za podpowiedź sprawdzę to u siebie w wolnej chwili tylko że u mnie to nie jest aż tak mocno dokuczliwe i nie tak drastyczne spadną do 650 i podniosą do 800 ale to też nie zawsze obserwuję to od dłuższego czasu i każdy poruszony tutaj temat rozwiązania daje coś nowego do myślenia bo każdy w inny sposób to przerabiał  

Link to comment
Share on other sites

Panowie mam to samo przy dojezdzaniu do skrzyzowania obroty spadaja i sa podbijane przepustnica przeplywka i wszystkie czujniki nowe... Nieszczelnosci tez brak co to moze byc..? Egr czyszczony bledow na kompie brak. Wszystkie parametry niby w normie...

Link to comment
Share on other sites

Rozwiązaniem jest zmiana obrotów ktoś już o tym pisał ludzie czytajcie

Link to comment
Share on other sites

Bylem chyba w 8 warsztatach i kazdy mowi ze nie moze zmienic tych obrotow...

Link to comment
Share on other sites

I powiedzcie Panowie czy te podniesienie obrotow napewno pomoze?

Link to comment
Share on other sites

Jutro chce sie wybrac do serwisu i nie chce na darmo kasy wydac.robil tak juz ktos?

Link to comment
Share on other sites

Chyba każdy komu przeszkadza tzw. mulowatosc tego silnika. Trochę wysiłku byłeś u 6 mechaników ciekawe ja to ogarnąłem bez żadnej wiedzy

Edited by Fwl7
Link to comment
Share on other sites

Witam ponownie 

Ja u siebie mam coś podobnego więc poruszyłem ten temat tylko że u mnie te objawy nie są może aż tak dokuczliwe jak u was koledzy zauważyłem też że u mnie jest to wtedy kiedy się silnikowi spodoba raz spadną obroty szybko i się podniosą a raz obrotomierz spada powoli i reguluje idealnie więc nie wiem co na to działa ja sobie poprostu dam z tym spokój ale widzę że wiele użytkowników tego silnika ma z tym problem 

Pozdrowienia 

Link to comment
Share on other sites

Może mój silnik nie jest jeszcze tak zamulony i tego nie odczuwam ale czy to Pb czy LPG to nie wpływa na obroty Więc szukajcie ja tam obrotów nie zamierzam podnosić bo po co może i to pomoże ale ja jeszcze z tym zaczekam może będzie gorzej 

Link to comment
Share on other sites

Zmienic wartosc moge ze 128 ale zapisac nie bo prosi o jakis kod aktywacyjny

Link to comment
Share on other sites

Te zwiększanie obrotów biegu jałowego zmniejsza poszarpywanie przy ruszaniu przy zwiększonych obrotach ruszanie jest łagodniejsze nic innego 

Link to comment
Share on other sites

udalo sie zapisac wartosc Panowie i problem spadania obrotow znikl

 

Link to comment
Share on other sites

Dzieki wszystkim za pomocne podpowiedzi;) moze kiedys i ja w czyms pomoge 

Link to comment
Share on other sites

Witam ponownie

Chciałbym się z wami podzielić moją ostatnią wizytą w warsztacie który zakładał mi instalację LPG. W skrócie serwis instalacji LPG wymiana filtrów ale do tego zleciłem jeszcze wymianę kabli wysokiego napięcia wybrałem firmę BERU świece zapłonowe NGK mycie przepustnicy plus nastawy a przy wymianie tego okazało się że cewka już domaga wiec poszła i nowa cewka. W rozmowie z właścicielem poruszyliśmy temat spadających obrotów który jak się okazało bardzo dobrze zna . Kable były w bardzo złym stanie przy cewce jeden z nich był pęknięty a przepustnica zabrudzona dość mocno. Po wykonaniu wszystkich czynności zostały właśnie podniesione obroty biegu jałowego które są zaniżone (podobno ekologia) i to własnie jest ten błąd który powoduje te spadanie obrotów przy okazji została sprawdzona gruszka od klap wirowych bo też ulega uszkodzeniu.

Efektem prac jest poprawiona kultura pracy silnika i co najważniejsze obroty nie spadają nie falują  jest tak jak być powinno więc uważam że jeśli komuś to przeszkadza to warto się przyjrzeć tym elementom 

Pozdrawiam 

Link to comment
Share on other sites

Czy ktoś już podnosił obroty biegu jałowego w audi a4 b7 1.6 alz rok 2007 według instrukcji powyżej da sie podnieść obroty ale tylko do kilku odpaleń silnika potem obroty wracają do wartości 128 czyli tej zapisanej w fabryce czy ktoś ma jakieś pomysły????

Link to comment
Share on other sites

W dniu 13.09.2019 o 21:07, Siwy740 napisał:

Czy ktoś już podnosił obroty biegu jałowego w audi a4 b7 1.6 alz rok 2007 według instrukcji powyżej da sie podnieść obroty ale tylko do kilku odpaleń silnika potem obroty wracają do wartości 128 czyli tej zapisanej w fabryce czy ktoś ma jakieś pomysły????

Mi podniósł obroty serwis od instalacji gazowej i jak ustawili tak jest cały czas nic nie powraca do wartości poprzednich więc nie wiem w czym problem jest właściwy człowiek to ogarnie Pozdrawiam 

Link to comment
Share on other sites

mi się udało podnieść obroty,lepiej pracuje ale nie wiem na jak długo,zrobię trochę kilometrów to dam odpowiedż.Co jeszcze siada w gruszce klap wirowych oprócz cięgna?

Edited by kooleess
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 11.11.2019 o 14:08, kooleess napisał:

mi się udało podnieść obroty,lepiej pracuje ale nie wiem na jak długo,zrobię trochę kilometrów to dam odpowiedż.Co jeszcze siada w gruszce klap wirowych oprócz cięgna?

Jak te obroty podniosłes? Masz b6 czy b7 1.6alz?

Link to comment
Share on other sites

A4 b7 ALZ,obroty podniosłem,ale po kilku kilometrach wracają do ustawień fabrycznych.Na wyższych obrotach jest dużo lepiej,prawie zanika wypadanie zapłonu.Dzwoniłem do Aso w sprawie podniesienia obrotów,mieli oddzwonić,na razie cisza.WBiałymstoku jak dzwonie po "najlepszych warsztatach" to nikt nie ma pojęcia jak i po co podnosić obroty.Stawiam whyskacza jak ktoś mi to zrobi.Rozmawiałem z magikiem od spraw beznadziejnych na temat spadających obrotów który pracował w Niemczech 14 lat w salonie Audi to mówił że każde Audi które zostało przegrane przez odchodzenie silnika,cieńszy blok pierścienie itd będzie miał przykórcz na jałowym,gdyż od kształceniu ulega cały blok silnika,a potwierdzał to tym,że jak próbowali honować tuleje na profesjonalnym stole,to prowadnice honownic dostawały wibracji.Okazało się żemimo braku elipsy tuleje skręcało w ósemkę,stąd też wibracje silnika i brak kultury pracy na jałowym.Każdy model przed przegrzaniem chodził super,widziałem często posty gdzie pisano że po trasie np.1000 km auto źle pali,trzęsie budą.Właśnie nastąpiło przegrzanie silnika,za pieczenie delikatnych pierścieni,i początkiem końca dobrze działającej jednostki.

Edited by kooleess
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

To jak to w końcu jest? Te obroty nasz 1.6alz.b7 powinien mieć dla bezpieczeństwa takie niskie czy przez tak niskie się psuje? :D ja mam namiary na osobę która mi może zmienić obroty na stałe i to vagiem lub vcds :)

Edited by Fwl7
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Z tymi obrotami to było tak,że mając starą jednostkę 1.6,konstrukcja silnika to koniec lat 60 tych,podokładano takie dodatki jak Klima,wspomaganie,czujniki itp.Przy takim obciążeniu silnik dużo palił i żeby zmieścić się w normach Euro (3,4,5,)obniżono obroty do wartości zdolnych utrzymać dobrą kulturę pracy ale tylko nówki sztuki.Wystarczy zużycie jakiejkolwiek części w paru procentach np.świece,cewka,przepływka,sonda,katalizator,powoduje zaburzenia w pracy na jałowym biegu.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Zgadzam się, tylko wracając do tego co pisałeś wcześniej:

W dniu 24.11.2019 o 17:23, kooleess napisał:

Audi które zostało przegrane przez odchodzenie silnika,cieńszy blok pierścienie itd będzie miał przykórcz na jałowym,gdyż od kształceniu ulega cały blok silnika,a potwierdzał to tym,że jak próbowali honować tuleje na profesjonalnym stole,to prowadnice honownic dostawały wibracji.Okazało się żemimo braku elipsy tuleje skręcało w ósemkę,stąd też wibracje silnika i brak kultury pracy na jałowym.Każdy model przed przegrzaniem chodził super,widziałem często posty gdzie pisano że po trasie np.1000 km auto źle pali,trzęsie budą.Właśnie nastąpiło przegrzanie silnika,za pieczenie delikatnych pierścieni,i początkiem końca dobrze działającej jednostki.

W naszym 1.6alz b7 można bezpiecznie podnieść obroty do np. 850 obrotów na minutę? Czy w jakiś sposób to skraca żywotność jednostki? Proszę o wyczerpującą odpowiedz :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...