Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2,0 BRD mała moc ,błędy w sterowniku


bartez80

Rekomendowane odpowiedzi

Zacznę od początku ,dwa tygodnie temu pojawiła się spora nieszczelność (uciekające spaliny) z połączenia  kolektora wydechowego i rurki chłodnicy spalin ,na szybko jakoś to na sztukę zalepiłem ,żeby zabrać się za to w najbliższym czasie . Auto śmigało normalnie ,aż po kilku dniach ,nagle jadąc bardzo krótką trasę około 30 kilometrów, w pewnym momencie auto straciło moc ,wyskoczył check engine ,jadąc dalej ,bo trzeba było dojechać do domu ,zaczęła mrugać kontrola świec żarowych i zaświeciła się kontrolka ESP. po przyjeździe do domu ,podpięcie pod vag . pokazało następujące błędy w sterowniku silnika :

005269 - Zawór przełączający chłodnicy układu EGR (N345) 
               P1495 - 007 - przerwa / zwarcie z masą
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01010010
                    Priorytet błędu: 1
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 40
                    Przebieg: 0 km
                    Wskaźnik czasu: 0

             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 0 /min
                    Moment obrotowy: 0.0 Nm
                    Prędkość: 0.0 km/h
                        0.00 %
                    Napięcie: 12.09 V
                    Ilość powietrza/Obr.: 872.0 mg/suw
                    Ilość powietrza/Obr.: 0.0 mg/suw

 

 

012545 - Silnik klapy w kolektorze ssącym (V157) 
               P3101 - 009 - przerwa / zwarcie z masą
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01010100
                    Priorytet błędu: 1
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 40
                    Przebieg: 0 km
                    Wskaźnik czasu: 0

             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 0 /min
                    Moment obrotowy: 0.0 Nm
                    Prędkość: 0.0 km/h
                        0.00 %
                    Napięcie: 12.09 V
                    Moment obrotowy: 1016.0 Nm
                    Moment obrotowy: 0.0 Nm

 

004135 - Sterowanie klapą kolektora ssącego 
               P1027 - 007 - zwarcie z masą
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01010010
                    Priorytet błędu: 1
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 40
                    Przebieg: 0 km
                    Wskaźnik czasu: 0

             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 896 /min
                    Moment obrotowy: 40.0 Nm
                    Prędkość: 0.0 km/h
                        0.00 %
                    Napięcie: 13.79 V
                    Ilość powietrza/Obr.: 441.5 mg/suw
                    Ciśnienie: 1001.1 mbar
 a co do ESP  to pokazało błąd czujnika stopu (nie zrozumiały sygnał)  skasowałem ten błąd i esp zgasło ,natomiast skasowanie błędów w sterowniku silnika nie przynoszą efektu i powracają od razu , jako ,że wszystkie są związane z jednym elementem ,zacząłem szukać jakiegoś uszkodzonego przewodu ,kostki itp.  okazało się że kostka od zaworu EGR ta 6 pinowa ,była luźna ,poprawiłem ją ,ale nic to nie pomogło .

Zacząłem kopać na forum i wyczytałem ,że ta nieszczelność na chłodnicy spalin ,może mieć wpływ na tego typu obcięcie mocy i takie błędy ,postanowiłem ,że od jutra rozbieram auto ,zdejmuje kolektor i EGR ,wymyje to z nagarów ,spawam nieszczelność na chłodnicy spalin i składam . wczoraj wieczorem natomiast zauważyłem ,że świecą się cały czas światła stop ,odpięcie czujnika stopu ,przy pedałach nie daje reakcji , światła  nie gasną ,a teraz już nawet nie gasną jak auto jest zamknięte i kluczyki ze stacyjki są wyjęte ….

 

I teraz moje pytanie ,bo z elektryki jestem nie za mocny :) 

-czy to wszystko co opisałem ,może mieć ze sobą jakiś związek ,czy po prostu zbieg okoliczności ?

-jak najszybciej sprawdzić działanie samego zaworu EGR (jakaś rozpiska pinów ,rezystancji itp.)

-czy po odpęciu całkowicie czujnika stopu ,światła powinny zgasnąć (według mnie tak) ale czy na pewno ,ewentualnie co dalej sprawdzić ,bo gdziec może jest jakieś zwarcie .

 

za każdą sugestie i podpowiedz będę wdzięczny 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzyj dobrze te wiązki bo błędy masz zwarcie/przerwa... więc albo zwarcie do masy, albo przerwa w obwodzie... szukaj otarć, załamań itd... 

To są błędy EGR i Przepustnicy, jedno jest przy drugim... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, kamil-vag napisał:

Przejrzyj dobrze te wiązki bo błędy masz zwarcie/przerwa... więc albo zwarcie do masy, albo przerwa w obwodzie... szukaj otarć, załamań itd... 

To są błędy EGR i Przepustnicy, jedno jest przy drugim... 

Kamil właśnie 5akie sami odnoszę wrażenie, ale wolę dopytać, bardziej, " kumarych w tej dziedzinie " 

 

A najlepiej jak by ktoś mi podał na talerzu, jakies rezystancje i inne poerdoly ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, kamil-vag napisał:

Jak będe miał chwilę to zobaczę... 

Dzieki ,napewno jak dojde do tematu ,to opisze to tutaj ,zeby bylo dla potomnych ...

Edytowane przez bartez80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj wymieniony włącznik świateł stop (przy pedałach)  nowy w aso 53 pln ,stopy już się nie świecą ciągle :)  dla potomnych ,odpinanie uszkodzonego włącznika nic nie daje ,stopy nadal się świecą !!!

 

dzisiaj walcze z EGR i kolektorem ,rozebrałemto wszystko i myje w ultradźwiękach ,jako ,że mamegr na stope ,to poproszę ,może ktoś ma rozpiske pinów ,gdzie co pomierzyć żeby wykluczyć awarie samego EGR .  Na wiązce od egr i przepustnicy nie znalazłem ,żadnego defektu ,natomiast znalazłem przetarcie w wiązce ,które biegnie od przepływomierza i łączy się z wiązka od egr ,ciekaae czy to była przyczyna? 

 

chłodnica spalin już też wyjęta ,zaraz będę spawał nieszczelnośc ….

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jakie było końcowe rozwiązanie tematu bo akurat mam ten sam problem u mnie natomiast jakimś cudem dostała się część wiązki do rurki od egr i przetopiła izolacje oraz 1 kabel pytanie czy zwarcie w takim przypadku może być w zupełnie innym miejscu niż przypalona czesc złączki?  

 

Edytowane przez Rivel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...