Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BGB Dym i okrutny smród z wydechu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jak w temacie autko a4 b7 2.0t 2004r kompletny wydech przelot razem z DP usunięta odma , wywalone i wyprogramowane klapy , nowe swiece nowa przeplywka nowy rozrząd (pasek), filtr paliwa powietrza olej. autko do 5 tyś obrotów jezdzi wzorowo po przekroczeniu 5 z gazem w podloce podszarpuje a z wydechu wali jak z parowozu szary dym przy czym jadący za mną kolega powiedział ze smrod jest nie do wytrzymania. problem na chwile ustal po wymianie przeplywki bylo super ogień na tłoki autko latało jak szalone żadnego dymu czy szarpania (przez 2 dni) pozniej znowu to samo macie jakiś pomysł ? bo juz mi ręce opadają ;/ Pozdrawiam 

Opublikowano

Witaj,

Kolego na przelocie zawsze będzie trochę bardziej dymił. Ale w Twoim kopci za bardzo. Zamieść dodatkowe info.

Co w silniku modzone? Jakie masz parametry wydechu? jakie turbo?. Turbo było regenerowane? Może turbina wali olejem w wydech? 

Poza tym nie wiemy jak auto zostało wystrojone.

Podaj pls. więcej danych. Napisz też gdyby udało się coś więcej ustalić.

Pozdrawiam

Opublikowano

Btw. Napisz też jak dokładnie to szarpanie wygląda. Czy mocno szarpie czy delikatnie brakuje mocy ?

Opublikowano (edytowane)

Auto na seryjnym sofcie wydech dp 2.75'' wydech z kwasu 2.5'' do y-pipe pozniej 2x2'' i 2 przelotowe puchy końcowe (dym był tez na seryjnym wydechu taki sam) lekko podszarpuje minimalnie ale naprawde minimalnie slabiej jedzie (turbo nie ruszane). Dodatkowo powiem ze slychac łancuch od faz rozrzadu może to w nich leżeć cały ból ? Zapomniałem dodać też ze 2 sonda została wyprogramowana . ale zjawisko miało również miejsce przed wszystkimi opisanymi zabiegami.

Edytowane przez Golden11
Opublikowano

Dodatkowo powiem ze slychac łancuch od faz rozrzadu może to w nich leżeć cały ból ?

Opublikowano

Kolego Golden11,

Wydech masz custom czy dedykowany?

Czyli silnik pracuje normalnie i trzyma parametry do ok. 5 tys? Później lekko się dławi ?

Jaka jest obecnie kompresja na cylindrach?

Btw. A Jak wygląda kwestia zużycia  oleju? Sprawdzałeś?

Jaki jest obecnie przelot auta? Może turbo jest nieszczelne i puszcza olej. Sprawdzałeś je? 

Sam hałasujący napinacz /łańcuch zmiennych faz nie powinien być tu przyczyna. Przy uszkodzonym układzie silnik nie pracowałby należycie.   

Btw. Czy wcześniej wymieniałeś napinacz/ łańcuch + szklankę popychacza HPFP? 

Jeśli nie trzebaby tam też zajrzeć.

Przyczyn może być wiele.

Zdiagnozuj ww.kwestie.

Powodzenia

Opublikowano (edytowane)

Kolego Black4 

Wydech custom 

Tak silnik trzyma parametry do 5 tyś a pozniej lekko się dławi dodam ze występuje to nie zawsze sa przejazdy ze potrafi byc ok ale z przewagą tych dymiących 

Przed wyrzuceniem odmy klap katalizatora który był (spłynięty doszczętnie) wymianą przepływki i świec oraz na oleju niewiadomego przeznaczenia (po zakupie)

dym był 2 razy taki niż na filmie a przycinki 3 krotnie większę dołądowanie od 5.5tyś spadało do 0,1 , Zużycie oleju wynosiło wtedy ok litra na 1000km. Auto dostało 3 razy płukanke na Valvolinie 5w30 3 razy nowy filtr oraz dostało olej MIllersa 5w30 wraz z ceramizerem firmy ceramizer :D . Podór oleju spadł o połowę wraz z dymem i przycinkami.

Następnie wykręciłem katalizator. Po tym zo zobaczyłem odrazu wleciał DP i out 2 sonda. Wyskok na obwodnice pięknie wszystko git. 3 przejazdy później to samo. Auto na warsztat odma out klapy out nowe świece kmpl wydech nowy rozrząd (przód). Wyskok na logi na obwodnice to samo. Mechanik stwierdził że to przepływka. Wymiana przepływki. I cyk na logi pięknie auto pokazało w końcu co potrafi zero bledów zero dymu zero przycinek moc po przepływie 214km nie pamietam ale chyba 171mg/s.  Jedziłem ze 3 dni spokojnie tylko po mieście nie wykorzystywałem mocy. Wracałem z zakupów wyskoczyłem na obwodnice ogień i łzy w oczach bo za mną znów dym i lekkie przycinki.

Autko na szafie ma 260tyś vcds twierdzi ze przebieg był korygowany natomiast nie wiem o ile.

NIe nie ruszałem łańcucha ani napinacza szklanek również (stara pompa wody i elementy rozrządu wszystkie miały wybite logo audi)

Dodam jeszcze ze na logach odrazu po wymianie przepływki(jak było pięknie) turbo ładuje do samego konca spada do 0,5 0,48 a na jednym logu w szczycie dmuchneło 0.9 przed sekundę czy to nie dziwne ?

Kompresję zmierzę jutro mam zakupiony tester ale nie było czasu przed świętami. Jednak nie spodziewam sie nieprawidłowości bo auto czasami ma normalną moc

 

 

Ogólnie dziękuję za pomoc i rady mam nadzieję ze uda się coś wymyślic bo ja już nie mam pomysłow. 

Edytowane przez Golden11
Opublikowano (edytowane)

Witaj,

Zastanawia to, że raz jest ok a za chwilę lipa.

Ale skoro wcześniej brał olej to przyczyna może leżeć w samym motorze. Zmierz koniecznie kompresje na cylindrach.

Mój BGB tracił kompresję. Po rozebraniu motoru okazalo się, że delikatne szlify były na gładziach cylindrów. Blok poszedł do honowania, głowica do roboty. Nowe pierścienie, panewki, uszczelki itp. Ale mój nie brał oleju ani nie kopcił. Nie chciał się stroić przy pewnych parametrach . Gubil kompresje. Cofał zapłony. Pisze, bo może to być problem wspólny dla BGB.

Pozdrawiam

 

Edytowane przez black4
Opublikowano
W dniu 24.12.2018 o 13:36, Golden11 napisał:

Kolego Black4 

Wydech custom 

Tak silnik trzyma parametry do 5 tyś a pozniej lekko się dławi dodam ze występuje to nie zawsze sa przejazdy ze potrafi byc ok ale z przewagą tych dymiących 

Przed wyrzuceniem odmy klap katalizatora który był (spłynięty doszczętnie) wymianą przepływki i świec oraz na oleju niewiadomego przeznaczenia (po zakupie)

dym był 2 razy taki niż na filmie a przycinki 3 krotnie większę dołądowanie od 5.5tyś spadało do 0,1 , Zużycie oleju wynosiło wtedy ok litra na 1000km. Auto dostało 3 razy płukanke na Valvolinie 5w30 3 razy nowy filtr oraz dostało olej MIllersa 5w30 wraz z ceramizerem firmy ceramizer :D . Podór oleju spadł o połowę wraz z dymem i przycinkami.

Następnie wykręciłem katalizator. Po tym zo zobaczyłem odrazu wleciał DP i out 2 sonda. Wyskok na obwodnice pięknie wszystko git. 3 przejazdy później to samo. Auto na warsztat odma out klapy out nowe świece kmpl wydech nowy rozrząd (przód). Wyskok na logi na obwodnice to samo. Mechanik stwierdził że to przepływka. Wymiana przepływki. I cyk na logi pięknie auto pokazało w końcu co potrafi zero bledów zero dymu zero przycinek moc po przepływie 214km nie pamietam ale chyba 171mg/s.  Jedziłem ze 3 dni spokojnie tylko po mieście nie wykorzystywałem mocy. Wracałem z zakupów wyskoczyłem na obwodnice ogień i łzy w oczach bo za mną znów dym i lekkie przycinki.

Autko na szafie ma 260tyś vcds twierdzi ze przebieg był korygowany natomiast nie wiem o ile.

NIe nie ruszałem łańcucha ani napinacza szklanek również (stara pompa wody i elementy rozrządu wszystkie miały wybite logo audi)

Dodam jeszcze ze na logach odrazu po wymianie przepływki(jak było pięknie) turbo ładuje do samego konca spada do 0,5 0,48 a na jednym logu w szczycie dmuchneło 0.9 przed sekundę czy to nie dziwne ?

Kompresję zmierzę jutro mam zakupiony tester ale nie było czasu przed świętami. Jednak nie spodziewam sie nieprawidłowości bo auto czasami ma normalną moc

 

 

Ogólnie dziękuję za pomoc i rady mam nadzieję ze uda się coś wymyślic bo ja już nie mam pomysłow. 

Zacząłeś mody od D strony. Kiedy robiłeś szklanke pompy paliwa? daje sobie ręke uciąć, że masz zjechana i nie podaje ciśnienia i masz szarpanie. Ponadto cewki i pompy paliwa do sprawdzenia już nie wspominając o N75 i DV.

Opublikowano (edytowane)

#quattro200hp 

Dv nowe 

cewki ok sprawdzone

szkalnka popychacza słuszna uwaga nie wiem w jakim jest stanie

 

 

Edytowane przez Golden11
Opublikowano (edytowane)

Witajcie ponownie zabrałem się za wyjęcie pompy i sprawdzenie popychacza. Ogólnie szok jeden z przewodów z ułamanym gwintem cam fallower całkiem ok. Ktoś tu szponcił co myślicie to może być przyczyna ? NR na pompie 06F12025B

48419390_1006827936168395_5236676375007461376_n.jpg

48419497_307655846543671_7750642487089168384_n.jpg

48423415_2195366794109260_5004284941685489664_n.jpg

48425319_204660607152697_7979823844674240512_n.jpg

48950340_335704803694712_6457258874545111040_n.jpg

49236518_783811435308333_6638262162336776192_n.jpg

Edytowane przez Golden11
Opublikowano (edytowane)

szklanka jest do wymiany. robiles jakies logi dynamiczne ? cisnienie w niskim i wysokim ukladzie, czas wtrysku, czas zaplonu ? masz vcdsa a w ogole z niego nie korzystasz tylko strzelasz. zrob logi dynamiczne najwazniejszych rzeczy i wtedy cos bedzie mozna powiedziec. za duzo rzeczy ma na to wplyw zeby zgadywac : > no i organoleptycznie sprawdz czy nie masz nieszczelnosci przy turbo na uszczelkach na podstawie filtra oleju etc.

Edytowane przez KubiaK
Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, KubiaK napisał:

szklanka jest do wymiany. robiles jakies logi dynamiczne ? cisnienie w niskim i wysokim ukladzie, czas wtrysku, czas zaplonu ? masz vcdsa a w ogole z niego nie korzystasz tylko strzelasz. zrob logi dynamiczne najwazniejszych rzeczy i wtedy cos bedzie mozna powiedziec. za duzo rzeczy ma na to wplyw zeby zgadywac : >

Były robione nie raz jak zaczyna dymic korekty na wtryskach po 25% teraz bez pompy nie zrobie ? łap logi z klapami bez dp ze stara przepływką 

http://vaglogi.pl/log-002_033_iBRRovV.html?fbclid=IwAR1-abkufAkK1ThBkgRmqSABP0IejFTjTkpBXPxJi7pVtcImlecnT2R01_g

http://vaglogi.pl/log-002_033_iBRRovV.html?fbclid=IwAR1o2CIIcf9sfQ0jPCXd7bqhYiEMzmFPR9YD4d_G8sKRvSCMbZRGFbCGxLY

http://vaglogi.pl/log-115_118_7clqr.html?fbclid=IwAR3t7HzYyxMrQINU04CB-wwh_yfGXRM4n2YV0igYxbVLliXtmVm4bNmLPnY

Zaraz znajdę logi w momencie prosto po odbiorze na nowej przepływce wydechu bez klap i na nowych swiecach oraz bez odmy.

Edytowane przez Golden11
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Golden11 napisał:

Były robione nie raz jak zaczyna dymic korekty na wtryskach po 25% teraz bez pompy nie zrobie ? łap logi z klapami bez dp ze stara przepływką 

http://vaglogi.pl/log-002_033_iBRRovV.html?fbclid=IwAR1-abkufAkK1ThBkgRmqSABP0IejFTjTkpBXPxJi7pVtcImlecnT2R01_g

http://vaglogi.pl/log-002_033_iBRRovV.html?fbclid=IwAR1o2CIIcf9sfQ0jPCXd7bqhYiEMzmFPR9YD4d_G8sKRvSCMbZRGFbCGxLY

http://vaglogi.pl/log-115_118_7clqr.html?fbclid=IwAR3t7HzYyxMrQINU04CB-wwh_yfGXRM4n2YV0igYxbVLliXtmVm4bNmLPnY

Zaraz znajdę logi w momencie prosto po odbiorze na nowej przepływce wydechu bez klap i na nowych swiecach oraz bez odmy.

lambda Ci robila korekty takie bo miales j**nieta mafke (wyplulo Ci jakies ~180 koni w peaku) ogarnij te przewod paliwowy i zrob logi jeszcze raz ALE z cisnieniem paliwa w niskim i wysokim ukladzie. no i polecam jakis program bo ten seryjny to jest dramat. peak zadany w miejscu w ktorym seryjna k03 z katem ledwo sie zaczyna krecic a potem w peaku Ci wyplula 0.7 bara ... a na wysokich obrotach to ta turbina ledwo co dmucha - widac po duty cycle WG, ze nawet sie nie zapoci - az oczy bola :DDD

no i pokaze te drugie logi dla porownania

p.s poza tym wydaje, mi sie, ze czas wtrysku tez tu cos poszlo nie tak - bo od okolo 5 k rpm zaczal malec - pewnie tez przez mafke ale pokaz logi dla porownania.

p.s2 na tym filmie dymi Ci jakby na bialo. plyn chlodniczy Ci nie ucieka ? nie mowie, ze zaraz uszczelka pod glowica ale moze poszly Ci uszczelki na podstawie filtra albo od chlodniczki oleju : > nie mowie, ze to moze powodowac szarpanie czy przerywanie ale moze potegowac efekt dymienia jesli plyn Ci sie miesza z olejem : >

Edytowane przez KubiaK
Opublikowano (edytowane)
19 godzin temu, Golden11 napisał:

#kubiak 

logi odrazu po odbiorze z wydechu

 

 

LOG-01-103-106-107.csv

LOG-01-103-106-107t2.csv

poskladaj to auto i zrob normalne logi i wrzuc na vaglogi . pl bo nie mam normalnego programu do csv na te chwile

Engine Speed - Intake Air Mass - Lambda, Current Value (napiecie na sondzie lambda + aktualne wartosci ) ,  Injection Timing (Median),  Current Fuel Pressure, Rail Pressure - Specified,  Rail Pressure - Actual i na kanale 106 Electrical Fuel Pump zobacz po rozgrzaniu na biegu jalowym jakie jest DC w % i wrzuc tez pozniej w logi

zrob to i bedziemy wiedziec co i jak , bo rozumiem, ze zadnych bledow w ECU nie masz ?

narazie obstawiam, ze jesli nie pompa paliwa to to przerywanie moze byc spowodowane uszkodzonym G410, ktory znajduje sie na HPFP - nie ma cudow , musi byc przyczyna i skutek . czujnik da sie latwo sprawdzic - ale to i tak musisz poskladac te pompe ;)

a co do dymienia - sonda moze podlewac za duzo paliwa , musisz posprawdzac wszelkie nieszczelnosci w ukladzie dolotwym wylotowym przy turbo na , podstawie filtra itp

Edytowane przez KubiaK

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...