Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4b5] mocne sprzeglo ajm


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mogli byście podpowiedzieć jaki zestaw ze sztywnym kołem zamachowym zalożyć do skrzyni 5b żeby wytrzymalo ponad 200KM  

Opublikowano

Przy tej mocy nie warto pakować jednomasa, załóż sprzęgło i dwumas z brd, mam u siebie jednomas i chodzi dużo głośniej w porównaniu do dwumasy, a koszta podobne.

Opublikowano

Podejdzie wszystko bez problemu? Czy trzeba coś rzeźbic?

Opublikowano

BRD to 240, a tu jest 228, wiec moze pomyśleć przy okazji nad swapem skrzyni na 6b pod wieksze sprzęgło, wtedy brd faktycznie da rade na te 450nm

Opublikowano

Pietrek kolega chce mocne sprzeglo do 200 koni a tu propozycja swapu na 6b...

Mysle ze seria z kewlarem da rady na ta okolicznośc.

Po kij pakowac siano nie potrzebnie???

Zawsze  mozna pakowac sztywne bo koszta dziela sie na 1/3 w stosunku do dm.

 

Do autora.

Kolego sztywne z 80 lub 1z a4 do tego sprzeglo obite kewlarem i da rady.

Jak masz siano pakuj dm z kewlarem i tez da rady.

Opublikowano

Sorki safa ale jak koszty podobne???.

Uzywke sztywne kupisz za 50 zl do tego new sprzeglo ok 450 a sam dm koszt ok 1 tys...

Opublikowano
W dniu 7.01.2019 o 20:03, Ziom134 napisał:

Witam mogli byście podpowiedzieć jaki zestaw ze sztywnym kołem zamachowym zalożyć do skrzyni 5b żeby wytrzymalo ponad 200KM  

daj wszystko z AWXa

Opublikowano
2 godziny temu, wesz82 napisał:

Pietrek kolega chce mocne sprzeglo do 200 koni a tu propozycja swapu na 6b...

Mysle ze seria z kewlarem da rady na ta okolicznośc.

Po kij pakowac siano nie potrzebnie???

Zawsze  mozna pakowac sztywne bo koszta dziela sie na 1/3 w stosunku do dm.

 

Do autora.

Kolego sztywne z 80 lub 1z a4 do tego sprzeglo obite kewlarem i da rady.

Jak masz siano pakuj dm z kewlarem i tez da rady.

No tak, ale BRD sprzegło z 2,0 ma średnice 240, ni jak nie nie pasuje do 5B. Skoro autor szuka mocy w AJMie to przyszłosciowo moze pomyśleć i o skrzyni, bo 5b przy 200km szału nie robi.

Ale jeśli nie zmienia skrzyni to najrozsądniej załozyć komplet z AWXa, u mnie 420nm przenosił, silnik padł szybciej niż sprzęgło ? obity kevlarem powinien dać sobie rade na wiecej, a PD przy 200KM bedzie miał wiecej niuta niż vp.

Droga w jednomas nie jest konieczna przy tych mocach, warto sie przejechać na jednomasie zanim decyzje sie podejmie, ja osobiscie nie polece tego rozwiązania. 

Ogólnie na 5biegowej skrzyni mozna założyć jednomas ze sprzegłem 240 i to pozwoli na wiele wiecej niż awx, ale to kombinowane sprzęgło z dociekiem LT jak sie dobrze pamietam. Montowali też dociski z RS4. 

jak kolega chce pójśc na grubo z tym AJM to jednak zastanowił bym sie nad DQS i zestawem z BRD, dwumas BRD jest identyczny jak AVF, tarcza tez, róznią sie dociskiem, a jak tarcze wzmocni kevlarem to do 500nm jest bezpieczny.

Powyżej 500nm jest spory problem z dobraniem sprzegła, choć ośka mniej potrzebuje. Dla Q polecam swoje rozwiązanie, dwutarcz na jednomasie.

 

Opublikowano

Wydaje mi się ze caman o awaryjnosc dwumasy.

Coraz wiecej czyta sie o tym ze ktos odzalowal kupił dm zas za por roku znow to samo.

To prawda sztywne inaczej przenosi,nie lubi niskich obrotow do 1.5tys.

Ogolnie nie wiem jak w pd ale w vp moge polecic

 

Widzialem chlopaki na SGA pakuja juz sztywne wiec w osobowce na pd tez powinno smigac.

 

Ten dwytarcz to fajna sprawa jak sie nie placi za niego hehe

Opublikowano

Dzięki chłopaki za spory odzew. Jednak chciał bym zostawić dwumas. Z tego co się orientuje to awx ma to samo sprzęgło co ajm (sprawdziłem po numerach). Tak że do tego dam kevlar i będzie git :)

Opublikowano
15 minut temu, Ziom134 napisał:

Dzięki chłopaki za spory odzew. Jednak chciał bym zostawić dwumas. Z tego co się orientuje to awx ma to samo sprzęgło co ajm (sprawdziłem po numerach). Tak że do tego dam kevlar i będzie git :)

Kewlar to zbędny wydatek w przypadku AJMa

Opublikowano
12 godzin temu, wesz82 napisał:

Wydaje mi się ze caman o awaryjnosc dwumasy.

Coraz wiecej czyta sie o tym ze ktos odzalowal kupił dm zas za por roku znow to samo.

To prawda sztywne inaczej przenosi,nie lubi niskich obrotow do 1.5tys.

Ogolnie nie wiem jak w pd ale w vp moge polecic

 

Widzialem chlopaki na SGA pakuja juz sztywne wiec w osobowce na pd tez powinno smigac.

 

Ten dwytarcz to fajna sprawa jak sie nie placi za niego hehe

Jesli ktos robi juz sensowny wynik to zakup dwumasu BRD i sachs performance prawie dorównuje finansowo zestawu na dwutarczy :) Takze tu i tu drogo(3-3,5koła).

 

Opublikowano
6 godzin temu, Dev napisał:

Kewlar to zbędny wydatek w przypadku AJMa

Ponieważ?

Sprzegło AJM nie przeniesie wiecej jak 180KM to seryjne, jest identyczne jak AFN/AVG na 228z. Załozy seryjne AWX, to ogarnie z 210KM i to tyle... wzmocni kevlarem to bedzie mozna startować po 230-240KM na małym sprzegle, ale wtedy dwumas długo nie pociągnie. Wiec robiąc zestaw na awx i wzmacniając go kevlarem dla 200-220KM ma sprawne mocne sprzegło na wiecej niż 50tys.

Ale suma sumarum dalej uwazam że najlepiej wsadzić 6ke i BRD zestaw na te moce(450nm na spokojnie bez kevlarów) w budzie B5.

 

Opublikowano

Zestawy jednomasowe sprawdzą sie na 250KM też z tarczą kevlarową, teraz mają jakąś nowość okładziny węglowe, niewiem jak to sie ma wzgledem kevlarów.

Minusem kevlaru jest poszarpywanie, dość sporo mozna o tym poczytać w mocnych TDI. U mnie jedynka była tragiczna, uczucie jakby tarcza była smołą posmarowana, na wyzszych biega było już ok, ale znowu mając kevlar na dwumasie z awxem nie miałem tego uczucia, no ale wiele mniejsza moc.

Albo zainwestować, mity krążą ze do 550nm dają rade

https://www.sachsperformance.com/pl/zestaw-sprzegla/sachs-sprzeglo-sportowe/audi-a4-b5/1-9-tdi-quattro-81kw

Opublikowano (edytowane)

Kowi, tutaj chodzi o moment obrotowy a nie o jakies smieszne 200kM

nie ma sessu wywalania kasy na jakiegos grata

zapytaj sie McGivera ile robia na seryjnym sprzegle od AWXa

Edytowane przez Dev
Opublikowano

Przecież Ci napisałem ile sie robi, nie siedze w tym od roku, tarcza od AJM obita kevlarem na ori dwumiasie przeniesie też 200KM, a seryjna zapomnij. Sprzegło AWX w B5 miałem jako jeden z pierwszych(ale nie pierwszy) i uwazam to za najlepsze rozwiązanie na 200+ z dwumasem pod 5B. Ale prawda jest też taka, że kilka osób idąc tą drogą rozczarowało sie bo sprzegło nie dało rady. U mnie było 420NM, gdzie 400 miałem juz przy 2tys, zrobiło ponad 50tys, przezyło dwa silniki, które szybciej sie skończyły jak to sprzęgło ?

Teraz mam takiego potworka, rzekłbym że pierwszy w PL w 1,9TDI, bo nie spotkałem sie wczesniej nawet w opisach modzonych aut z takim rozwiazaniem w tym silniku

48357808_1930341783709946_90238131288397

Opublikowano (edytowane)

Kowi, mocno sie zagalopowałeś...

tutaj piszemy o zwykłym AJMie z plusem a nie mocno zmodzonym tdi na PDkach

Koledze wystarczy zwykłe sprzęgło od AWXa i na tym ten temat powinien być już zakonczony

Edytowane przez Dev
Opublikowano

To sie okaże, bo jak bedzie 220KM ten plus to sie nie sprawdzi

Miałem takie, przenosiło ~210/420 4 lata temu

DSC04427_zpsnzhaebtq.jpg

Opublikowano

i nic sie zagalopowałem, wiem doskonale o czym pisze :) AWX do 200 wskazany, powyzej na chwile, wiec lepiej go wzmocnić

Opublikowano

Kowi, masz obsesję, po co w tym AJMie 200 koni czy wiecej, zaraz wał albo korby polecą

chce niech zakłada serię AWXa, jak chce niech dorzuci kewlar i wzmocni docisk

na jego miejscu dałbym seryjne sprzęgło z AWXa bo spokojnie wytrzyma a róznice w kasie przeznaczył na inne mody

jeżeli mówimy o wiekszych mocach to juz musi dac słup minimum z AWXa, ASZta ARLa lub innego BPXa i wtedy bedzie czaszkował ze sprzęgłem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...