chicel Opublikowano 11 Stycznia 2019 Opublikowano 11 Stycznia 2019 Witam postaram się opisać moj problem najbardziej zrozumiale jak tylko potrafię otóż ostatnio jadąc po trasie po przejechaniu 30 km około (niezależnie od prędkości ale odczuwalne od 80 wzwyż) w pewnym momencie auto wpadło w takie wibracje ze myślałem ze coś może z kołami jest nie tak zatrzymałem się sprawdziłem wszystko ok. Wróciłem do domu jakoś- ale autem tak telepotało jakby koła wogole wyważone nie były lecz nie może to być nic z kołami ani zawieszeniem ponieważ; następnego dnia jeżdżąc wkoło komina było ok mogę jezdzic z jaka chce prędkością wszystko jest ok żadnych wibracji itp. dzis wjechałem na trasę i po przejechaniu dystansu około 60 km znów to samo przy przyspieszaniu zaczęły się nasilać wibracje po odjęciu gazu ustawały po chwili juz mimo nie naciskania gazu wibracje również były, nawet zrzucenie na „luz” nic nie pomagało przy 100km/h wibracje są tak mocne że aż strach jechać bo jest wrażenie jakby miała zaraz ośka pęknąć albo coś nie wiem czy coś ze skrzynią się dzieje czy co nie mam pomysłu, jechałem dziś z taka wibracja do najbliższego ronda przy rondzie zgasiłem silnik - zapaliłem i już wszystko ok może sterownik wariuje ? Albo gdzieś łapie wodę do dolotu ? Bo dziwny zbieg okoliczności obydwa przypadki odczuwalne w deszczowy dzień szczerze mówiąc jeszcze nie jechałem ostatnio bez deszczu po trasie bo jak wiadomo teraz z taka korzystna pogoda ciężko ale wracając do tematu auto posiada instalacje lpg podczas wibracji przełączenie LPG/Benzyna nic nie daje raczej instalacja nie jest niczemu winna. Nie wiem od czego zacząć szukanie przyczyny ? Pomóżcie bo szału idzie dostać z tymi niemieckimi szrotami.... pozdrawiam i z góry dziękuje
sitar Opublikowano 11 Stycznia 2019 Opublikowano 11 Stycznia 2019 (edytowane) Czy zauwazyles ze np auto oslablo? Moze jest przebicie gdzieś na cewkach i chodzi na 3 gary? Pasowało by podpiąć kompa.jesli z mocą ok i wibracje są odczuwalne od pewnej prędkości to być może Koła są do wyważenia. Jak skrzywilem stalówke to od 100 mało się fura nie rozleciala Edytowane 11 Stycznia 2019 przez sitar
piti82 Opublikowano 12 Stycznia 2019 Opublikowano 12 Stycznia 2019 Witam! Miałem podobny przypadek, z tym że jadąc np 100km/h i wrzucając na luz wibracje ustawały. Problemem okazało się koło dwumasowe, które z tego co wiem posiada każde b6/b7. Objawy były jeszcze takie, że podczas powrotu z trasy na której pojawiły się wibracje stojąc na parkingu i dodając gazu cała buda drgała. Po przyjściu do auta następnego dnia problemu nie było i znów spokój czasem na tydzień, czasem miesiąc, a czasem 1 dzień.
chicel Opublikowano 12 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2019 3 godziny temu, piti82 napisał: Witam! Miałem podobny przypadek, z tym że jadąc np 100km/h i wrzucając na luz wibracje ustawały. Problemem okazało się koło dwumasowe, które z tego co wiem posiada każde b6/b7. Objawy były jeszcze takie, że podczas powrotu z trasy na której pojawiły się wibracje stojąc na parkingu i dodając gazu cała buda drgała. Po przyjściu do auta następnego dnia problemu nie było i znów spokój czasem na tydzień, czasem miesiąc, a czasem 1 dzień. Witam nawet mnie nie załamuj ale myśle że koło dwumasowe chyba się odzywa nawet na zimnym silniku jakieś stuki wibracje przy odpalaniu gaszenie itp a ja to mam tylko na trasach po przejechaniu jakiegoś dystansu... co do wyważenia kół to tak są wyważone proste itp itd nikt się do tego nie przyczepi, zapłon raczej tez nie wypada bo od razu mrugał by check engine świece tez były wymieniane jakieś 40 tys temu wiec raczej te elementy chyba pracują prawidłowo nie mogę się dostać polskim vagiem i vcds tym moim tanim kablem do silnika bo w inne sekcje wchodzi tylko z silnikiem się łączy i od razu rozłącza nie zdążę odczytać Błędów nawet a są a czujnik położenia walka rozrządu może takie jaja powodować ? Chociaz miałem wymieniany 100tys km temu
piti82 Opublikowano 13 Stycznia 2019 Opublikowano 13 Stycznia 2019 No ja też byłem załamany tym bardziej, że okazało się że dwumas do mojej benzyny był droższy niż do tdi:( i wymieniłam nie mając 100% pewności, ale od 45tkm spokój. Aha i u mnie było jeszcze tak, że np zmieniając bieg z 2 na 3 nagle pojawiały się wibracje i tak jak piszesz u siebie tak silne że przy 130 miałem wrażenie że rozpadnie się buda.
chicel Opublikowano 13 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2019 Udało mi się podłączyć za pomocą smartfona ze sterownikiem auta i brak błędów dotyczących tej usterki ręce opadają teraz zrobiłem koło komina 100km prawie i nic się nie dzieje.
piti82 Opublikowano 14 Stycznia 2019 Opublikowano 14 Stycznia 2019 2 godziny temu, chicel napisał: Udało mi się podłączyć za pomocą smartfona ze sterownikiem auta i brak błędów dotyczących tej usterki ręce opadają teraz zrobiłem koło komina 100km prawie i nic się nie dzieje. Ja jak łącze się telefonem tm też nie wszystko mi wykrywa, tylko błędy które są aktualnie, tych z pamięci nie widzi. Ale przy moich problemach które Ci opisałem na kompie też było czysto. Zrób tak: jak pojawią Ci się wibracje to zatrzymaj się i przegazuj auto na luzie. Jeśli wtedy też będą wibracje, a nie będzie ich np po ponownym odpaleniu lub na drugi dzień to wtedy szykowałbym się na 2mas:( Pozdrawiam
the_naturat_com Opublikowano 14 Stycznia 2019 Opublikowano 14 Stycznia 2019 U mnie też szykuje się dwumasa do wymiany. Zaboli, ale cóż. Wymienić trzeba..
chicel Opublikowano 14 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2019 Dzisiaj ruszając słyszałem jakieś stukani e podobne do tego gdy np mamy jakiś kamień wbity w oponę bądź śrubę lub gwoździa postanowiłem zdjąć koła i zobaczyc co tam słychać w zawieszeniu co prawda przeguby zewnętrzne wymieniałem 40kkm temu i prawy wewnętrzny lecz wydaje mi się ruszając połośką że wewnętrzne przeguby mają właśnie jakiś taki luz ale większy luz jest na flanszy skrzyni czy jest taki luz dopuszczalny ? Raczej przeguby zewnętrzne spoko bo nie czuć za bardzo luzu napewno mniejszy niż wewnętrzny.
chicel Opublikowano 14 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2019 Dzisiaj ruszając słyszałem jakieś stukani e podobne do tego gdy np mamy jakiś kamień wbity w oponę bądź śrubę lub gwoździa postanowiłem zdjąć koła i zobaczyc co tam słychać w zawieszeniu co prawda przeguby zewnętrzne wymieniałem 40kkm temu i prawy wewnętrzny lecz wydaje mi się ruszając połośką że wewnętrzne przeguby mają właśnie jakiś taki luz ale większy luz jest na flanszy skrzyni czy jest taki luz dopuszczalny ? Raczej przeguby zewnętrzne spoko bo nie czuć za bardzo luzu napewno mniejszy niż wewnętrzny.
chicel Opublikowano 14 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2019 A tak poza tematem to zestaw ATE PD + ceramic po 50 tysiącach stracił już nacięcia z przodu czyli koniec tarcz ? Myślałem ze to dłużej wytrzyma na boschu zrobiłem 80kkm a polowe tańszy zestaw..... P.S mam pęknięta szybę w rogu tam gdzie naklejka (przód) czy jak pojadę na stacje diagnostyczna to zatrzymają mi dowód lub coś ? Bo chciałbym sobie zawieszenie podjechać sprawdzić.
chicel Opublikowano 17 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2019 Byłem na diagnostyce zawieszenia i nic nie wykazało diagnosta stwierdził że to nie może być dwumasa. Zawieszenie słychać że stuka z ciekawości odkręciłem przegub przy skrzyni ten najbardziej wydający się z największym luzem no i jest tam wszystko w porządku jedyne co to ta uszczelka się poszarpała i wpadła do środka ale wyjąłem ją raczej całą. A czy jestem w stanie mając kanał wymienić sobie zestaw sprzęgła w domu sam ? Ile czasu to zajmuje ? Jest tyle filmików pokazujący na YT że szok
greg2505 Opublikowano 18 Stycznia 2019 Opublikowano 18 Stycznia 2019 Ja sam wymieniałem skrzynię z kanału , tak że spokojnie powinieneś sobie poradzić , trochę rozkręcania i najlepiej druga osoba do wyjęcia i włożenia skrzyni, robiłem to pierwszy raz i zajeło mi to ok 4 godz, nie jest to jakoś mocno skomplikowane , jak będziesz robił to zwróć uwagę na uszczelniacz przy silniku czy jest ok
chicel Opublikowano 31 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2019 W dniu 14.01.2019 o 02:32, the_naturat_com napisał: U mnie też szykuje się dwumasa do wymiany. Zaboli, ale cóż. Wymienić trzeba.. A jakie masz objawy ?
chicel Opublikowano 20 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2019 Sprawa rozwiązana, przyczyną okazała się uszczelka w przegubie wewnętrznym- nie wiadomo w jaki sposób się rozsypała i zwinęła w kulkę i latała sobie w przegubie wyjąłem to i jest ok już 2 miesiąc tak jeżdżę bez
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się