Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak 90 stopni na zegarach, błędna temperatura silnika (nie pomogła wymiana czujników i termostatu)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Od początku roku kalendarzowego mam problem z temperaturą pokazywaną na zegarach w audi a4 b6 1.8t (bfb). Pewnego dnia zauważyłem, że temperatura silnika oscyluje w granicach 80stopni. W poprzednich autach z silnikami 1.9 tdi (afn i ahu) pomogła wymiana termostatu, wiec tutaj też postanowiłem wymienić termostat. Termostat wymieniłem na oryginalny. Problem nie zniknął, wymieniłem czujnik temperatury dolny przy chłodnicy i górny przy grodzi.

 

Problem nie zniknął po wymianie tych trzech rzeczy. Dodam, że popodmieniałem już dwa komplety czujników i dalej to samo. Oddałem na dwa tygodnie auto do mechanika, który miał mi to zrobić natomiast podpiął komputer, zobaczył, że na kompie jest 90stopi i powiedział, że to zegary. Co o tym sądzicie? Dużo roboty jest przy zmianie zegarów? Dodam, że jak stoje w korku to samochód osiąga 90 stopni...

 

Błędy jakie wychodzą na komputerze:

00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)
            41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

18080- Coolant Fan Control 1: Open or Short to Ground

             P1672 - 004 - No Singnal/Communication

 

Macie jakieś namiary do speca, który sprawdzi mi to? Kraków/Olkusz lub okolice. Podpowiedzcie przy okazji, które grupy w których modułach sprawdzić jeśli chodzi o temperaturę?

 

Pomożecie? Auto jest mi często potrzebne na trasy a nie chcę czegoś uszkodzić, jeśli faktycznie coś nie tak jest z temperaturą. Obdzwoniłem, już z 10mechaników i żaden się nie podejmie roboty, natomiast elektromechanicy w okolicy mają terminy dopiero za 3/4 tygodnie na połowe koniec lutego...

 

Opublikowano

To są błędy z klimatronika. Zeby mieć pewność powinieneś sprawdzić błędy w ECU oraz wskazania z czujnika. Najważniejszy jest czujnik zielony czteropinowy.

Przeprowadź też test zegarów, będzie wiadomo czy ze wskaźnikiem jest problem.

Opublikowano

W tym wątku ludzie mieli takie błędy :

 

 

 

Opublikowano

Dzięki bobikos i Brochit za szybkie odpowiedzi.

 

bobikos czujniki wymienione (czteropinowy górny i dolny dwu pinowy), przypomnij mi w których grupach na vag się to sprawdzało i jakie mogę być różnice we wskazaniach jednego i drugiego czujnika?

 

Jak tylko odbiorę auto od mechanika u którego stało prawie dwa tygodnie to zrobię test zegarów (patrzyłem na yt i jest tam trochę filmów jak to zrobić). Choć przypuszczam, że zegary są ok, bo w korku temperatura trzyma się 90 stopni ?

 

Co do bezpiecznika numer 4 to który to będzie? Macie jakiś schemat bezpieczników? W sumie sprawdzałem 2 tygodnie temu bezpieczniki ibyły ok, ale mogłem też coś przeoczyć...

 

 

Opublikowano (edytowane)

Sprawdz temp. w engine, kanał 001, druga sprawa zdejmij podszybie i odkręć plastikową puszkę z ecu, sprawdź przekaźniki obok ecu czy nie stoją w wodzie lub nie są zawilgotniałe.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18068/P1660/005728

Edytowane przez Łukasz13
Opublikowano
3 minuty temu, Łukasz13 napisał:

Sprawdz temp. w engine, kanał 001, druga sprawa zdejmij podszybie i odkręć plastikową puszkę z ecu, sprawdź przekaźniki obok ecu czy nie stoją w wodzie lub nie są zawilgotniałe.

Miałem w lecie problem po burzy, że zalało mi przekaźniki, jeden wymieniłem reszte wysuszyłem i było ok (po zalaniu wentylatory chodizły cały czas). Po zamonotowaniu dodatkowo zasylikowałem i nie było z tym problemu.

 

Co do sprawdzenia na vag to jedno z dwóch miejc dosprawdzenia to Engine 001 i tam pokaże się temperaura. Z tego co wiem trzeba porównać z którąś grupą z modułu (instrument)?

Opublikowano

Przed chwilą zrobiłem test zegarów na VAG. Zegary OK, wskazówki działają w całym zakresie.

 

Macie jakieś pomysły albo jakiegoś speca od Audi/VW ? Lub kamatego mechanika/elekromechanika w Krakowie/Olkuszu lub okolicach?

Opublikowano

Nie test zegarów tylko porównaj temperaturę silnik zegary czy się zgadza engine 001.Tak jak łukasz napisał

Opublikowano (edytowane)

test zegarów wykonalem ze wzgledu na wcześniejsze sygestie bobikos oraz mechanika do którego dałem audi do sprawdzenia. Nie wiem tylko jakim cudem mechanikowi wyszło 90 stopni. Jak nawet odczuwam, że ogrzewanie na full nie jest tak parzące jak wcześniej, silnik po zgaszeniu nie jest tak gorący jak przy 90 stopniach...

 

Co do sprawdzenia tempertaury na Vag w każdej grupie pokazującej temeperaturę, na rozgrzanym silniku mi około 68/71. Na zegarach 70... Jak nic wskazuje na termostat? Tylko, że załozyłem nowy ori... Może to jakĄ kwestia sterowania termostatem?

 

Macie jakieś inne sugestie?

Edytowane przez rafalinsky1906

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...