Jump to content
IGNORED

Wymiana rozrządu w Audi A4 B8 2.0 TDI CNHA


Recommended Posts

Posted (edited)

Witam :)

Panowie, założyłem nowy temat bo nie widzę podobnego "problemu/opisu" w temacie "Wymiana rozrządu 2.0 TDI CR"

A wiec.... oddałem swojemu mechanikowi moje Audi A4 2.0TDI 190KM Q Stronic 2014 z silnikiem CNHA na wymianę rozrządu.

Robię u niego rozrządy od czasu 1.6ADP poprzez 1.9AVF, 2.0CAHA i teraz przyszedł czas na CNHA.

Może komuś pomoże to co opiszę, a przy okazji wywiąże się ciekawa dyskusja :)

Wyszczególnienie części, które są potrzebne (według mojej wiedzy) do wymiany z numerami / cenami (ASO Lellek Gliwice - chyba zawierają rabat 10% ? )

- Zestaw naprawczy rozrządu ASO (pasek rozrządu, napinacz, rolki, śruby)  numer: 04L198119A Cena: 647,10 zł brutto   ( może macie namiar na alle... taniej, jaki producent? Conti? )

- Pompa wody z uszczelką (pompa z elektromagnesem) numer: 04L121011L Cena: 497,27 zł brutto     ( pompa z elektromagnesem, która nasuwa kołnierz na wirnik zmieniając wydajność)

- Obudowa wału z wbudowanym zimeringiem numer: 04L103151A  Cena: 314,91 zł brutto  ( podobno zimeringu nie da się wymienić osobno ? )

I tu zaskoczenie dla mnie, napęd pompy oleju w misce olejowej poprzez mały pasek zębaty:

- Pasek zębaty pompy oleju numer: 04L260849C  Cena:  89,99 zł brutto   ( wymiana paska to zrzucenie miski olejowej, obniżenie belki zawieszenia itd? )

Poza powyższym dojdzie jeszcze (jak już cały przód auta rozebrany to zrobię :)

- Pasek wielorowkowy osprzętu (alternator / klima) numer: 04L260849C  Cena:  89,99 zł brutto  ( tu chyba nie ma co komentować )

- Napinacz w/w paska osprzętu o numerze 04L903315A    Cena: 269,91 zł brutto    

- Olej Liqui Moly 5W-30 + filtr bo stary olej  i tak trzeba spuścić przy ściąganiu miski

- mechanik wspominał jeszcze o jakimś zimeringu z górnego wałka?  ( dopytam i dopiszę )

- Rolka / łożysko alternatora ... (  dopiszę potem numer, cenę bo na to teraz wpadłem, żeby wymienić a coś mi ETKA nie chodzi ) 

Aktualny status wymiany rozrządu:

Ja kompletuje części, mechanik skończy "zwykły" rozrząd w innym Audi A4 (CAHA) i potem bierze się za mój "niezwykły"

I teraz do Was kilka pytań:

1. Ktoś już wymieniał w silniku CNHA i może się podzielić doświadczeniem? jakieś tricki, żeby nie opuszczać zawieszenia?
2. Dobrze myślę, że jak rozpinają cały dół zawiechy to przydała by się zbieżność?
3. Ma ktoś dostęp do jakiejś serwisówki / manuala co tam jeszcze warto wymienić? Sprawdzić?
4. Czy to prawda, że mam świece żarowe z czujnikiem ciśnienia komory spalnia?  ( potwierdzone:  Z czujnikiem jest tylko na 3 cylindrze :)

Temat będę uzupełniał w miarę wymiany mojego rozrządu, jakieś porady piszcie, może komuś się przyda w przyszłości  :)


A tak na koniec moja lużne + / - dotyczące mojego egzemplarza z silnikiem CNHA   (na forum nie widzę za wiele tematów o tym silniku)

Plusy:
+ Quattro radość z jazdy niesamowita :)
+ Stronic na plus, płynnie zmienia biegi
+ 190KM dość dobrze się zwija
- AdBlue na razie działa, nic nie denerwuje (dolewka 10L mniej więcej 2 x w roku)

Minusy:
- spalanie dość duże w porównaniu z CAHA
- bardzo mały bak paliwa (irytuje bardzo)
- wibracje, rezonans spod podwozia (gdzieś na zagranicznym forum piszą o łączniku wydechu i obudowie filtra paliwa pod podłogą - przy okazji rozrządu sprawdzę)

wibracje ustały po wymianie opaski / łącznika wydechu :) także tematu nie ma :)



Pozdrawiam zainteresowanych :)

 

Edited by djtatra
  • Upvote 1
Posted

Co do punktu 4 masz tylko jedna taka świece i to jest jak się nie mylę na 3 cylindrze

Posted

Dzięki za informacje bin85, kodzak33.

Właśnie w pdf od bin85 jest to fajnie opisane, że jest na 3 cylindrze z czujnikiem :)

 

  • 2 weeks later...
Posted
W dniu 24.01.2019 o 02:08, djtatra napisał:

Minusy:
- spalanie dość duże w porównaniu z CAHA
- bardzo mały bak paliwa (irytuje bardzo)
- wibracje, rezonans spod podwozia (gdzieś na zagranicznym forum piszą o łączniku wydechu i obudowie filtra paliwa pod podłogą - przy okazji rozrządu sprawdzę)
 

 

Witam, wiem że nie na temat ale chcę pomóc. Miałem ten irytujący rezonans na podłodze, poprawa uchwytu filtra paliwa nie pomogła, powodem były przewody paliwowe a konkretnie ich plastikowe mocowania. Akurat taki problem miałem ja. Mowa tu o przewodach w okolicach filtra paliwa, znajdują się pod prawą osłoną na podłodze, wystarczy ją zdjąć aby mieć do nich dostęp.

Posted

Diagi dzięki za info, a w sumie to niezły zbieg okoliczności bo wczoraj udało mi się rozwiązać problem :)

Wymieniłem opaskę, łącznik rur wydechowych pod podłogą i rezonansu brak :) ...przy okazji wymieniłem filtra paliwa bo miałem auto na podnośniku więc żal było nie wykorzystać sytuacji :)

Teraz jest cisza, spokój :)

Więcej info o  problemie opaski w linku poniżej - moja opaska nie była taka skorodowana ale używając trochę siły można było ją obracać ?

 

  • 2 months later...
Posted

Temat trochę odkopany ale jestem świeżo po wymianie rozrządu .

Koszt w warsztacie 1700 zł (podobno wyższy ze względu na koszt pompy)   

  • 4 weeks later...
Posted

wikary to i tak dobra cena, ja zrobiłem odrazu wszystkie paski, rolki, napinacze bo jest co rozbierać z przodu  ?

  • 1 year later...
Posted

Witam,

 

w tym silniku CNHA rozrząd wymienia się przy 180kkm czy 210kkm?

Ogólnie szukam informacji na temat tego silnika, ponoć mają bardzo dobrą kulturę pracy, gdzieś nawet przeczytałem że "nie chodzą jak diesel".. Jego bliźniaczą wersją jest 150KM ? Oba są z AdBlue?

Posted

Wymieniałem przy 180 i mechanik mówił,że "czas był na niego".

Posted
8 godzin temu, wikary napisał:

Wymieniałem przy 180 i mechanik mówił,że "czas był na niego".

Również wymieniałem przy 180 tys.,  ale jak rozmawiałem z mechanikiem to powiedział że proponuje wymianę po 180 tys. lub 5 lat, u mnie się to zbiegło w jednym czasie.

Posted (edited)

Witam, a jeśli jest przebieg 155 tys i 5 l lat w tym roku  to wymieniać koniecznie? Czy jeszcze trochę pojeździć? Plan był na przyszły rok z wymianą. 

Edited by Tomafx
  • 1 month later...
Posted
W dniu 2.10.2020 o 00:52, Tomafx napisał:

Witam, a jeśli jest przebieg 155 tys i 5 l lat w tym roku  to wymieniać koniecznie? Czy jeszcze trochę pojeździć? Plan był na przyszły rok z wymianą. 

I jak wymieniasz w tym roku? Pytam ponieważ jestem w podobnym położeniu 162kkm i 5 lat minęło w marcu, plan wymiany był na przyszły rok.

Zacząłem się zastanawiać ponieważ na forum jest temat jak koledze w zeszłym tygodniu strzelił pasek w b9 z tym samym silnikiem CNHA z 2016roku przy niecałych 120kkm... :facepalm:

Posted (edited)

Rozmawiałem że swoim mechanikiem i po analizie będę wymieniał w przyszłym roku marzec, kwiecień. Wymienię i zakładam letnie i robię program - takie plany. 

Koledze pasek pękł to chyba wymienią mu na gwarancji, skoro producent daje 210 tyś 8 chyba 5 lat? 

Edited by Tomafx
Posted

Ja tylko podłącze się i dodam, że u siebie wymieniałem rozrząd przy przebiegu 115 tyś km (4 lata).

Jestem sceptycznie nastawiony na tak długie interwały.

  • 4 years later...
Posted

A orientujecie się może po ilu przejechanych kilometrach należy wymienić kolejny raz rozrząd?

za pierwszym razem wymieniłem na pasek continental, rolki INA i oryginalna pompa wody. I teraz zastanawiam się kiedy należy to znowu wymienić.

silnik CNHA w manualu 2014r.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...