Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Geometria i zły kąt pochylenia koła.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Sprawa jest dość skomplikowana więc postaram się streścić maksymalnie wątek.

Problemem jest (był w moim odczuciu) jedynie kąt pochylania koła lewego.

Autko Audi A4 B8 posiadam ponad rok - prowadzi się w moim odczuciu bardzo dobrze, nie ściąga, nie tnie opon.  Zakupione po delikatnych poprawkach lakierniczych błotników (z Francji)

Na 100% poduchy wszystkie nie ruszone i wszystkie szyby oryginalne.

Pod autem brak oznak napraw.

4 miesiące temu byłem na kontrolnej geometrii - jak w złączniku - mechanik powiedział w (BOSCHu !) że wszystko OK, ewentualnie kąt pochylenia TYLNEGO koła można bardzo delikatnie podregulować - myślę sobie "jest OK".

Ostatnio przy dobiciu lewego koła coś stukało więc kazałem wymienić wahacz, okazało się że coś poszło nie tak, pękło mocowanie przy dokręcaniu i musiałem wymienić lewą zwrotnicę wraz z resztą wahaczy (zakupiłem wraz ze zwrotnicą oryginały, używki w b.dobrym stanie) - stuki ustały całkowicie.

Jadę kontrolnie na zbieżność (inny zakład mniej zaawansowany) gość mówi "jest delikatnie pochylone lewe przednie koło" na -1,1 a prawe na -0,1 - nie reguluje się więc może zostać. Ale drażę temat i myślę sobie - każę przesunąć sanki i wyrównać pochylenie. 

Jeszcze nie zleciłem, ale czytam dalej internet - patrzę na poprzedni pomiar i stwierdzam, że może coś więcej jest nie tak:

- kąt "pochylenia koła" w lewym kole ładnie wyrównuje się z "kątem sw. zw." i ogólnie na "sumarycznym kącie 20stopni" jest prawie idealnie (kompensacja)

- natomiast co ciekawe prawe koło choć "kąt pochylenia koła" jest praktycznie OK to "kąt sw. zw." wynosi AŻ +4 stopnie i nie kompensuje się w "kącie sumarycznym 20stopni"

- kąty wyprzedzenia zwrotnicy prawidłowe.

 

Nie znam się zbytnio, analizuję jedynie wiedzę opisaną w necie - czy takie fakty powinny mnie niepokoić ?

Gdzie szukać problemu ? (prawe, lewe koło ???)

(wymyśliłem sobie, że prawa zwrotnica może być krzywa i ktoś wcześniej równał sankami aby było OK)

Co ciekawe - podkreślam, że przesiadłem się z BMW i Audi prowadzi się bardzo poprawnie.

Dodam, że pierwszy pomiar wykonany na kołach 19", a ostatni na 17" (stąd może odchyłki w pomiarach KPK lewego obecnie 1,1, poprzednio 1,32)

 

aaa1.jpg

Edytowane przez maciek2000
Opublikowano

Jak przeglądam różne inne wyniki pomiarów geometrii z A4, A5 i A6 ty wychodzi na to, że PSZ w wielowahaczu zawsze jest zbliżony do 4 stopni - więc jednak szukać przy lewym kole ? ?

A może za dużo kombinuje ?

Proszę o pomoc.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...