Jump to content
IGNORED

[B6 AVF] Problem z napinaczem?


Recommended Posts

Posted (edited)

Witam mam problem z piszczeniem. 

Piszczenie pojawia się jak dodaje gazu lub hamuje silnikiem po wciśnięciu sprzęgła przestaje 

Miałem w listopadzie wymieniane sprzęgło alternatora i pasek bo piszczalo niemilosiernie i wszystko było ok. Teraz nie wiem czy napinacz paska osprzętu nie dostało po tyłku przez te sprzegielko bo zaczęło znowu piszczeć. Dodam filmik i zdjęcie jak wygląda mój napinacz wydaje mi się że opiera się o obudowę rozrządu

Dodam że mam napinacz hydrauliczny 

 

IMG_20190124_173933.jpg

Edited by rysiu2006
Posted (edited)

ten napinacz już chyba trochę wiosen ma, dawno temu był wymieniany ,załóż klucz na napinacz i kilka razy nim poruszaj  ,u mnie popiskiwał w niedługim czasie po wymianie ,poruszałem nim i przestał,lubi popiskiwać w miejscu gdzie idzie ta długa śruba

Edited by greg2505
Posted

Napinacz był wymieniany w 2016roku jak dobrze pamiętam chodzi ci o tą długa śrubę co jest mocowany napinacz? 

Posted

tak na tej śrubie lubi popiskiwać ,ale ty kręć tą co widać na foto klucz 17mm lub 18mm nie pamiętam

 

 

Posted

Tak o psikalem i ruszalem napinaczem i nic ale wydaje mi się że to jednak rolka napinacza do wglądu dodam filmik

Ewentualnie dam radę go wymienić bez zdejmowana/odsuwania przodu? 

Posted

Nie trzeba zdejmować przodu 

Posted

Ale trzeba odkręcić wiskoze jakiś klucz potrzebny czy jakiś patent? 

Posted

wisko trzeba wyjąć, w kole pasowym wiska są otwory , ja trzymałem kluczem do diaksa, a z drugiej strony jest imbus ,trzymając koło odkręcasz imbus, nie pamiętam jaki rozmiar ,chyba 8, wyedy masz dobry dostęp do napinacza

Posted

W tym napinaczu rozpada sie taka gumowa tuleja i sie wygina jak banan. Popatrz na niego z góry i jak rolka będzie w innej płaszczyznie niż koło pasowe i rolka alternatora- napinacz na śmietnik. Tak jak kolega pisał da sie go wyjac bez zdejmowania przodu. 30min roboty (jeżeli uda ci sie wyjac wisko )

Posted

No właśnie najgorzej te wisko bo słyszałem że sobą zazwyczaj zapieczona 

Posted

U mnie rozwlił się tłumik drgań , tzn otwory się wyrobiły i duże luzy miał

Posted
Teraz, rysiu2006 napisał:

No właśnie najgorzej te wisko bo słyszałem że sobą zazwyczaj zapieczona 

U mnie poszła bez problemu

Posted

Tak wygiętym kluczem trzymasz koło , jeden bolec wchodzi w otwór , wygięta część zapiera się o koło i wtedy odkręcasz śrubę

1548446368243637825682.jpg

Posted
1 minutę temu, greg2505 napisał:

Tak wygiętym kluczem trzymasz koło , jeden bolec wchodzi w otwór , wygięta część zapiera się o koło i wtedy odkręcasz śrubę

1548446368243637825682.jpg

ok dzięki za podpowiedzi jaki najlepszy napinacz zamowić INA? czy sa jeszcze inne?

Posted

Ja brałem ina , sprawdź jeszcze bo w niektórych autach jest otwór do blokowania tego koła , wtedy wkładasz jakiś pręt i zablokowane , u mnie niestety nie ma i trzeba kombinować

Posted (edited)
W dniu 24.01.2019 o 18:12, rysiu2006 napisał:

Witam mam problem z piszczeniem. 

Piszczenie pojawia się jak dodaje gazu lub hamuje silnikiem po wciśnięciu sprzęgła przestaje 

Miałem w listopadzie wymieniane sprzęgło alternatora i pasek bo piszczalo niemilosiernie i wszystko było ok. Teraz nie wiem czy napinacz paska osprzętu nie dostało po tyłku przez te sprzegielko bo zaczęło znowu piszczeć. Dodam filmik i zdjęcie jak wygląda mój napinacz wydaje mi się że opiera się o obudowę rozrządu

Dodam że mam napinacz hydrauliczny 

Nie wiem czy nie mam fatamorgany , ale wydaje mi się że w miejscu zaznaczonym na niebiesko w osłonie jest dziura wypiłowana przez pasek rozrządu ?  :kox:

Możesz to sprawdzić ?

IMG_20190124_173933.jpg.ac2055327541ed9b10473bb3070ec59d.jpg

Może to tam piszczy .

Miało by wtedy logiczne wytłumaczenie dla czego przestaje piszczeć przy wciśnięciu sprzęgła albo hamowania silnikiem ....

Edited by piotrsob1
Posted
3 minuty temu, piotrsob1 napisał:

Nie wiem czy nie mam fatamorgany , ale wydaje mi się że w miejscu zaznaczonym na niebiesko w osłonie jest dziura wypiłowana przez pasek rozrządu ?  :kox:

Możesz to sprawdzić ?

IMG_20190124_173933.jpg.ac2055327541ed9b10473bb3070ec59d.jpg

Może to tam piszczy .

Miało by wtedy logiczne wytłumaczenie dla czego przestaje piszczeć przy wciśnięciu sprzęgła albo hamowania silnikiem ....

Tylko jak wcisne sprzęgło to przestaje a jak hamuje silnikiem to też piszczy 

Posted

No dobra , wał korbowy może mieć trochę luzu osiowego i się przemieszcza w bloku w tę i z powrotem, powodując że pasek rozrządu też się przemieszcza po kołach rozrządu :P

Kluczowe jest byś sprawdził czy to faktycznie dziura i czy nie zrobił jej pasek rozrządu :whistling::naughty:

Posted

Ok sprawdzę dzięki za info

Posted

Sprawdzałem i nie wydaje mi się żeby to pasek rozrządu zrobił jest od tego ok 1cm oddalony dodam zdjęcie ale nie jest tak bardzo widoczne

IMG_20190126_141745.jpg

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...