rysiu2006 Posted January 24, 2019 Posted January 24, 2019 (edited) Witam mam problem z piszczeniem. Piszczenie pojawia się jak dodaje gazu lub hamuje silnikiem po wciśnięciu sprzęgła przestaje Miałem w listopadzie wymieniane sprzęgło alternatora i pasek bo piszczalo niemilosiernie i wszystko było ok. Teraz nie wiem czy napinacz paska osprzętu nie dostało po tyłku przez te sprzegielko bo zaczęło znowu piszczeć. Dodam filmik i zdjęcie jak wygląda mój napinacz wydaje mi się że opiera się o obudowę rozrządu Dodam że mam napinacz hydrauliczny VID_20190123_170550.mp4 Edited January 24, 2019 by rysiu2006
greg2505 Posted January 24, 2019 Posted January 24, 2019 (edited) ten napinacz już chyba trochę wiosen ma, dawno temu był wymieniany ,załóż klucz na napinacz i kilka razy nim poruszaj ,u mnie popiskiwał w niedługim czasie po wymianie ,poruszałem nim i przestał,lubi popiskiwać w miejscu gdzie idzie ta długa śruba Edited January 24, 2019 by greg2505
rysiu2006 Posted January 24, 2019 Author Posted January 24, 2019 Napinacz był wymieniany w 2016roku jak dobrze pamiętam chodzi ci o tą długa śrubę co jest mocowany napinacz?
greg2505 Posted January 24, 2019 Posted January 24, 2019 tak na tej śrubie lubi popiskiwać ,ale ty kręć tą co widać na foto klucz 17mm lub 18mm nie pamiętam
rysiu2006 Posted January 25, 2019 Author Posted January 25, 2019 Tak o psikalem i ruszalem napinaczem i nic ale wydaje mi się że to jednak rolka napinacza do wglądu dodam filmik Ewentualnie dam radę go wymienić bez zdejmowana/odsuwania przodu? VID_20190125_160340.mp4
rysiu2006 Posted January 25, 2019 Author Posted January 25, 2019 Ale trzeba odkręcić wiskoze jakiś klucz potrzebny czy jakiś patent?
greg2505 Posted January 25, 2019 Posted January 25, 2019 wisko trzeba wyjąć, w kole pasowym wiska są otwory , ja trzymałem kluczem do diaksa, a z drugiej strony jest imbus ,trzymając koło odkręcasz imbus, nie pamiętam jaki rozmiar ,chyba 8, wyedy masz dobry dostęp do napinacza
misiek95 Posted January 25, 2019 Posted January 25, 2019 W tym napinaczu rozpada sie taka gumowa tuleja i sie wygina jak banan. Popatrz na niego z góry i jak rolka będzie w innej płaszczyznie niż koło pasowe i rolka alternatora- napinacz na śmietnik. Tak jak kolega pisał da sie go wyjac bez zdejmowania przodu. 30min roboty (jeżeli uda ci sie wyjac wisko )
rysiu2006 Posted January 25, 2019 Author Posted January 25, 2019 No właśnie najgorzej te wisko bo słyszałem że sobą zazwyczaj zapieczona
greg2505 Posted January 25, 2019 Posted January 25, 2019 U mnie rozwlił się tłumik drgań , tzn otwory się wyrobiły i duże luzy miał
greg2505 Posted January 25, 2019 Posted January 25, 2019 Teraz, rysiu2006 napisał: No właśnie najgorzej te wisko bo słyszałem że sobą zazwyczaj zapieczona U mnie poszła bez problemu
greg2505 Posted January 25, 2019 Posted January 25, 2019 Tak wygiętym kluczem trzymasz koło , jeden bolec wchodzi w otwór , wygięta część zapiera się o koło i wtedy odkręcasz śrubę
rysiu2006 Posted January 25, 2019 Author Posted January 25, 2019 1 minutę temu, greg2505 napisał: Tak wygiętym kluczem trzymasz koło , jeden bolec wchodzi w otwór , wygięta część zapiera się o koło i wtedy odkręcasz śrubę ok dzięki za podpowiedzi jaki najlepszy napinacz zamowić INA? czy sa jeszcze inne?
greg2505 Posted January 25, 2019 Posted January 25, 2019 Ja brałem ina , sprawdź jeszcze bo w niektórych autach jest otwór do blokowania tego koła , wtedy wkładasz jakiś pręt i zablokowane , u mnie niestety nie ma i trzeba kombinować
piotrsob1 Posted January 25, 2019 Posted January 25, 2019 (edited) W dniu 24.01.2019 o 18:12, rysiu2006 napisał: Witam mam problem z piszczeniem. Piszczenie pojawia się jak dodaje gazu lub hamuje silnikiem po wciśnięciu sprzęgła przestaje Miałem w listopadzie wymieniane sprzęgło alternatora i pasek bo piszczalo niemilosiernie i wszystko było ok. Teraz nie wiem czy napinacz paska osprzętu nie dostało po tyłku przez te sprzegielko bo zaczęło znowu piszczeć. Dodam filmik i zdjęcie jak wygląda mój napinacz wydaje mi się że opiera się o obudowę rozrządu Dodam że mam napinacz hydrauliczny Nie wiem czy nie mam fatamorgany , ale wydaje mi się że w miejscu zaznaczonym na niebiesko w osłonie jest dziura wypiłowana przez pasek rozrządu ? Możesz to sprawdzić ? Może to tam piszczy . Miało by wtedy logiczne wytłumaczenie dla czego przestaje piszczeć przy wciśnięciu sprzęgła albo hamowania silnikiem .... Edited January 25, 2019 by piotrsob1
rysiu2006 Posted January 25, 2019 Author Posted January 25, 2019 3 minuty temu, piotrsob1 napisał: Nie wiem czy nie mam fatamorgany , ale wydaje mi się że w miejscu zaznaczonym na niebiesko w osłonie jest dziura wypiłowana przez pasek rozrządu ? Możesz to sprawdzić ? Może to tam piszczy . Miało by wtedy logiczne wytłumaczenie dla czego przestaje piszczeć przy wciśnięciu sprzęgła albo hamowania silnikiem .... Tylko jak wcisne sprzęgło to przestaje a jak hamuje silnikiem to też piszczy
piotrsob1 Posted January 25, 2019 Posted January 25, 2019 No dobra , wał korbowy może mieć trochę luzu osiowego i się przemieszcza w bloku w tę i z powrotem, powodując że pasek rozrządu też się przemieszcza po kołach rozrządu Kluczowe jest byś sprawdził czy to faktycznie dziura i czy nie zrobił jej pasek rozrządu
rysiu2006 Posted January 26, 2019 Author Posted January 26, 2019 Sprawdzałem i nie wydaje mi się żeby to pasek rozrządu zrobił jest od tego ok 1cm oddalony dodam zdjęcie ale nie jest tak bardzo widoczne
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now