Flyer Posted March 3, 2009 Posted March 3, 2009 Na lato bede mial najprawdopodobniej 235/35/19 ET48. Zawias 1BV. W zime jezdze na 225/50/17 ET45 i po zalozeniu dystansow 15mm przod i 17mm tyl - przod tarł mi przy wchodzeniu w łuki... Kto wie jaki bedzie odpowiedni dystans do 19" ? Bo ET jest zbyt duze...
Flyer Posted March 3, 2009 Author Posted March 3, 2009 17" chyba 7,5", a 19" 8,5" Zastanawiam sie nad dystansami 10mm pod 19"... ale zalezy mi zeby auto fajnie wygladalo + bylo praktyczne [nic nie moze trzec].
Yelo Posted March 3, 2009 Posted March 3, 2009 Jeżeli cała felga chowa Ci się pod oponą i szerkości opon są dokładnie podane (a z tym różnie bywa), to koło schowa się bardziej o 8mm i wyjdzie o 2. Wtety takie same dystanse to będzie 23 i 25mm. wtedy wypchniesz koło dokładnie o 1cm. Dużo masz na zimówkach miejsca od zewnątrz do błotnika?[br]Dopisany: 03 Marzec 2009, 10:58_________________________________________________Przód tarł Ci od wewnątrz, czy od zewnątrz [br]Dopisany: 03 Marzec 2009, 10:59_________________________________________________Coś za dużo mi wyszło, pewnie tarło od zewnątrz a bez dystansów jest ok, źle zrozumiełem przeliczam na nowo [br]Dopisany: 03 Marzec 2009, 11:03_________________________________________________Obawiam się, że przy 10mm może też przycierać, będzie opona schowana o 3mm tylko bardziej. Sam najlepiej wiesz jak to wyglądało. Myślę, że bezpieczniej wybrać 7-8mm.
Flyer Posted March 3, 2009 Author Posted March 3, 2009 Jak zalozylem te dystanse do 17", to na postoju nic nie tarło, ale przy skrecie odleglosc miedzy opona a blotnikiem byla bardzo mala... Podczas jazdy - jak tarło - nie mam pojecia... slyszalem tylko "strzelanie"... Wyglad za to byl
Yelo Posted March 3, 2009 Posted March 3, 2009 Przycierało na zakręcie, jak była dziura?[br]Dopisany: 03 Marzec 2009, 11:23_________________________________________________Dobra, ja się zwiajam, podsumuję, co wyliczyłem (Excel rlz ) 10mm - wygląd będzie , pytanie czy nie przytrzesz na dziurze na zakręcie. 7mm - wygląd będzie tyż , a będzie bezpiecznie.
malik Posted March 3, 2009 Posted March 3, 2009 Poczekaj i zrób pomiar z natury. Czyli jak już założysz nowe koła to zmierz suwniarką dystans do nadkola zostawiając 2-3 mm zapasu. U mnie 15mm z przodu i 17mm z tyłu było idealne dla kół 225/40/18 ET 45. Możliwe, że przy nowych kołach takie dystanse będą OK.
Flyer Posted March 3, 2009 Author Posted March 3, 2009 Przycierało na zakręcie, jak była dziura? Jak zawias pracowal, to przycieralo... przy jezdzie na wprost nie tarło nic. Pozniej przejechalem ten sam zakret w odwrotnym kierunku i nic nie tarło
Yelo Posted March 3, 2009 Posted March 3, 2009 Przycierało na zakręcie, jak była dziura? Jak zawias pracowal, to przycieralo... przy jezdzie na wprost nie tarło nic. Pozniej przejechalem ten sam zakret w odwrotnym kierunku i nic nie tarło Czyli tarło na zewnątrz, 10mm powinno być ok
Flyer Posted March 27, 2009 Author Posted March 27, 2009 Dobra. Lada dzien przyjada do mnie w koncu [kupione w grudniu] nowe fele - 19" RS4 B7 w ciemnym graficie Planuje dystans 10-12mm [maja ET48, wiec przy dystansie zmniejszy sie do 36-38, co bedzie chyba optymalnym rozwiazaniem]. Czy szerokosc opony ma w tym momencie jakies znaczenie? [felga 8,5"] Rozwazam 235/35 lub 245/35. Z uwagi na komfort wolalbym 245, ale sam nie wiem, czy warto walczyc o troche wiecej komfortu, czy jednak zalozyc wezszy kapec i jednoczesnie mniej zmulic auto. Ktos ma jakies podobne doswiadczenia z 19" w B6?[br]Dopisany: 19 Marzec 2009, 19:39_________________________________________________ Odgrzeje temat, bo mam caly czas dylemat w sprawie opon. Jezdzil moze ktos na 225/40/18 i na 235/35/19 ? Jesli tak - to jak duza jest roznica w komforcie? Caly czas mam zgryz, czy zakladac szersze opony tj. 245/35/19.
Yelo Posted March 27, 2009 Posted March 27, 2009 Nie polecam 225/40 na 8,5j felgę. Im wyższy profil, tym bardziej naciągnięta będzie tak samo szeroka opona.
Flyer Posted March 27, 2009 Author Posted March 27, 2009 Ja nie chce zakladac 225/40 na 19" przeciez. Jezdzilem na takich kolach i jestem ciekaw czy ktos przechodzil z 18" 225/40 na 19" 235/35. Pytam o to jaka jest roznica w komforcie... wiem, ze tacy sa tutaj na forum
Yelo Posted March 27, 2009 Posted March 27, 2009 Wydawało mi się na wyczucie, że 225/40 i 245/35 to bardzo podobny rozmiar opony, ale to nie przy tych szerokościach :gwizdanie: Wiele osób twierdzi, że 245 daje sporo lepszy komfort, niż 235 (/35/19). Przy mocy ~200KM nie powinno powinno być odczuwalne zamulenie auta...
arturo_freestyler Posted March 27, 2009 Posted March 27, 2009 ja bede zakładał w nastepnym tygodniu 235/35/19 i 8/19 et 45 podobno maja wejsc bez dystansów ale jak w praktyce to sie okaze porobie dokładne foty ile jest jeszcze luzu :>
Wojtek_A4 Posted March 28, 2009 Posted March 28, 2009 Ja zmienialem wlasnie z zimowek 225/40/18 na 235/35/19 lato. Co prawda mialo to miejsce w s6 c5 ale jakis poglad mam. Fela na oponie 235/35 wygladala kozacko ale jednak trzeba bylo mocno uwazac i bylo dosc twardo plus rant felgi mocno narazony na uszkodzenia np. kraweznika. Teraz mam 245/35 i jest troche lepiej z komfortem ale wyglad juz nie ten...
adamooo Posted March 28, 2009 Posted March 28, 2009 Ja zmienialem wlasnie z zimowek 225/40/18 na 235/35/19 lato. Co prawda mialo to miejsce w s6 c5 ale jakis poglad mam. Fela na oponie 235/35 wygladala kozacko ale jednak trzeba bylo mocno uwazac i bylo dosc twardo plus rant felgi mocno narazony na uszkodzenia np. kraweznika. Teraz mam 245/35 i jest troche lepiej z komfortem ale wyglad juz nie ten... ładne felunie kupiłeś sam się nad nimi zastanawiałem flayer 235/35 i będzie git..jak będzie 245 to będzie crazy baaaaaaaaaaloOOOn
wentyl Posted March 28, 2009 Posted March 28, 2009 zgadza sie Adamoo dobrze mówi tylko 235 i bedzie kox :kox:
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now