Jump to content
IGNORED

[B6 AKE] Dylemat w/s opon do 19" ET48 + dystans


Recommended Posts

Posted

Na lato bede mial najprawdopodobniej 235/35/19 ET48. Zawias 1BV.

W zime jezdze na 225/50/17 ET45 i po zalozeniu dystansow 15mm przod i 17mm tyl - przod tarł mi przy wchodzeniu w łuki...

Kto wie jaki bedzie odpowiedni dystans do 19" ? Bo ET jest zbyt duze...

Posted

Podaj jeszcze szerokości felg 17'' i 19''

Posted

17" chyba 7,5", a 19" 8,5"

Zastanawiam sie nad dystansami 10mm pod 19"... ale zalezy mi zeby auto fajnie wygladalo + bylo praktyczne [nic nie moze trzec].

Posted

Jeżeli cała felga chowa Ci się pod oponą i szerkości opon są dokładnie podane (a z tym różnie bywa), to koło schowa się bardziej o 8mm i wyjdzie o 2. Wtety takie same dystanse to będzie 23 i 25mm. wtedy wypchniesz koło dokładnie o 1cm. Dużo masz na zimówkach miejsca od zewnątrz do błotnika?[br]Dopisany: 03 Marzec 2009, 10:58_________________________________________________Przód tarł Ci od wewnątrz, czy od zewnątrz :mysli:[br]Dopisany: 03 Marzec 2009, 10:59_________________________________________________Coś za dużo mi wyszło, pewnie tarło od zewnątrz a bez dystansów jest ok, źle zrozumiełem przeliczam na nowo :)[br]Dopisany: 03 Marzec 2009, 11:03_________________________________________________Obawiam się, że przy 10mm może też przycierać, będzie opona schowana o 3mm tylko bardziej. Sam najlepiej wiesz jak to wyglądało. Myślę, że bezpieczniej wybrać 7-8mm.

Posted

Jak zalozylem te dystanse do 17", to na postoju nic nie tarło, ale przy skrecie odleglosc miedzy opona a blotnikiem byla bardzo mala...

Podczas jazdy - jak tarło - nie mam pojecia... slyszalem tylko "strzelanie"...

Wyglad za to byl :kox:

Posted

Przycierało na zakręcie, jak była dziura?[br]Dopisany: 03 Marzec 2009, 11:23_________________________________________________Dobra, ja się zwiajam, podsumuję, co wyliczyłem (Excel rlz :decayed: )

10mm - wygląd będzie :kox: , pytanie czy nie przytrzesz na dziurze na zakręcie.

7mm - wygląd będzie tyż :kox: , a będzie bezpiecznie.

Posted

Poczekaj i zrób pomiar z natury. Czyli jak już założysz nowe koła to zmierz suwniarką dystans do nadkola zostawiając 2-3 mm zapasu.

U mnie 15mm z przodu i 17mm z tyłu było idealne dla kół 225/40/18 ET 45. Możliwe, że przy nowych kołach takie dystanse będą OK.

Posted

Jak 2-3mm zapasu starczą, to 10mm dystans będzie ok :)

Posted

Przycierało na zakręcie, jak była dziura?

Jak zawias pracowal, to przycieralo... przy jezdzie na wprost nie tarło nic.

Pozniej przejechalem ten sam zakret w odwrotnym kierunku i nic nie tarło :polew:

Posted

Flyer - a może by tylko w jedną strone śmigać?? :polew:

Posted

Przycierało na zakręcie, jak była dziura?

Jak zawias pracowal, to przycieralo... przy jezdzie na wprost nie tarło nic.

Pozniej przejechalem ten sam zakret w odwrotnym kierunku i nic nie tarło :polew:

Czyli tarło na zewnątrz, 10mm powinno być ok :)
Posted

Dobra. Lada dzien przyjada do mnie w koncu [kupione w grudniu] nowe fele - 19" RS4 B7 w ciemnym graficie :evil:

Planuje dystans 10-12mm [maja ET48, wiec przy dystansie zmniejszy sie do 36-38, co bedzie chyba optymalnym rozwiazaniem].

Czy szerokosc opony ma w tym momencie jakies znaczenie? [felga 8,5"]

Rozwazam 235/35 lub 245/35. Z uwagi na komfort wolalbym 245, ale sam nie wiem, czy warto walczyc o troche wiecej komfortu, czy jednak zalozyc wezszy kapec i jednoczesnie mniej zmulic auto.

:mysli:

Ktos ma jakies podobne doswiadczenia z 19" w B6?[br]Dopisany: 19 Marzec 2009, 19:39_________________________________________________

Odgrzeje temat, bo mam caly czas dylemat w sprawie opon.

Jezdzil moze ktos na 225/40/18 i na 235/35/19 ?

Jesli tak - to jak duza jest roznica w komforcie?

Caly czas mam zgryz, czy zakladac szersze opony tj. 245/35/19. :mysli:

Posted

Nie polecam 225/40 na 8,5j felgę. Im wyższy profil, tym bardziej naciągnięta będzie tak samo szeroka opona.

Posted

Ja nie chce zakladac 225/40 na 19" przeciez.

Jezdzilem na takich kolach i jestem ciekaw czy ktos przechodzil z 18" 225/40 na 19" 235/35.

Pytam o to jaka jest roznica w komforcie... wiem, ze tacy sa tutaj na forum :naughty:

Posted

Wydawało mi się na wyczucie, że 225/40 i 245/35 to bardzo podobny rozmiar opony, ale to nie przy tych szerokościach :gwizdanie:

Wiele osób twierdzi, że 245 daje sporo lepszy komfort, niż 235 (/35/19). Przy mocy ~200KM nie powinno powinno być odczuwalne zamulenie auta...

Posted

Czekam :good:

Posted

Ja zmienialem wlasnie z zimowek 225/40/18 na 235/35/19 lato.

Co prawda mialo to miejsce w s6 c5 ale jakis poglad mam.

Fela na oponie 235/35 wygladala kozacko ale jednak trzeba bylo mocno uwazac i bylo dosc twardo plus rant felgi mocno narazony na uszkodzenia np. kraweznika.

Teraz mam 245/35 i jest troche lepiej z komfortem ale wyglad juz nie ten... :no:

Posted

Ja zmienialem wlasnie z zimowek 225/40/18 na 235/35/19 lato.

Co prawda mialo to miejsce w s6 c5 ale jakis poglad mam.

Fela na oponie 235/35 wygladala kozacko ale jednak trzeba bylo mocno uwazac i bylo dosc twardo plus rant felgi mocno narazony na uszkodzenia np. kraweznika.

Teraz mam 245/35 i jest troche lepiej z komfortem ale wyglad juz nie ten... :no:

ładne felunie kupiłeś :) sam się nad nimi zastanawiałem :kox:

flayer 235/35 i będzie git..jak będzie 245 to będzie crazy baaaaaaaaaaloOOOn :kox:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...