Sebalbn Opublikowano 12 Lutego 2019 Opublikowano 12 Lutego 2019 (edytowane) Witam wszystkich. Auto to audi a4 b5 1999r 2.8 APR Quattro PB+LPG. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem dziwnych stuków z komory silnika. Stukanie raz jest, raz go nie ma. Temperatura oleju w silniku nie gra roli, potrafi zacząć "klekotać" na ciepłym jak i na zimnym. Nasila się wraz z obciążeniem - na luzie też czasem to słychać, a czasem kompletna cisza. Przyspiesza z obrotami silnika, powyżej 4 tyś obrotów jest cisza. Czasem zdarza się, że zaczyna klepać po mocnym skręceniu kół (przypadek?) Nieraz stuka od razu po uruchomieniu. Po osłuchaniu stetoskopem wychodzi jak by gdzieś od strony pasażera, z tyłu - od grodzi, na głowicy/kolektorze. Czy tak brzmi kończący się napinacz łańcuchów ew. rozciągnięte łańcuchy walące o głowice? Proszę o podpowiedz. Auto stuka na PB jak i na LPG, z klimą on i z klimą off. Odkąd stuka wymieniłem : Komplet sprzęgło+docisk+dwumasa, przewody wysokiego napięcia BERU, świece NGK BKR6E, płukanka silnika i nowy olej valvoline 5w40, filtry, olej w skrzyni biegów(manual) i dyfrze revenol,końcówki drążków kier. mayhle hd, łącznki stabilzatorów, któryś tam wachacz, ogarnięty tłumik (2x tłumik drgań, zdjęcie oraz "wytelepanie" czy nic tam nie lata, nowe łączniki,nowa uszczelka kolektora wydechowego x2 i wymiana zerwanej szpilki), posprawdzane pół ośki przód oraz przeguby zew. i wew. Brak mi już pomysłów ,a nie będę ukrywał, że rozłożenie silnika na części jest kolejnym sporym wydatkiem a boję się, że to może być jakaś inna przyczyna (jakieś zaworki, klapki w kolektorze etc...) Przeszukałem całe forum a4 klub i zagraniczne, ale wszędzie ten stukot brzmi zupełnie inaczej. U mnie jest mocno metaliczny ,a najbardziej słychać go gdy jedziemy przy ścianie albo, gdy stoi się na zewnątrz auta(od strony pasażera) Auto jeździ dobrze, nie gaśnie, nie szarpie, nie faluje,ma moc, spalanie w normie, silnik szczelny po prostu wku.. człowieka to stukanie, bo ile można... Jakie ciśnienie oleju powinien mieć APR na ciepłym? Czy jeżeli ciśnienie było by niższe niż powinno od razu zapala się kontrolka "oil" ? Olej zawsze wymieniany co 9-10 tyś km, nie katowany na zimnym, wiadomo, na ciepłym każdemu się noga omsknie ale bez przesady. Czy spotkał ktoś podobny stukot u siebie? Nagram coś z komory silnika to dorzucę, na razie mam taki z zewnątrz, z jazdy, ponieważ wtedy częściej dzwoniło (potem na jakiś czas był spokój i znowu - raz ciszej raz głośniej). Edytowane 12 Lutego 2019 przez Sebalbn
Sebalbn Opublikowano 14 Lutego 2019 Autor Opublikowano 14 Lutego 2019 Wczoraj przejechałem ok. 150km i stukania brak, na ciepłym i zimnym. Dzisiaj po przejechaniu 20km i staniu 15 min na odpalonym silniku przy próbie ruszenia usłyszałem znowu to stukanie i nagrałem filmik. Wrzucony pierwszy bieg, ręczny na maxa i ruszamy : Stukanie ustało po przekroczeniu 4tyś obrotów i po ruszeniu była cisza. Ktoś, coś?
maly8181 Opublikowano 14 Lutego 2019 Opublikowano 14 Lutego 2019 rozrząd kiedy robiony? sprawdz napinacz hydrauliczny
Sebalbn Opublikowano 14 Lutego 2019 Autor Opublikowano 14 Lutego 2019 Rozrząd robiony był przy 283tyś a teraz mam 302 tyś więc nie tak dawno, ponoć polecanej firmy INA, napinacze i tłumik drgań,pasek conti i pompa wody DOLZ która również mi polecili (brak reklamacji na ten towar). Stuka coś nie od przodu a bardziej z tyłu silnika(od grodzi)
Sebalbn Opublikowano 19 Lutego 2019 Autor Opublikowano 19 Lutego 2019 A szklanka nie grała by przez cały czas ?
dominikk Opublikowano 10 Czerwca 2019 Opublikowano 10 Czerwca 2019 Nie wiem czy aktualne, ale u mnie podobnie stukał EVAP (chyba tak to się nazywa) w silniku ALG. To zdaje się elektrozawór odpowietrzający układ paliwowy, umieszczony na obudowie filtra powietrza (pod plastikową osłoną - tuż obok przepływomierza). U mnie też raz stukał raz nie, częstotliwość stukania zmieniała się zależnie od prędkości obrotowej silnika. Szukałem przyczyny wśród rolek napędzanych paskiem klinowym, ale po zdjęciu przodu okazało się, że tam wszystko jest okej, a stukanie dobiega właśnie z tego zaworka - jakby na zmianę otwierał się i zamykał...
Sebalbn Opublikowano 23 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2019 Niestety u mnie ten zaworek cyka podczas pracy silnika dość cicho a odgłos metalicznego stukania wydobywa się gdzieś w tych okolicach ale to nie to. Poszukiwania nadal trwają.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się