Skocz do zawartości
IGNOROWANY

zestaw nowego sprzęgła i koła (AVF)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich,

Sprzęgło już się ślizga, a budą telepie. Wymagana wymiana całego zestawu, dlatego piszę tutaj. W samochodzie (a4 b6 avf) jest mapa 160KM/350NM. Skłaniam się ku wstawieniu jednomasu ze sprzęgłem obitym kevlarem, jednak nie znam się na tym i nie wiem, jakiej marki części wybrać. Bedę wdzięczny za porady.

temat w złym dziale, przepraszam.  jednak nie mogę dojść do tego, jak usunąć swój temat

Edytowane przez charles7
Opublikowano
19 minut temu, charles7 napisał:

Witam wszystkich,

Sprzęgło już się ślizga, a budą telepie. Wymagana wymiana całego zestawu, dlatego piszę tutaj. W samochodzie (a4 b6 avf) jest mapa 160KM/350NM. Skłaniam się ku wstawieniu jednomasu ze sprzęgłem obitym kevlarem, jednak nie znam się na tym i nie wiem, jakiej marki części wybrać. Bedę wdzięczny za porady.

temat w złym dziale, przepraszam.  jednak nie mogę dojść do tego, jak usunąć swój temat

Wsadz dwumas nie kombinuj. Z BRD będzie mocniejsze. Pisz do @dzikogarnie części jeśli chcesz. 

Opublikowano
14 minut temu, luki19862121 napisał:

Wsadz dwumas nie kombinuj. Z BRD będzie mocniejsze. Pisz do @dzikogarnie części jeśli chcesz. 

A czy wtedy mogę być pewny, że ten dwumas wytrzyma więcej, niż 80k km? Bo mi tylko o to chodzi, żeby było trwałe, a na "komforcie" mi nie zależy. Jednomas to proste rozwiązanie i zachwalane nie przez jednego.

Opublikowano

Jedni chwalą inni nie. Dużo zależy od stylu jazdy ile sprzęgło pociągnie jak ktoś jeździ z głową to nie 1 właściciela przetrzyma :)

Opublikowano (edytowane)

No dobrze, ale nie do końca wiem, jak mam to zrozumieć. Gdybym jeździł tylko do kościoła, to i 10 lat pewnie by wytrzymało. :D Jednak dużo poruszam się po Warszawie, w trasie również często jestem. Wiem, że samochodu nie można katować, bo tak to nic długo nie pociągnie. Jednak lubię dynamiczną jazdę i od czasu do czasu lubię wdepnąć. Nie chciałbym nie móc wykorzystywać potencjału tego samochodu, "bo dwumas".

Edytowane przez charles7
Opublikowano

Avf nie lubi mulowatej jazdy :) a czasami nawet trzeba dać kopa. 

Opublikowano
Godzinę temu, luki19862121 napisał:

Wsadz dwumas nie kombinuj. Z BRD będzie mocniejsze. Pisz do @dzikogarnie części jeśli chcesz. 

Jakiej marki zestaw sugerujesz? LUK'a?

Opublikowano
14 minut temu, charles7 napisał:

Jakiej marki zestaw sugerujesz? LUK'a?

 

14 minut temu, charles7 napisał:

Jakiej marki zestaw sugerujesz? LUK'a?

Pytaj fachowca. Zdania są odmienne na temat sprzęgła ale ja zaaplikowal był LUK 

Opublikowano

Wsadziłem LUKa. Nie mam wiele przebiegu na nim (10k) ale od początku było dużo lepiej jak na wcześniejszym zestawie. Nie katuję zbytnio(chyba, że ktoś na drodze mnie zmusi) a na autostradzie nie jadę prawym pasem ;) 

Opublikowano (edytowane)

Wsadziłem LUKa. Nie mam wiele przebiegu na nim (10k) ale od początku było dużo lepiej jak na wcześniejszym zestawie. Nie katuję zbytnio(chyba, że ktoś na drodze mnie zmusi) a na autostradzie nie jadę prawym pasem ;) 

A na jaką moc masz silnik podręcony, Karolu? Co miałeś wcześniej? Zastanawiałeś się nad jednomasem (dlaczego z niego zrezygnowałeś)?

Edytowane przez charles7
Opublikowano

170km, Wcześniej też siedział luk ale miał już sporo nalatane. Czemu test tak jak było? Bo nie lubię zmieniać czegoś co działa :). Myślę, że dopóki ja nim będę śmigał to mi wytrzyma zestaw. Jak już sprzedam to kupujący będzie się borykał z problemem jeśli jakiś wystąpi. Myślę, że spokojnie 5 lat wytrzyma jak nie lepiej

Opublikowano

Dokładnie jak wyżej mówią chłopaki. Wkładaj brd na dwumasie i będzie służyć długo. Sztywne koło wkłada się powyżej 550 nm. 

U mnie AVF na sprzęgle z BRD i obita tarcza znosi 250 km i 500 nm. 

Ps. Do 6 biegowej skrzyni nie poleca się sztywnego koła.

Opublikowano (edytowane)

Witam ponownie :)
Postanowiłem wsadzić BRD, tak jak już większość zdążyła doradzić. Nie żałuję, sprawuje się bdb. Historia okazała się jednak bardziej zaskakująca, bo po wymianie zestawu (a był on i tak do wymienienia, bo duwmas już był na wykończeniu, a sprzęgło powinno spoczywać w pokoju) samochodem nadal telepało. Okazało się, że winna była przednia poduszka silnika. Po wymianie drgania prawie całkowicie przestały występować. Przy najwyższych NM (ale nie na 3 biegu, tylko wyższych) nadal mogą wystąpić minimalne drgania i zastanawiam się czy bawić się w wymianę reszty poduch. Sam do końca nie wiem ile ich jest i które są elektryczne. Wiem, że jest jeszcze poduszka pod sprzęgłem. Czy jest sens wymieniać, skoro komputer nic nie krzyczy?

Edytowane przez charles7
Opublikowano

Z tego co pamiętam, to jedna ma wtyczkę.

Siedząc w aucie, to ta po stronie kierowcy.

Te pod skrzynią biegów kup Lemfordera. Coś około 180zl.

Jest jeszcze z przodu odboj gumowy, koszt około 20zl.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Chyba będę musiał wymienić te poduszki, bo zaczęło szarpać trochę w trasie ? Odbój wymieniony na początku.
Edit: Problem jest taki, że raz wgl nie trzęsie, a innym razem potrafi trząść silnikiem. I zastanawiam się jaka może być przyczyna. Czy ktoś miałby jakieś przypuszczenia?

 

Edytowane przez charles7
nowe wnioski
Opublikowano

I sprawa rozwiązana. Przyczyną był filtr paliwa :D
Pozdrawiam !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...