Gość grzesiekA4 Opublikowano 4 Marca 2009 Opublikowano 4 Marca 2009 Witam che zalozyc sobie wskaznik doladowania turbo... i chcilabym wiedziec ile moje alj 180ps dmucha...?
domjenick Opublikowano 4 Marca 2009 Opublikowano 4 Marca 2009 0,55-0,60 bara standardowo, u mnie w B6 przy max doladowaniu, fabrycznie mapa doladowania pokazuje 0,59...
201ty Opublikowano 5 Marca 2009 Opublikowano 5 Marca 2009 @domjenick a ile pokazuje Ci przepływka załóżmy przy 5000 lub 6000 RMP ?
poziek Opublikowano 5 Marca 2009 Opublikowano 5 Marca 2009 @domjenick a ile pokazuje Ci przepływka załóżmy przy 5000 lub 6000 RMP ? powinno pokazywać koło 145-155g/s
domjenick Opublikowano 5 Marca 2009 Opublikowano 5 Marca 2009 @domjenick a ile pokazuje Ci przepływka załóżmy przy 5000 lub 6000 RMP ? powinno pokazywać koło 145-155g/s powinno,ale u mnie chyba juz kat przytkany i bylo mniej,ale jakos pozniej podejde z lapkiem do auta,to sprawdze to dokladniej BTW Poziek,ale Ty jestes...
201ty Opublikowano 5 Marca 2009 Opublikowano 5 Marca 2009 Kurde u mnie przy 6000RPM pokazuje 120g/s. Doładowanie mam na poziomie 0.27Bara max. Stawiałem na nieszczelność pomiędzy turbo o kolektorem ale teraz już zwątpiłem. Znalazłem w sieci coś takiego : http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/fuel-trim.html Tam piszą, że dla silnika 1.8T wartość odczytana z przepływki przy czerwonym polu na obrotomierzu powinna być w okolicy 0.8 x moc auta w KM. I uwierzyłem w to. Jutro chciałem szukać nieszczelności ale widzę, że problem może leżeć gdzie indziej :/ .
domjenick Opublikowano 5 Marca 2009 Opublikowano 5 Marca 2009 0,27 bara przy jakich obrotach?okolo 3000 powinienes miec najwyzsze doladowanie(ok 0,60 bara-seryjnie,bez zadnych modow)potem doladowanie powoli spada i to jest normalne
201ty Opublikowano 5 Marca 2009 Opublikowano 5 Marca 2009 No to jest smutne ale te 0.27Bara to max jaki zauważyłem przy około 3000RPM
domjenick Opublikowano 5 Marca 2009 Opublikowano 5 Marca 2009 No to jest smutne ale te 0.27Bara to max jaki zauważyłem przy około 3000RPM a jak sprawdzasz doladowanie?
201ty Opublikowano 6 Marca 2009 Opublikowano 6 Marca 2009 Zrobiłem sobie wskaźnik doładowania na MPX4250GP i wyświetlaczu 1.5" LCD OLED. Pomiar jest prawdziwy, układ sprawdziłem na kompresorze. Doładowanie sprawdzałem w czasie jazdy 3 bieg i pedał gazu w podłogę od 1500RPM do około 5000RPM.
gregory Opublikowano 6 Marca 2009 Opublikowano 6 Marca 2009 0,55-0,60 bara standardowo, u mnie w B6 przy max doladowaniu, fabrycznie mapa doladowania pokazuje 0,59... Wytłumacz mi więc Domjenick skąd bierze się w AJL 180KM jeśli doładowanie jest na takim samym poziomie jak w twoim AVJ ?? :gwizdanie: Chyba jakiś bonus od pana Boga. Do autora wątku, masz WG z jakiegoś powodu otwarty.
Gość grzesiekA4 Opublikowano 6 Marca 2009 Opublikowano 6 Marca 2009 AJL ma seryjnie 180ps i chcilem sie dowiedziec ile ma pokazywac wskaniznik doladowania bo bede taki montowal...
poziek Opublikowano 6 Marca 2009 Opublikowano 6 Marca 2009 z tego co pamiętam to w AJL jest seryjne w okolicach 0.8 bara
domjenick Opublikowano 6 Marca 2009 Opublikowano 6 Marca 2009 Domjenick wprowadzasz więc w błąd zawsze myslalem,ze moc auta to nie tylko doladowanie,ale jeszcze sprawa zaplonu i paliwa,oraz kwestia innej budowy silnika...no ale jesli kogos wprowadzilem w blad,to przepraszam,ja tez sie wciaz ucze...
gregory Opublikowano 6 Marca 2009 Opublikowano 6 Marca 2009 Domjenick wprowadzasz więc w błąd zawsze myslalem,ze moc auta to nie tylko doladowanie,ale jeszcze sprawa zaplonu i paliwa,oraz kwestia innej budowy silnika...no ale jesli kogos wprowadzilem w blad,to przepraszam,ja tez sie wciaz ucze... To jeśli nie jesteś czegoś pewien, to na przyszłość pisz to ze znakiem zapytania proszę.
domjenick Opublikowano 6 Marca 2009 Opublikowano 6 Marca 2009 ok z calym szacunkiem,ale zwiekszenie mocy silnika moze sie odbyc na poziomie zaplonu i cisnienia paliwa,wiec przy tym samym doladowaniu moze byc rozna moc...wezmy na przyklad uzadzonko typu ''piggy back'' ,czy inna nazwa SMT6 i to pozwala na korekty wtrysku i zaplonu,co powoduje wzrost mocy w silnikach doladowanych,jak i wolnossacych-oczywiscie to jest tylko przyklad na to,ze cisnienie nie jest glownym i jedynym zrodlem mocy w aucie,wiec takie roznice moga byc juz na poziomie wtrysku,bez ingerencji w doladowanie...
gregory Opublikowano 6 Marca 2009 Opublikowano 6 Marca 2009 ok z calym szacunkiem,ale zwiekszenie mocy silnika moze sie odbyc na poziomie zaplonu i cisnienia paliwa,wiec przy tym samym doladowaniu moze byc rozna moc...wezmy na przyklad uzadzonko typu ''piggy back'' ,czy inna nazwa SMT6 i to pozwala na korekty wtrysku i zaplonu,co powoduje wzrost mocy w silnikach doladowanych,jak i wolnossacych-oczywiscie to jest tylko przyklad na to,ze cisnienie nie jest glownym i jedynym zrodlem mocy w aucie,wiec takie roznice moga byc juz na poziomie wtrysku,bez ingerencji w doladowanie... No więc Domjenick-u podstawą w silnikach spalinowych jest spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania. Z samego paliwa moc się nie weźmie, do tego potrzebna jest odpowiednia ilość powietrza. Można przyspieszać/opóźniać zapłon, ale to jest tylko kosmetyczna operacja która nie powoduje znacznego przyrostu mocy bo tolerancja jest w sumie niewielka. Zwiększając ciśnienie paliwa, a nie zwiększając doładowania zalejesz silnik i tylko go zamuli. Tak więc na przyszłość potrzeba przede wszystkim powietrza, bo moc nie weźmie się z nieba. Siłą rzeczy doładowanie musi być większe. Poziek ja jestem wyluzowany, jest przecież weekend
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się