Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Interpretacja 090,093 BFB 1.8t


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Siemka podczas logowania autka zesrał mi się czujnik położenia wałka rozrządu taki przypadek :D:D:D

Jak interpretować to co zdążyłem zrobić? Wcześniej dawał mi objawy w postaci wypadającego zapłonu, spadki mocy a teraz dopóki nie usunę błedu to nie odpalę

 

http://vaglogi.pl/log-115_090_093_8ZNz66.html

 

Najbardziej mnie interesuje blok 93 czemu tam ciągle jest 5? Czy tak jest czy to objaw uszkodzonego czujnika? Wiczorem będę mieć drugiego boszka

Błędy jakie były wcześniej i na końcu pojedynczy błąd jaki już się pojawia po włączeniu zapłonu. 

Nie zwracajcie uwagi na błąd doładowania ale WG kona ale w planach większe turbo i nie ruszam, sztanga skrecona na 0.35 bara

20190304_125147.jpg

20190304_125843.jpg

20190304_131109.jpg

Edytowane przez Kejsi
Opublikowano

To raczej normalne ze w 093 jest ciągle ta sama wartość, może być czasem rożnica -+ 1 w zaleznosci ciepły zimny silnik i napiecia paska rozrządu.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Masz rację na nowym czujniku sprawa wygląda tak. Można jeszcze coś ciekawego z tych bloków wywnioskować? 

20190304_181152.jpg

Edytowane przez Kejsi
Opublikowano (edytowane)

A jak ogólnie odczytać te wartości w tych blokach, czy w 090 i 093 wskazania dotyczą tego samego?Chodzi mi o to czy np.jak w dieslach można odczytać kąt synchronizacji to to samo tyczy się benzyny?Co jest dokładnie w 090 a co w 093?

http://vaglogi.pl/log-090_093_qULNp56.html

To jest dla przykładu dzisiejszy log auta kolegi,o czym to świadczy?Czy mogę to tak zinterpretować że rozrząd na pasku jest ustawiony dobrze a "rozrząd" na wałku rozjeżdża się gdyż może być np.rozciągnięty łańcuch,słaby napinacz lub zbyt niskie ciśnienie oleju przez zabrudzony smok?

http://vaglogi.pl/log-090_093_6Y7nO.html

Mam dla porównania od razu u siebie te same logi i co z nich wynika?Że komputer robi korektę zapłonu a wałki są ok?

Edytowane przez JarekST202
Opublikowano (edytowane)

U Ciebie jest igła, a u kolegi trochę poza normą, która wynosi od -3 do +6. Rozciagniety łańcuch, słabo napięty pasek albo niechlujnie złożony rozrząd.

Podczas jazdy po tych logach można określić czy prawidłowo działa nastawnik.

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Właśnie dlatego chciałbym się dowiedzieć jak i co dokładnie analizować po tych logach?Otóż rozrząd sam Mu składałem, nie pierwszy raz w takim silniku i jest ustawiony idealnie, napięcie rolki było ustawiane na 8mm po kilkunastu obrotach wałem jest ustawione na 6.5mm więc jest idealnie. Co do góry to nie zauważyłem rozciągnięcia łańcucha a ponieważ samochód ma przejechane 165 000 potwierdzone w ASO więc kolega zadecydował że nie wymienia góry, namówiłem Go jednak na wymianę ślizgów bo już miały ślady zużycia. Napinacz w samochodzie nie dało rady wcisnąć. Jak go wyciągłem i zwolniłem blokadę dało radę już go uginać,jak wymieniłem ślizgi i skręcałem blokadę to wylewał się z niego olej co po zamontowaniu sprawiło że był już miękki,więc nie wiem czy tak powinno być ale podczas kręcenia silnikiem olej dostawał się do napinacza i powodował że coraz trudniej można było go wcisnąć, oczywiście łańcuch ustawiony na 16 oczek i nie widziałem aby jakoś się rozjechał na bok.W międzyczasie przypadkowo doczytałem dopiero o grupie 090 i 093 co od razu sprawdziłem u siebie,gdybym wcześniej wiedział sprawdził bym u Niego i na pewno nie złożyłbym bez wymiany przynajmniej łańcucha. I teraz pytanie co robić, za dwa tygodnie będę Mu zrzucać miskę i czyścić smoka oraz wymiana oleju na ravenol usvo 5w40,oczywiście wcześniej pomiar ciśnienia oleju.Czy taką odchyłkę może powodować niskie ciśnienie oleju działające na napinacz?Oczywiście sprawdzę jeszcze raz dokładnie ustawienie rozrządu ale sprawdzałem je kilkanaście razy gdyż musiałem trochę podkręcić silnikiem na sucho żeby  olej dostał się do napinacza.

A samo zużycie łańcucha jak mogę zobaczyć?Wydaje mi się że wtedy punkt na wałku ssącym będzie poza punktem na pokrywie wałka, czy dobrze to rozumię?Bo raczej wałek wydechowy będzie prawidłowo ustawiony. 

I jeszcze jeśli chodzi o logi 090 i 093 to jak dokładnie je wykonać podczas jazdy?Doczytałem coś że delikatna jazda, ale jak bardzo delikatna, czy na wszystkich biegach, czy tylko jazda czy można w trakcie się zatrzymać i ruszyć i ile czasu ma trwać bo tych zapisów to będzie sporo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...