RegisS Opublikowano 8 Marca 2019 Opublikowano 8 Marca 2019 Witam forumowiczów Napotkałem pewien problem przy wymianie wahacza w moim audi - konkretnie - oś przednia, lewa strona, dół, tylny czyli tzw. banan. Wahacz dobrany z katalogu do tego auta jednak nie pasuje i nie mogę nigdzie zlokalizować numeru tego który jest mi potrzebny, po przeszukaniu sporej oferty różnych sklepów internetowych stwierdzam, że to bez sensu, bo jeden wahacz na sklepie jest opisany jako zamiennik do 3 różnych numerów. Konkretnie - wszystkie które znajduję mają sworzeń na stożek, mierząc u góry ok 15-16mm tymczasem ja potrzebuję wahacz ze sworzniem prostym o średnicy ok 24mm. W sklepie dowiedziałem, się jedynie, że mam coś na 100% kombinowane i nie wiadomo co włożone, znalazłem jednak jakieś używki do a4b6 ale numer tam podany chyba nie jest taki jak ma być:/. Czy ktoś wie jaki numer ma mieć ten wahacz? Auto to A4 B6, 2004r, 1.9tdi quattro, zwrotnice mam alu chodzi mi o taki sworzeń jak na foto pozdrawiam
greg2505 Opublikowano 8 Marca 2019 Opublikowano 8 Marca 2019 To jest tuleja ze zwrotnicy ,wylazła razem z wachaczem, jak ją zbijesz będziesz miał sworzeń 16mm 1
RegisS Opublikowano 9 Marca 2019 Autor Opublikowano 9 Marca 2019 Dzięki wielkie za odpowiedź, w końcu zrobione przeszła mi kiedyś taka myśl i próbowałem ściągaczem ale nie chciało drgnąć po Twojej informacji użyłem zdecydowanie większej siły i w końcu zeszło
biszki199 Opublikowano 9 Marca 2019 Opublikowano 9 Marca 2019 Witam. Miałem ten sam problem i teraz pytanie czy tą tuleje można czymś przesmarować przed zamontowanie spowrotem w zwrotnicy czy na sucho ja montować?
majkel_majki Opublikowano 9 Marca 2019 Opublikowano 9 Marca 2019 Montuj na sucho, ona nie powinna wychodzić przy demontażu sworznia. Zazwyczaj niestety wyłażą, przeważnie w autach, w których jakiś mądrala tłukł młotem w aluminiową zwrotnicę żeby sworzeń wyszedł. Delikatnie posmarować za to możesz stożek sworznia, mniejsza szansa że się zapiecze w tulei i powinien łatwiej wyjść przy kolejnej wymianie wahaczy.
biszki199 Opublikowano 9 Marca 2019 Opublikowano 9 Marca 2019 Ok dzieki za info. Pierwszy raz wymieniam wahacze i nie jest łatwo tym bardziej ze robię to bez podnośnika i kanału . W poniedzialek będę wszystko montować mam nadzieje ze pójdzie lepiej niż demontaż.
greg2505 Opublikowano 9 Marca 2019 Opublikowano 9 Marca 2019 dobrze przy wymianie wachaczy podnieść obie strony auta ,nie ma wtedy prężenia,skręcasz na opuszczonym ,inaczej pozrywają się w niedługim czasie tuleje gumowe
biszki199 Opublikowano 9 Marca 2019 Opublikowano 9 Marca 2019 Ok a czy faktycznie niezbędny jest klucz dynamometryczny czy poprostu dobrze odkręcić i ewentualnie sprawdzić po kilkudziesięciu kilometrach.
greg2505 Opublikowano 9 Marca 2019 Opublikowano 9 Marca 2019 jak jest to dobrze ,ja jak wymieniałem też nie miałem klucza i dokręcałem z wyczuciem,od kiedy kupiłem wszystko staram się nim dokręcać ,ale spokojnie nic się nie będzie działo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się