Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6] dobór wahacza


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów :) 

Napotkałem pewien problem przy wymianie wahacza w moim audi - konkretnie - oś przednia, lewa strona, dół, tylny czyli tzw. banan. Wahacz dobrany z katalogu do tego auta jednak nie pasuje i nie mogę nigdzie zlokalizować numeru tego który jest mi potrzebny, po przeszukaniu sporej oferty różnych sklepów internetowych stwierdzam, że to bez sensu, bo jeden wahacz na sklepie jest opisany jako zamiennik do 3 różnych numerów. Konkretnie - wszystkie które znajduję mają sworzeń na stożek, mierząc u góry ok 15-16mm tymczasem ja potrzebuję wahacz ze sworzniem prostym o średnicy ok 24mm. W sklepie dowiedziałem, się jedynie, że mam coś na 100% kombinowane i nie wiadomo co włożone, znalazłem jednak jakieś używki do a4b6 ale numer tam podany chyba nie jest taki jak ma być:/. Czy ktoś wie jaki numer ma mieć ten wahacz? Auto to A4 B6, 2004r, 1.9tdi quattro, zwrotnice mam alu

chodzi mi o taki sworzeń jak na foto

pozdrawiam

wahacz-banan-prawy-duzy-sworzen.jpg

Opublikowano

To jest tuleja ze zwrotnicy ,wylazła razem z wachaczem, jak ją zbijesz będziesz miał sworzeń 16mm

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dzięki wielkie za odpowiedź, w końcu zrobione :) przeszła mi kiedyś taka myśl i próbowałem ściągaczem ale nie chciało drgnąć :) po Twojej informacji użyłem zdecydowanie większej siły i w końcu zeszło :)

Opublikowano

Witam. Miałem ten sam problem i teraz pytanie czy tą tuleje można czymś przesmarować przed zamontowanie spowrotem w zwrotnicy czy na sucho ja montować? 

Opublikowano

Montuj na sucho, ona nie powinna wychodzić przy demontażu sworznia. Zazwyczaj niestety wyłażą, przeważnie w autach, w których jakiś mądrala tłukł młotem w aluminiową zwrotnicę żeby sworzeń wyszedł. Delikatnie posmarować za to możesz stożek sworznia, mniejsza szansa że się zapiecze w tulei i powinien łatwiej wyjść przy kolejnej wymianie wahaczy.

Opublikowano

Ok dzieki za info. Pierwszy raz wymieniam wahacze i nie jest łatwo tym bardziej ze robię to bez podnośnika i kanału . W poniedzialek będę wszystko montować mam nadzieje ze pójdzie lepiej niż demontaż. 

Opublikowano

dobrze przy wymianie wachaczy podnieść obie strony auta ,nie ma wtedy prężenia,skręcasz na opuszczonym ,inaczej pozrywają się w niedługim czasie tuleje gumowe

Opublikowano

Ok a czy faktycznie niezbędny jest klucz dynamometryczny czy poprostu dobrze odkręcić i ewentualnie sprawdzić po kilkudziesięciu kilometrach.  

Opublikowano

jak jest to dobrze ,ja jak wymieniałem też nie miałem klucza i dokręcałem z wyczuciem,od kiedy kupiłem wszystko staram się nim dokręcać ,ale spokojnie nic się nie będzie działo

Opublikowano

Spoko dzięki za pomoc. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...