Edo112 Opublikowano 19 Marca 2019 Opublikowano 19 Marca 2019 Cześć, Jeżdżę już tak od 2 lat, ale może warto by się tym w końcu zająć ? 1. Przy zmianie biegu z 1 na 2, prawie zawsze czuć szarpięcie. Przy dynamicznym starcie nie ma opcji, by go nie było, nawet kiedy auto jest rozgrzane. 2. 1 i 2 ciężko wchodzą. Czasami lżej, czasami ciężej, ale czuć wyraźną różnicę pomiędzy wrzucaniem 1 i 2, a 3,4,5,6. Zauważyłem też ślizgające się czasami sprzęgło na 4,5 i 6 biegu przy obrotach ok. 2k Jak myślicie? Sprzęgło do wymiany? Ale w takim razie czemu problem dotyczy tylko 1 i 2 biegu?
misiek95 Opublikowano 19 Marca 2019 Opublikowano 19 Marca 2019 Ślizgające sie sprzęgło- do wymiany. Szarpnięcie spowodowane jest zazwyczaj sumą luzów w układzie napędowym. Od dwumasy, przez skrzynie biegów, mechanizm różnicowy, przeguby aż po tuleje w wahaczach. Ciężko wywróżyć dlaczego szarpie przez internet. Ciężkie wrzucanie biegów to najczęściej zużycie synchronizatorów w skrzyni biegów. Można spróbować wymienić olej w skrzynie ale po pierwsze nie musi to pomóc, a po drugie ewentualny efekt odczujesz po 10 tysiącach kilometrów. Tak z opóźnieniem reaguje skrzynia na nowy olej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się