Skocz do zawartości
IGNOROWANY

S4 B7 Zaniki Mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.
Koledzy potrzebuje pomocy. Mam kolejny problem z s4 4.2 V8 BHF
Od jakiegoś czasu pojawiała się tak sytuacja sporadycznie, że podczas normalnej jazdy, wciskając pedał gazu z reguły 4,5,6 bieg zmieniał się dźwięk wydechu na taki bardziej bulgoczący i auto przestawało się zbierać... po Czym po paru przejechanych kilometrach ustępowało. Teraz sytuacja wygląda tak że praktycznie jest tak cały czas...
dokładniej sytuacja wygląda tak:

jadę 80 km/h mam wbity 5 bieg i daje gaz w podłogę:
Efekt - Auto czuć że przymuli, szarpnie lekko i zaczyna przyspieszać ale jak... od 80 do 100 rozpędza sie 8 sekund... Nagrałem wczoraj 2 filmy, kilkusekundowe gdzie na jednym przyspieszanie trwa 8 sekund a na tej samej trasie te same warunki itd w drugim filmie osiąga to w 4 sekundy...

to samo na 3 czy 4 biegu. dodatkowo podczas tego czuje jakby efekt dziury.. wciskam gaz i reakcja minimalna. NO i ten dziwny inny dźwięk z wydechu niż normalnie...

I teraz tak, Błędów żadnych nie ma w grupie silnika, Rozumiem że trzeba zrobić logi dynamiczne.
Logi grup 91 92 93 robiłem z 2 lata temu i teraz podglądałem wartości w vcds i się nic tam nie zmieniło..
jakie pozostałe grupy sprawdzić ? i jak przeprowadzić pomiar. nie wiem 3 bieg 50km/h i but w podłogę?

Jeżeli podczas tych całych fochów jej zredukuje to oczywiście zaczyna lepiej iść, trochę to wygląda jakby problem leżał w zakresie 2-3k obrotów. bo np jak ją już zaczne kręcić powyżej 4 to jest w miarę przyzwoicie. ( ciężko teraz to racjonalnie określić)

Ogólne pytanie, czy jeżeli to by była wina np cewek, czy przepływki czy czegokolwiek np wariatora. to czy nie powinny się te błędy pojawiać?
W tamtym roku miałem wypadające zapłony, ale wymieniłem cewki i spokój.
Nie wiem gdzie szukać..
a jakby ktoś pytał o paliwo to i na 95 i na 98 i wczoraj zalałem v-power 100 problem występuje.

proszę o porady..
pozdrawiam

 

Wrzucam od razu logi dynamiczne  które porobiłem,
prosze w razie czego podpowiedzieć które grupy logować.

 

http://vaglogi.pl/log-001_002_003_98ooa0.html
http://vaglogi.pl/log-004_005_006_11qd3.html
http://vaglogi.pl/log-010_022_023_44ZER.html
http://vaglogi.pl/log-024_025_qy9Amq3.html
http://vaglogi.pl/log-026_027_WdKFb.html
http://vaglogi.pl/log-070_0HLAw3.html
http://vaglogi.pl/log-091_092_093_dr61rQs.html
http://vaglogi.pl/log-099_003_020_bciW1t.html

5 bieg 80km/h
http://vaglogi.pl/log-003_031_033_3E402db.html

Opublikowano (edytowane)

Cofanie zapłonów jest... nie jakieś wielkie ale jest na kanale 020 widać.

Robiłeś log chyba na 2 biegu? Nie wiem jak w wolnossącym V8 ale np. w 1.8T robi się na 3 biegu od 2000 do 6000 obrotów gaz w podłogę od początku do końca.

Na kanałach 026 oraz 027 sensory wykrywają też jakieś wartości spalania stukowego - pytanie tylko czy te wartości są duże czy małe, trzeba kogoś kto zna punkt odniesienia ^^

Kanały 090 i 091 wyglądają na pomiar pozycji wałków rozrządu - "spec" = wartość zadana oraz "act" = pomiar rzeczywisty. Jakieś różnice są ale wyglądają na drobne typu 1-2 stopnie.

 

Z Mielca masz niedaleko do Jasła, a tam wiadomo kto urzęduje.. nawet jeśli gregor10 nie zajmuje się naprawianiem aut (a jeśli już to tylko w pakiecie z czipem) to zdaje się, że ma tam zaufanego mechaniora co mu tego typu sprawy ogarnia. A na pewno ma hamownię, na której by na kreskach wyszło co się z autem dzieje, gdzie ma moc i kiedy, a kiedy nie. Może od razu by coś podpowiedział.

 

Edytowane przez Unf
Opublikowano

Mnie to wygląda na klapy w dolocie, pewno sie urwały.

Opublikowano
1 minutę temu, Langista napisał:

Mnie to wygląda na klapy w dolocie, pewno sie urwały.

Jeśli jest taka możliwość to kolego @schockvvave natychmiast ściągaj kolektor dolotowy i patrz co się dzieje, bo jak taka klapka wpadnie do środka... to już posiadacze dieslowskich BMW wiedzą co dalej ;) 

Opublikowano

Tzn urwały się od gruszek sterujących, ale potrafią się też rozlecieć i narobić bałaganu na zaworach.

Opublikowano

właśnie obrabiam logi z uchwyconym problemem i powiem wam że jak zobaczycie to dopiero czeski film.

w tym momencie auto straciło dół, do 4k rpm nie jedzie.

Logi robione na 3 bieg od 1500 obrotow około.

przed tymi fochami wypluwała na hamowni 320KM

co do klapek, siłownik pracuje widać zmiane połozenia przy przegazówce więc wychodzi że sie to nie urwało...

 

http://vaglogi.pl/log-091_092_093_OIRPT.html - dynamiczny
http://vaglogi.pl/log-091_092_093_p4D7e.html - statyczny

pozostałe logi

http://vaglogi.pl/log-002_003_033_26CXBUk.html 3 bieg 1500 but

http://vaglogi.pl/log-002_003_033_pv8k3v7.html tu log na 4 i 5 biegu pełen but

http://vaglogi.pl/log-002_003_033_AJRe2U.html 5 bieg

http://vaglogi.pl/log-091_092_093_gZTj5Wx.html 5 bieg 80km/h

http://vaglogi.pl/log-003_021_020_1C7GQ.html

http://vaglogi.pl/log-003_021_020_1c9pW2.html

ja zgłupiałem zwłaszcza po logach pokazujących rozrząd, 2 dni temu jak problemu nie ma wsyzstko ok, dzisiaj jakiś dramat.

 

 

 

Opublikowano

Temat dawno rozwiązany, dla potomnych:

Nie były to klapy kolektora, aczkolwiek co ciekawe gruszka icięgno pracowało płynnie a po ściągnięciu ta klapa chodziła bardzo ciężko.

Co do problemu.

Winien nie był rozrząd, nie wariatory, ale zawory sterujące tymi wariatorami. te elektryczne.. w sumie to 1 bo problem z reguły w logach pokazywał się na jednej głowicy a w tedy na drugiej działo się już różnie. po wymianie na nowe zawory sterujące wszystko jest tak jak trzeba. Niestety tych zaworów bez zwalenia motoru się nie da wymienić. rozrząd niestety przy okazji zrobiony jak i mase innych rzeczy. także dużo piniondzów poszło, a wystrczyły te 2 zawory....eh

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...