paw13ostr Opublikowano 29 Marca 2019 Opublikowano 29 Marca 2019 Witam, posiadam A4 1.8T AEB, od bardzo dawna męczę się z problemem, szarpania przy przyspieszaniu, braku mocy oraz falujących obrotów na biegu jałowym. Poza tym przy nagłym dodaniu gazu auto się najpierw zdławi, jest to odczuwalne podczas jazdy i przy zmianie biegów. Poza tym słychać jednorazowy syk przy przepustnicy po dodaniu gazu. Z problemem męczę się od dawna ale od niedawna wziąłem się za tą sprawę. Po paru wizytach u mechaników, którzy rozkładają ręce stwierdziłem, że sam się tym zainteresuję. Jedyne co wiem na ten moment, to że kompresja na wszystkich cylindrach to ok. 12 bar i turbina dmucha prawidłowo. Wymieniona została uszczelka pod pokrywą zaworów jak i świece bo uszczelka puszczała na nie olej. Po podpięciu pod kompa wyrzuca takie błędy: Control Module Part Number: 8D0 907 557 Component and/or Version: 1,8l R4/5VT MOTR HS D05 Software Coding: 04001 Work Shop Code: WSC 00000 4 Faults Found: 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 - 35-10 - - - Intermittent 16505 - Throttle Position Sensor (G69): Implausible Signal P0121 - 35-10 - - - Intermittent 00544 - Maximum Boost Pressure Exceeded 35-00 - - 16487 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too High P0103 - 35-10 - - - Intermittent VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 8D0 907 557 Component and/or Version: 1,8l R4/5VT MOTR HS D05 Software Coding: 04001 Work Shop Code: WSC 00000 1 Fault Found: 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low P0102 - 35-00 - - Po skasowaniu blędów w pierwszej kolejności wyrzuca błąd od przepustnicy 16505. Przepustnica adaptuję sie na VAGu i na wykresach z potencjometru nie widać żadnych wahań. Przesyłam logi dynamiczne, które wykonałem lecz nie wiem czy połączyłem dobre grupy. grupa 002-007: https://log.malonetuning.com/chart/251201#H8KLCADDjU%2FCnlwCA03Di8OBDsKDIBAEw5B%2Fw5nDs8KQSMK1w63DhxAOWDfCuMKJFQNrwqLDvXpFLz3DjsK8GcOnw6jCk8K%2Bwr3DjGxiTsOrUgjCjUctwqfClMOlw4dnBEXCnjkHZcKqEsKGw4HDrCZsUi7DixJHwr3CoMKww77CgcKzeMKgRcKHF8KeeHvCkMK9w5%2FCq8KmwrJMwqJ1YzvDrw9vYAknwoEAAAA%3D grupa 002-013: https://log.malonetuning.com/chart/251210#H8KLCADCh1TCnlwCA03Di8OBDsKDIBAEw5B%2Fw5nDs8KQSMK1w63DhxAOWDfCuMKJFQNrwqLDvXpFLz3DjsK8GcOnw6jCk8K%2Bwr3DjGxiTsOrUgjCjUctwqfClMOlw4dnBEXCnjkHZcKqEsKGw4HDrCZsUi7DixJHwr3CoMKww77CgcKzeMKgRcKHJ154e8KQwr3Dn8KrwqbCskzConVjO8OvD3AyKcKRwoEAAAA%3D grupa 003-008: https://log.malonetuning.com/chart/251211#H8KLCADDklTCnlwCA03DjEsOw4IwDATDkMK7eD3CkQgtXCbDisOCECtEasOrKnERw6XDtMO0wrNhw6l5Mw7CgcKqwozDuhbCl8OYwrjCiRE8wrrCiEBPHR9lEsKXwqsucyNcw45ww5Bawr7CssKdwqAswpNUNsKhXTglwrc6w77ClHZYLcO5ZQdsP8O%2FIHhcw5HCocOHDcO3CMOyw6d2MW3Ds1Bsb8O4PsOGH0LDvMKjacKWAAAA grupa 003-009: https://log.malonetuning.com/chart/251212#H8KLCAARVcKeXAIDTcKLQQ7DgjAMBMO%2Fw6LCsyMRCHwmw4ohUCvCtVTDosOKcVHDi8OracKKwoQ4w67DjGzCjMOwwpDDp8KdK8K5wqLCssOMDcOwwpTCsMODScKUw5%2FCtE%2FChELClTQbw4HDl8OUF8KpORPCt8K6wrxyf2DDqCYPwoPDm34IwpTDi2jDh8KlwpHDvcKJw6jDscKKZ8K8YMOAW0LDsEfCkhfCkzZPbMK9w7AhwqUPECFvTMKZAAAA grupa 003-025: https://log.malonetuning.com/chart/251212#H8KLCAARVcKeXAIDTcKLQQ7DgjAMBMO%2Fw6LCsyMRCHwmw4ohUCvCtVTDosOKcVHDi8OracKKwoQ4w67DjGzCjMOwwpDDp8KdK8K5wqLCssOMDcOwwpTCsMODScKUw5%2FCtE%2FChELClTQbw4HDl8OUF8KpORPCt8K6wrxyf2DDqCYPwoPDm34IwpTDi2jDh8KlwpHDvcKJw6jDscKKZ8K8YMOAW0LDsEfCkhfCkzZPbMK9w7AhwqUPECFvTMKZAAAA Bardzo proszę o przejrzenie logów i pomoc w rozwiązaniu poblemu.
yankeee Opublikowano 29 Marca 2019 Opublikowano 29 Marca 2019 16505 - spróbuj zaadoptować przepustnicę lub podmienić i sprawdzić inną lub ewentualnie jak było u mnie - kostkę dociśnij 00544 - przeładowanie turbiny, może to być spowodowane N75 lub z tego co widzę błędem przepływki 16846 i 16847 - spróbuj podmienić przepływomierz, ogólnie pasuje Ci zrobić logi do 6500 obr/min i najlepiej na 3 biegu w bucie w podłodze. Coś Ci chyba przepływka zaniża, lub u mnie zawyża. Porównaj sobie np z moim : http://vaglogi.pl/log-002_007_Q039Xi3.html Tak czy siak spróbuj podmienić przepływkę.
paw13ostr Opublikowano 30 Marca 2019 Autor Opublikowano 30 Marca 2019 Dzięki za zainteresowanie. Dzisiaj pobawię się przepustnicą ale szczerze mówiąc wątpię, że to coś pomoże. Porobię też dłuższe logi tylko zastanawiam się czy nie połączyć jakiś innych grup, żeby móc wykluczyć inne potencjalne przyczyny. Zapomniałem też dodać, że po moich obserwacjach szukałem jakiś zależności kiedy to się dzieje i jedyne co zauważyłem, to że po nocy samochód się ładnie zachowuję to czasu kiedy nie złapię temperatury. Dzieje się to tylko rano, bo na przykład po pracy jak stoi te 8 h i jest zimny, to po odpaleniu zaczyna wariować. Czasami działa ponowne odpalenie ale nie zawsze. Rzadziej też szarpie jak delikatnie obnoszę się z pedałem gazu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się