Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8t ANB


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Panowie potrzebuję pomocy.

Problem oczywiście z spalaniem. 1.8t ANB Quattro.

W mieście autko pali mi ok 17l LPG na 100km benzyny ok 16l. Na baku 42l LPG robię 250km wcześniej robiłem 300-310. U gazownia byłem i z LPG wszytko w porządku i mówił by szukać przyczyny na Pb . Jak kupiłem auto to w mieście paliło 12-13 l

Od czego zacząć poszukiwania??

Błędy jakie mam to tylko od sondy B1 S2 czyli sonda za katalizatorem a raczej za downpipe więc wiadomo dlaczego wywala błąd.

Opublikowano

Jakie są korekty długoterminowe? Zrób logi dynamiczne.

Opublikowano

Wystarcza logi ??

002+033

003+020

115+118

Opublikowano

To są logi na benzynie po kasowaniu błędów? Turbo w miarę ok, mogłoby trochę szybciej wstawać.

Pozbądź się błędu drugiej sondy, zacznij od wstawienia emulatora kątowego, a najlepiej wyłączyć u tunera w ecu przy okazji programu. Teoretycznie druga sonda nie powinna mieć nic do spalania ale różne są przypadki.

Na przyszłość wrzucaj logi na vaglogi.pl i wklejaj tylko linki.

Opublikowano

Błędy pokasowane. Emulator kontowy też jest ale jak widać nie dział. Czyli mam rozumieć że wszytko ok a spalanie 17l/100???

Opublikowano

A jakie miałeś korekty w gr.32 przed kasowaniem błędów? Można by się czepic przepływu na upartego ale to i tak nie ma wpływu na takie spalanie. 

Po logach nie widać większych niedomagan.

Opublikowano

Zaraz sprawdzę

Opublikowano

W bloku 32 pokazuje ciągle 0% nie ważne czy postuj czy jazda.

W dodatku dziś wywaliło błąd 1 sondy

 

IMG_20190401_194103.jpg

IMG_20190401_193934.jpg

Opublikowano

Ile km przejechałeś do momentu odczytu tych korekt?

Po błędach to wychodziłoby, że sonda do wymiany. Bardziej martwi błąd 16990, pojawiał się wcześniej?

Opublikowano

OdcZyc zrobiłem na postoju praktycznie + 1-2 km przejechane pod kompem. Ale jak zobaczyłem że wartości się nie zmieniają nie ważne czy but czy nie to zawróciłem.

Błąd sondy b1s1 poraz pierwszy wyskoczył oraz 16990.

Sondę i tak wymienię dla świętego spokoju że to ona nie psuje spalania. A ten błąd 16990 to czego dotyczy??

Błędy  skasowane zobaczymy co jutro będzie.

Opublikowano (edytowane)
19 minut temu, przemolll napisał:

OdcZyc zrobiłem na postoju praktycznie + 1-2 km przejechane pod kompem.

Korekty w gr. 32 pojawiają się po przejechaniu kilkunastu kilometrów od momentu kasowania więc jeśli przejechałeś mniej niż 10km to nic dziwnego, że są same zera, bo to korekty długoterminowe i w pełni sprawnym aucie oscylują w zakresie nie większym niż +/-5% i nie zmieniają się na bieżąco jak korekty krótkie w gr.33.

16990 może świadczyć o uszkodzeniu sterownika. Nie masz zalanego ecu w podszybiu?

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Wieczorem zerkne do ECU. Ale zawsze gdy coś robiłem zawsze było sucho

Opublikowano
W dniu 1.04.2019 o 22:32, przem8 napisał:

Korekty w gr. 32 pojawiają się po przejechaniu kilkunastu kilometrów od momentu kasowania więc jeśli przejechałeś mniej niż 10km to nic dziwnego, że są same zera, bo to korekty długoterminowe i w pełni sprawnym aucie oscylują w zakresie nie większym niż +/-5% i nie zmieniają się na bieżąco jak korekty krótkie w gr.33.

16990 może świadczyć o uszkodzeniu sterownika. Nie masz zalanego ecu w podszybiu?

Wychodzi na to że sąda 1 do wymiany.

A co z tym wypadaniem zapłonu na cilndrze 2 ?? Dodam że lekko szarpie na LPG w zakresie 2-3 tyś obrotów a na benzynie tego nie ma

IMG_20190407_195726.jpg

IMG_20190407_195957.jpg

Opublikowano

Masz strasznie ubogą mieszankę i zdarza się, że błąd sond występuje przez źle wystrojone lpg. Zamien wtryskiwacze gazowe miejscami i zobacz czy błąd pójdzie za wtryskiem.

Opublikowano
57 minut temu, przem8 napisał:

 

Ok. Zamawiam sondę 1

I zamienie wtryskiwacze 2z 3. Tylko 2 cylinder licząca od komory czy zderzaka??

Rozumiem że jak błąd pójdzie za zmianą wtrysku to wtrysk do wymiany?? A jeżeli nie to trzeba będzie sprawdzić kompresję.?

Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, przemolll napisał:

Tylko 2 cylinder licząca od komory czy zderzaka??

Od rozrządu (zderzaka). Jak błąd nie pójdzie to zmień jeszcze cewkę miejscami, sprawdź wężyk od wtrysku do wkrętki czy jest drożny i czy sama wkrętka jest szczelna. Ewentualnie masz tak ubogo, że powoduje to wypadanie akurat na tym cylindrze ale tego to już nie jestem pewien czy możliwy taki skutek :P Jak pojeździsz na samej benzynie po kasowaniu błędów to wywala błąd 1 sondy? (nie pamiętam czy już pytałem o to :D) Spróbuj pojeździć tak trochę zanim wydasz kilka stówek na sondę.

Edytowane przez przem8
Opublikowano
Godzinę temu, przem8 napisał:

 

 

Właśnie na 2 cilindrze miałem naprawiany gwint świecy co się zerwał może się już coś odkręciło?? Ale wątpię bo osobiście to robiłem więc powinno trzymać. Z resztą chyba  jak by nie było kompresji to na bp tez by szarpało??

Podmienie wtrysk i zobaczę.

Opublikowano

Panowie szukam sondy lambda o nr 0 258 006 089/090 nigdzie ni mogę jej znałeś. Ktoś pomoże??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...