Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Turbo-chip-fmic? co wybrac


runmadafaka

Rekomendowane odpowiedzi

witam. problem mam taki, chcialbym zwiekszyc moc w moim afnie, nie zalezy mi na jakims ekstremalnym wzroscie, mysle ze kolo 130 km spokojnie wystarczy.. glownie chodzi mi o to aby spalanie nie wzroslo za bardzo (jestem wciaz uczniem :wink4:) wiem ze takie tematy byly nie raz poruszane ale co da mi najlepsze rezultaty? sam chip czy moze samo turbo(awx) czy moze najpierw turbo potem chip i tak zostawic? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FMIC to chłodnica powietrza montowana na przodzie (froncie) samochodu , spowoduje że do twojego silnika dostanie się więcej schłodzonego powietrza; im go więcej tym lepiej. Sama zmiana turbiny na AWX nic nie da bo to dalej GT 17 tylko z mocniejszym wałkiem, bez chipa dmuchać będzie jak turbo z AFN. Turbo AWX wytrzyma 150 - 180 KM a turbo AFN max 150 KM. Jeśli nie zależy Ci na extremalnym wzroście mocy to szczerze polecam chipa u Rogala (W-wa) lub Aligatora "Dynosoft" (K-ce) + nadkole od S4 zamiast FMIC = cena do jakości i przyrostu mocy bardzo zadowalająca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób program , to wystarczy na 135ps i około 300Nm , zamów sobie dodatkowo w aso lewe nadkole od S4 to obniży temp w coolerze i ciesz sę jazdą :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki, ale rozumiem ze gdy zrobie program to potem gdybym zdecydowal sie na jakies kolejne mody to przy kazdej zmianie program musialby byc korygowany aby to mialo sens?a gdybym wsadzil turbo i chipa to mialbym i zestroil to na 130 pare koni to mialbym tak jakby zapas mocy na przyszlosc w tym zestawie? dobrze rozumuje? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ive a czym się różni lewe nadkole od S4 od tego w AFNie ? :gwizdanie: runmadafaka jeśli przełamanie 130KM i 300Nm Cię zadowala to sam program wystarczy bez problemu.[br]Dopisany: 08 Marzec 2009, 09:34_________________________________________________runmadafaka jeśli masz plany na przyszłość (suszarka AWX, FMIC) to radze najpierw pomieszać gratami a na końcu program.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ive a czym się różni lewe nadkole od S4 od tego w AFNie ? :gwizdanie: runmadafaka jeśli przełamanie 130KM i 300Nm Cię zadowala to sam program wystarczy bez problemu.

nadkole s4 ma zrobione kratki poprawiające przepływ powietrza i w rezultacie dodatkowe chłodzenie coolera

nadkole1ho9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamownia za wiele Ci nie powie o kondycji silnika. Jedynie może wyjść że motor nie trzyma serii ale nie będzie wiadomo dla czego. Lepiej zrobić logi statyczne i dynamiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób program , to wystarczy na 135ps i około 300Nm , zamów sobie dodatkowo w aso lewe nadkole od S4 to obniży temp w coolerze i ciesz sę jazdą :good:

zrób tak jak kolega ci podpowiedział największy przyrost mocy i momentu z najmniejszym wkladem finansowym , jak bedzie zdrowa pompa to i 140Ps i 300Nm bedzie , pózniej zeby taki skok jak po samym chipie z serii , duzo wiecej kosztuje (wieksze wtryski 216 , wieksze turbo awx, najlepiej inna pompa , fmic bo nadkole juz nie starczy na doprowadzenie chłodu).A korekte programu i tak bedziesz musial robic czy odrazu bedziesz mial wieksze turbo czy nie kazda modyfikacja musi konczyc sie korekta softu.Jak sie umowisz na program najlepiej do rogala to on ci i tak zdjagnozuje furmanke przed zrobieniem programu . pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz jedynie lekko zwiększyć sprawność twojego silnika i jeśli jesteś absolutnie pewny, że to ci starczy to sam chip.

Jeśli w planach masz ewentualne dalsze rezanko to zacznij o turba potem program, lub jeśli fundusze będą wystarczające to jeszcze przed programem wydajniejszy IC + wtryski.

Nadkole od S4 sobie odpuść bo kosztuje nie mało w ASO, zamiast tego wstaw jakąś kratkę z wentylacji w twoje orginalne nadkole, będzie ten sam efekt za mniej $.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za nadkole zapłaciłem 120zł w motoryzacyjnym u siebie w ASO jest po 90zł :gwizdanie: narazie czekam na turbinke hybrydke. Jeśli chcesz cos więcej działac to musisz mieć conajmniej 4tys w zapasie :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiast tego wstaw jakąś kratkę z wentylacji w twoje orginalne nadkole, będzie ten sam efekt za mniej $.

po co mu podpowiadzasz glupoty kratke to sobie mozna wstawic w okapie nad kuchenką , w nadkolu nie mozna bo kamienie rozwala mu IC , nadkole jest tak zrobione z daszkami jakby zeby nic IC sie nie stalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiast tego wstaw jakąś kratkę z wentylacji w twoje orginalne nadkole, będzie ten sam efekt za mniej $.

po co mu podpowiadzasz glupoty kratke to sobie mozna wstawic w okapie na kuchenką , w nadkolu nie mozna bo kamienie rozwala mu IC , nadkole jest tak zrobione z daszkami jakby zeby nic IC sie nie stalo

Kratki wentylacyjne też mają "daszki" :tongue4::decayed:

Co do kosztów nadkola to pomyliło mi się z nadkolem z RS4, to ono jest 2x droższe niż do S4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kratki wentylacyjne też mają "daszki" :tongue4::decayed:

Co do kosztów nadkola to pomyliło mi się z nadkolem z RS4, to ono jest 2x droższe niż do S4.

A to nadkole od RS4 czym sie rózni od S4 :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no do Rogala chyba nie bede jechal bo blizej mam Dynosoft.. z tego co czytalem na forum tez dobry :) no extremy jakiejs nie chce, bo ciagle jestem w liceum i nie mam zbyt kasy na to wszystko.. a mysle ze taki sam chip nie przyspieszy zuzywania sie poszczegolnych elementow tak znaczaco:) bedzie chip i nadkole.. a nastepne mody to w moim przypadku niestety jakis rok czekania..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób tak będziesz Pan zadowolony :naughty::good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i bardzo dobrze , a na nastepne mody kup sobie auto na pd to bedziesz mógł pomodzic :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kratki wentylacyjne też mają "daszki" :tongue4::decayed:

Co do kosztów nadkola to pomyliło mi się z nadkolem z RS4, to ono jest 2x droższe niż do S4.

A to nadkole od RS4 czym sie rózni od S4 :mysli:

RS4 jest szersza.. to chyba nadkola też będą szersze ..dobrze rozumuje :P?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...