Jump to content
IGNORED

[B5 AFN] Turbo-chip-fmic? co wybrac


Recommended Posts

Posted

witam. problem mam taki, chcialbym zwiekszyc moc w moim afnie, nie zalezy mi na jakims ekstremalnym wzroscie, mysle ze kolo 130 km spokojnie wystarczy.. glownie chodzi mi o to aby spalanie nie wzroslo za bardzo (jestem wciaz uczniem :wink4:) wiem ze takie tematy byly nie raz poruszane ale co da mi najlepsze rezultaty? sam chip czy moze samo turbo(awx) czy moze najpierw turbo potem chip i tak zostawic? :)

Posted

FMIC to chłodnica powietrza montowana na przodzie (froncie) samochodu , spowoduje że do twojego silnika dostanie się więcej schłodzonego powietrza; im go więcej tym lepiej. Sama zmiana turbiny na AWX nic nie da bo to dalej GT 17 tylko z mocniejszym wałkiem, bez chipa dmuchać będzie jak turbo z AFN. Turbo AWX wytrzyma 150 - 180 KM a turbo AFN max 150 KM. Jeśli nie zależy Ci na extremalnym wzroście mocy to szczerze polecam chipa u Rogala (W-wa) lub Aligatora "Dynosoft" (K-ce) + nadkole od S4 zamiast FMIC = cena do jakości i przyrostu mocy bardzo zadowalająca.

Posted

zrób program , to wystarczy na 135ps i około 300Nm , zamów sobie dodatkowo w aso lewe nadkole od S4 to obniży temp w coolerze i ciesz sę jazdą :good:

Posted

ok dzieki, ale rozumiem ze gdy zrobie program to potem gdybym zdecydowal sie na jakies kolejne mody to przy kazdej zmianie program musialby byc korygowany aby to mialo sens?a gdybym wsadzil turbo i chipa to mialbym i zestroil to na 130 pare koni to mialbym tak jakby zapas mocy na przyszlosc w tym zestawie? dobrze rozumuje? :)

Posted

Ive a czym się różni lewe nadkole od S4 od tego w AFNie ? :gwizdanie: runmadafaka jeśli przełamanie 130KM i 300Nm Cię zadowala to sam program wystarczy bez problemu.[br]Dopisany: 08 Marzec 2009, 09:34_________________________________________________runmadafaka jeśli masz plany na przyszłość (suszarka AWX, FMIC) to radze najpierw pomieszać gratami a na końcu program.

Posted

Ive a czym się różni lewe nadkole od S4 od tego w AFNie ? :gwizdanie: runmadafaka jeśli przełamanie 130KM i 300Nm Cię zadowala to sam program wystarczy bez problemu.

nadkole s4 ma zrobione kratki poprawiające przepływ powietrza i w rezultacie dodatkowe chłodzenie coolera

nadkole1ho9.jpg

Posted

dzieki Panowie, to chyba najpierw podjade na hamownie pokaze komus mądremu ten wykres i zobaczymy czy oplaca sie na tym silniku cos modzic, czy lepiej go nie przemeczac..

Posted

Hamownia za wiele Ci nie powie o kondycji silnika. Jedynie może wyjść że motor nie trzyma serii ale nie będzie wiadomo dla czego. Lepiej zrobić logi statyczne i dynamiczne.

Posted

Tylko nie mam u kogo tego zrobic.. wydaje mi sie ze serie trzyma, idzie na rowno z golfem IV 110 km a od b6 awx odstaje na jakies 4 dlugosci auta.

Posted

zrób program , to wystarczy na 135ps i około 300Nm , zamów sobie dodatkowo w aso lewe nadkole od S4 to obniży temp w coolerze i ciesz sę jazdą :good:

zrób tak jak kolega ci podpowiedział największy przyrost mocy i momentu z najmniejszym wkladem finansowym , jak bedzie zdrowa pompa to i 140Ps i 300Nm bedzie , pózniej zeby taki skok jak po samym chipie z serii , duzo wiecej kosztuje (wieksze wtryski 216 , wieksze turbo awx, najlepiej inna pompa , fmic bo nadkole juz nie starczy na doprowadzenie chłodu).A korekte programu i tak bedziesz musial robic czy odrazu bedziesz mial wieksze turbo czy nie kazda modyfikacja musi konczyc sie korekta softu.Jak sie umowisz na program najlepiej do rogala to on ci i tak zdjagnozuje furmanke przed zrobieniem programu . pozdrawiam

Posted

Jeśli chcesz jedynie lekko zwiększyć sprawność twojego silnika i jeśli jesteś absolutnie pewny, że to ci starczy to sam chip.

Jeśli w planach masz ewentualne dalsze rezanko to zacznij o turba potem program, lub jeśli fundusze będą wystarczające to jeszcze przed programem wydajniejszy IC + wtryski.

Nadkole od S4 sobie odpuść bo kosztuje nie mało w ASO, zamiast tego wstaw jakąś kratkę z wentylacji w twoje orginalne nadkole, będzie ten sam efekt za mniej $.

Posted

Ja za nadkole zapłaciłem 120zł w motoryzacyjnym u siebie w ASO jest po 90zł :gwizdanie: narazie czekam na turbinke hybrydke. Jeśli chcesz cos więcej działac to musisz mieć conajmniej 4tys w zapasie :gwizdanie:

Posted

zamiast tego wstaw jakąś kratkę z wentylacji w twoje orginalne nadkole, będzie ten sam efekt za mniej $.

po co mu podpowiadzasz glupoty kratke to sobie mozna wstawic w okapie nad kuchenką , w nadkolu nie mozna bo kamienie rozwala mu IC , nadkole jest tak zrobione z daszkami jakby zeby nic IC sie nie stalo

Posted

zamiast tego wstaw jakąś kratkę z wentylacji w twoje orginalne nadkole, będzie ten sam efekt za mniej $.

po co mu podpowiadzasz glupoty kratke to sobie mozna wstawic w okapie na kuchenką , w nadkolu nie mozna bo kamienie rozwala mu IC , nadkole jest tak zrobione z daszkami jakby zeby nic IC sie nie stalo

Kratki wentylacyjne też mają "daszki" :tongue4::decayed:

Co do kosztów nadkola to pomyliło mi się z nadkolem z RS4, to ono jest 2x droższe niż do S4.

Posted

Kratki wentylacyjne też mają "daszki" :tongue4::decayed:

Co do kosztów nadkola to pomyliło mi się z nadkolem z RS4, to ono jest 2x droższe niż do S4.

A to nadkole od RS4 czym sie rózni od S4 :mysli:

Posted

no do Rogala chyba nie bede jechal bo blizej mam Dynosoft.. z tego co czytalem na forum tez dobry :) no extremy jakiejs nie chce, bo ciagle jestem w liceum i nie mam zbyt kasy na to wszystko.. a mysle ze taki sam chip nie przyspieszy zuzywania sie poszczegolnych elementow tak znaczaco:) bedzie chip i nadkole.. a nastepne mody to w moim przypadku niestety jakis rok czekania..

Posted

zrób tak będziesz Pan zadowolony :naughty::good:

Posted

i bardzo dobrze , a na nastepne mody kup sobie auto na pd to bedziesz mógł pomodzic :naughty:

Posted

Kratki wentylacyjne też mają "daszki" :tongue4::decayed:

Co do kosztów nadkola to pomyliło mi się z nadkolem z RS4, to ono jest 2x droższe niż do S4.

A to nadkole od RS4 czym sie rózni od S4 :mysli:

RS4 jest szersza.. to chyba nadkola też będą szersze ..dobrze rozumuje :P?

Posted

najpierw musze szkołę skonczyc :> ale nastepne bedzie quattro albo :embarrassed: rwd cos.. a nadkola w rs4 raczej na bank sa szersze.. a i jeszcze jedno - przy 250kkm mozna wywalic juz katalizator?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...