Skocz do zawartości
IGNOROWANY

LEDy w miejsce świateł postojowych i dziennych - fotostory


malik

Rekomendowane odpowiedzi

KENOiX dlaczego tego nie zapodałeś jak miałem jeszcze B7 ? w sumie dobrze, bo gnoje złodzieje mieli by za piękną instalację, BTW Tomek jestem za instalacją na zewnątrz którą można w kilka sekund rozpiąć, ja miałem auto na gwarancji i w ASO jak zobaczyli to powiedzieli, że się nie czepiają ingerencji w instalację bo jest fachowo wykonana :)

vario-tech jakbym to zrobił wcześniej to bym zapodał :wink4:

mam nadzieje, że tuż po nowym roku lampy z białymi kierunkami i ledami wylądują na aucie i będę mógł coś więcej powiedzieć. Póki co nie mam za bardzo na to czasu :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie powiem wam że po tych mrozach gdybym miał zakładać te LED-y na post, i DRL to nie wiem czy nie wykombinował bym z nich dodatkowego ogrzewania :evil:

Dał bym oporasy o wartości oporności zbliżonej oryginału żarówki co wiadomo wiązało by się z tym że by się mocniej grzały kupiłbym aluminiową rurkę średnicą zbliżoną np. do wnętrza węża nagrzewnicy przewierciłbym potem do kolegi co ma tig-a obsmarkałby mi radiatorki tych oporasów w tej rurce i pseudo webasto gotowe :naughty: Oporniki by się grzały ale studziłby je płyn a w zimie trochę szybciej by było ciepło w aucie można by je też zamontować pod tapicerką siedzeń też byłoby przyjemnie :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zamontowałem LEDy w miejsce postojówek w mojej A4, bez żadnych rezystorów itp.

Świecą za***iście, żadnego błędu na FIS-ie

Jakiej mocy masz te ledy? masz ich zdjęcie lub gdzie je kupiłeś (link?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak świecą w nocy.

Mały minus to to, że mają niebieskawą barwę.

Ale mi to osobiście nie przeszkadza, wygląda to dużo lepiej niż standardowe halogenki przy ksenonie.

No i powinny wytrzymać więcej niż dedykowane.

1u5qiJ.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam że moc a co za tym idzie pobór prądu mieści się w granicach wartości zadanej dla komputera i dlatego FIS nie buczy o te LED-y ale wygląda na zdjęciach że dają po gałach :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zamontowałem LEDy w miejsce postojówek w mojej A4, bez żadnych rezystorów itp.

Świecą za***iście, żadnego błędu na FIS-ie

A czy na pewno masz pełnego FISa? Zdarzyło się kilka autek w klubie (między innymi auto Hugo) gdzie FIS nie informował o spalonej żarówce ponieważ nie miał takiej funkcjonalnośći :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdarzyło się kilka autek w klubie (między innymi auto Hugo) gdzie FIS nie informował o spalonej żarówce ponieważ nie miał takiej funkcjonalnośći :)

"Szczęsciarz" pewnie ma wszędzie LED-y nawet na mijania i długich

:naughty:

No ale Panowie jeśli tak jest to znaczy że może da się tą funkcję wylączyć VAG-iem jak z tym jest bo nigdy tego nie wałkowalem więc nie wiem czy ktoś już to próbował robić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego malik.

Mój FIS wskazuje przepalenie poszczególnych żarówek, w tym postojówek - właśnie ich częste przepalanie było powodem tej ingerencji.

Powiem szczerze że po lekturze tematu na forum miałem obawy co do tej modyfikacji, ale zaryzykowałem i na szczęście udało się. Ja osobiście jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tak to zwracam honor :hi:

Jednak chciałbym zaznaczyć, że były też przypadki "cudownych LEDów" z allegro czy innych źródeł, które nie zwracały błędu ale niestety padały (przestawały świecić bądź zaczynały mrugać) po mniej więcej 2-3 tygodniach :decayed:

Bądź czujny i podziel się z nami wrażeniami za około miesiąc :wink4: Jeśli nadal będą działały to może rzeczywiście znalazłeś cudowne remedium :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LukasJa podaj jeszcze link do gościa z allegro ( link to gościa nie do aukcji bo aukcja za jakiś czas zniknie i nie będzie szło go znaleźć ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zamontowałem LEDy w miejsce postojówek w mojej A4, bez żadnych rezystorów itp.

Świecą za***iście, żadnego błędu na FIS-ie

Pewnie kupiłeś te same co ja. Po 2 miesiącach je wyjąłem, bo zaczęły wariować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zamontowałem LEDy w miejsce postojówek w mojej A4, bez żadnych rezystorów itp.

Świecą za***iście, żadnego błędu na FIS-ie

Pewnie masz takie jak te z aukcji (lub podobne) http://www.allegro.pl/item876891938_postojowki_led_w5w_1w_mega_power_jakosc.html

Akurat trochę teraz wgryzłem się w temat diod LED i ich zasilania w aucie bo zamierzam zbudować extra jasną żarówkę 4x3W (w sumie ok.580lumenów) do DRL więc trochę się rozpiszę o tym co się dowiedziałem ale to powinno już dużo wyjaśnić zainteresowanym.Poniżej podam jak właściwie zabezpiczyć diody wysokoprądowe.

Ta dioda z linku jeśli jest sterowana odpowiednim prądem (nomin. od300mA do max350mA) powinna dać światło ok 50-60 lumenów co jest porównywalne z mocą światła zwykłej żarówki ok12W. Jej pobór prądu wynosi w granicach ok 300-350mA (zależy jaki Chinole dały opornik) co bliskie jest poborowi prądu przez zwykłą żarówkę 5W5/12v (ok400mA) i przypuszczam że dlatego FIS nie zgłasza błędu bo komp traktuje to jako wartość poprawną (sprawną żarówkę) mieszcząca się w granicy odchyłki. I tu kończą się pomyślne wiadomości dla ich posiadaczy :confused4:.

Dla diody LED najważnijeszym czynnikiem który decyduje o jej żywotności jest prąd I (ozn. A) a nie napięcie (V). To on (prąd jaki przez nią płynie) decyduje jak dioda mocno świeci jak mocno się grzeje i kiedy się przepali i to jego odpowiedni poziom powinien być zapewniony dla poprawnej pracy diody LED. Dla przykładu zwykłe diody potrzebują go ok20-30mA o podwyższonej jasności ok 50mA super jasne ok 100mA a diody mocy (powyżej 1W) potrzebują go od 300mA do nawet kilku Amper. To właśnie skoki jego natężenia są zabójcze dla diody co jest wprost proporcjonalne do skoku napięcia za którym podnosi się natężenie. Powiedzmy że zwykłą diodę LED o napięciu zapłonu 2,5V zabezpiecza opornik 470ohm który ma ustaloną wartoś dla 12V i przy tym napięciu przepuszcza prąd o natężeniu bliskim 20mA co jest znaminowym natężeniem dla tej diody i wszystko jest ok. ale jeśli napięcie się podniesie do ok 13,8V przez ten sam opornik popłynie już prąd o wartości ok. 30mA co jest o 30% więcej niż jej wartość nominalna co w efekcie powoduje jej przegrzanie a po dłuższym czasie uszkodzenie. Niestety opornik jest elementem liniowym i niepotrafi zabezpieczyć diody stałym natężeniem przy skoku napięcia co jest wadą w przypadku instalacji samochodowej bo jeśli damy większy opornik (odpowiedni dla 13,8V) to dioda straci ok 25% jasności przy 12V a wiadomo że marketingowo lepiej wygląda jeśli dioda jest jak najjaśniejsza dlatego też do jej właściwego zasilania i zabezpieczenia lepiej powinno się stosować stabilizatory prądowe nie napięciowe jak to wcześniej sugerowałem chociaż posiadaczom gotowych żarówek pozostają tylko te drugie co niżej wyjaśniam Stabilizator prądowy daje stałą wartość natężenia bez różnicy na napięcie w przypadku diod LED są to tzw. driver-y które w wydaniu "zawodowym" wyglądają coś w ten deseń http://allegro.pl/item883435828_driver_przetwornica_zrodlo_pradowe_do_1_8a.html takim można zasilać nawt kilka diod mocy 1W , 3W , 5W

LEDPG1C3LWSSD.jpg

W naszym przypadku jeśli nie potrzebujemy wysocesprawnego stabilizatora to możemy użyć prostego taniego i wystarczającego rozwiązania na układzie LM317 jednego kondensatora i opornika koszt ok.3-4zł

schemewq3.jpg

tak wygląda w realu

resizedp1060618gr7.th.jpg

Co potrzeba?

- Układ LM317 - 2zł

- Kondensator C1 100nF ok50gr

- Opornik R1 ok.50gr wyliczamy oporność ze wzoru dla odpowiedniej wartości natężenia tj.:R1 = 1,25 / I pobierany przez diode

dla przykładu:

- dla 30 mA czyli badzo często dla zwykłej diody LED (białej)

1,25V / 0,03A = 41,66Om

- dla 700 mA czyli diod Super Power LED 3W

1,25V / 0,7A = 1,785Om

Musimy znać wartość nominalnego prądu jaki powinien przepływać przez naszą diodę ale to powinien znać sprzedawca bo to zawsze podaje producent.

Projekt jest dla osób które chcą sami założyć diodę solo nie kupioną w oprawce bo taka ma rezystor w środku i nie będzie świecić właściwie bo opornik w oprawce za bardzo ograniczy jej prąd.

Dla przykładu diody wysokoproądowe to koszt ok. 2,5zł(flux) 4,5zł SMD , ok 7zł(1W) i ok.9-12zł/3W i wyżej. I tak można sobie za parę złotych złożyć bardzo jasną żarówkę z 100% zabezpieczeniem i poborem prądu zbliżonym do zwykłej żarówki co zastąpi oporniki czy fikcyjne żarowki montowane w celu oszukania FIS-a. Jedynym mankamentem dla diod powyżej 1W jest ich montaż na jakimś radiatorku (stąd te mocne diody są w oprawkach z alu) ale to nie problem a jako oprawkę można wykorzystać starą ze szklanej bańki danego typu lub w przypadku żarówek W5W dwie końcówki z drutu Cu o śr. ok.1,5mm.

Jako ciekawostkę podam że średnio żarówka halogenowa ma moc światła ok. 1500lumenów +/-10% światło lampy xenon to ok. 3000lumenów

są diody które potrafią wygenerować wartość nawet ponad 1000lumenów (np. 20W) trzy takie diody dają wartość światła porownywalną z lampą xenon w połączeniu z dobrym kolimatorem (soczewką) mogą dawać niesamowicie jasny strumień światła przy stosunkowo małym poborze prądu ok 1,8A o blisko 40% mniej niż lampa xenon http://www.micros.pl/728,diody-led-wysokiej-mocy-typu-emiter-10-w-20-w-30-w-.html jedynym problemem jest napięcie pracy które powinno wynosić ok. 24V/1,8A ale można i ten temat bez problemu obejść przy pomocy przetwornicy nie wspomnę o instalacji ciężarówek :naughty:. Koszt takiej diody to ok 130-150zł/szt :confused4: może nie mało ale te elementy cały czas tanieją jeszcze 2 lata temu dioda 5W kosztowala ok 50zł teraz można ją kupić już za ok 15-20zł ale mamy prawie nieśmiertelne źródło światła średnio przy prawidłowej pracy mamy ok100000 godzin (10lat) ciągłego światła bez zmiany jego koloru i osłabienia natężenia co jest nieosiągalne w lampach xenon a o halogenach nie wspomnę ile prze 11lat trzeba zmienić np. palników xenon ?. Sądze że za parę lat takie właśnie żarowki zaczną wypierać Xenon jeśli producenci lamp zgodzą się na wpuszczenie na rynek "wiecznych żarówek" bo przestaną zarabiać na ich wymianie :gwizdanie: ale przypuszczam że to nieuniknione to tak jako ciekawostka :rolleyes:

Dla zainteresowanych polecam lekturę http://www.lediko.com/Zasilanie_diod_LED/61/

tylko mi nie wyjeżdżajcie że bloguje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:good::mysli: tak jak byś ujął moje myśli w dobry tekst :) gdzieś chyba jednak trochę mojej toerii w twoim wywodzie jest :)

Tak ale to się tyczy montażu solo LED bo z gotową żarowką LED z oprawką i opornikiem to ten temat jest nieodpowiedni bo osłabi lub całkiem wyłączy diodę dlatego pozostaje tylko stabilizator napięcia żeby nie skakało a co za tym idzie i natężenie na diodzie ale już nie odgrzewajmy dyskusji bo to już nie ma sensu się spierać :wink4:

Podałem opis jeśli ktoś będzie chciał coś sobie sam pomodzić bo te mocne diody naprawdę zaczynają się juz w rozsądnych cenach i można fajne rzeczy z nich robić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja im dobrze wróżę widzę że to trochę bardziej złożony układ niż LED + rezystor. Widać trochę elementów w technologi SMD jakiś scalaczek i tranzystor nie wspinając o opornikach sądzę że to jakiś stabilizator prądu lub napięcia więc układ wygląda na zgodny ze sztuką i powinny świecić latami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...